/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Falske Spam Emails
Fra : svendgiversen
Vist : 608 gange
77 point
Dato : 05-01-10 17:15

Som omtalt i mit tip var jeg så dum at oplyse både min Email adresse og Password
til ham jeg troede var min Email mannager fra Stofanet.

Den efterfølgende nat fik jeg 156 meddelelser om nogle der forgæves havde forsøgt at sende mails til mig, så lukkede stofanet min forbindelse fordi jeg udsendte spam.

Efterfølgende checkede jeg min PC for virus men fandt intet.

Kan de omtalte spam mails være sendt fra en anden PC end min,
fordi piraten nu har mine Email data?
Jeg oplyste Email adresse og Password ikke Signon ID...

Eller kan der forsat ligge spam software på min computer, som mit antivirus avast ikke kan finde??
Så lukker stofanet jo igen min Email forbindelse...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-01-10 17:17

mod dumhed kæmper selv guderne forgæves

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-01-10 17:17

Det mest sandsynlige er at du bare bliver brugt til at sende igennem. Og derfor ligger der ikke noget på din pc.
Lav en ny email adresse så er den pot ude. Du skal selvfølgelig lige snakke med Stofa først.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-01-10 17:18

Du kan i dit emailproam blokere afsendene på dine spammails.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-01-10 17:26

Du kan blokere en afsender ved at højreklikke på mailen, vælge Uønsket email, Føj afsender til liste over blokerede afsendere.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-01-10 17:26

Foreløbig tak,
jeg har fået, ikke ny Email adresse, men nyt password,
og det fungerer igen.

Da jeg er meget afhængig af mit net forbindelse, bl.a. til Net Bank,
er jeg bange for at Stofanet lukker igen...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-01-10 17:28

Selv tak

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-01-10 17:32

Det er frygtelig med spammere som udnytter os alm. dødelige til at sende deres skidt ud til mange. Hvis bare alle var ærlige så var verdenen noget bedre at bo i.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-01-10 17:34

Det er ulovligt, at spamme, så de skal anmeldes hos din udbyder.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-01-10 18:14

Citat
jeg så dum at oplyse både min Email adresse og Password
til ham jeg troede var min Email mannager fra Stofanet.

Din e-mailadresse havde den pågældende jo ... hvordan skulle du ellers kunne modtage en mail ???

Men så har du lært det med ... opgiv aldrig password eller lignende til andre.

Tænkte du slet ikke på, hvad han skulle bruge dit password til ??? .... det er jo dit helt private .... en sikkerhed for at andre ikke skal kunne misbruge det.

Men jeg håber, at det har hjulpet, og fortsat vil være en hindring for "ham" at misbruge din mail-adresse efter du har skiftet password

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 87 point
Dato : 05-01-10 18:14

Citat
jeg har fået, ikke ny Email adresse, men nyt password,
og det fungerer igen.
det er det eneste og klogeste du kan gøre, en anden kan sagtens sende spam fra din e-mail adresse hvis han/hun kan logge ind, du har forhåbnetlig fået et password som er svær at gætte så det stopper sikkert nu

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-10 18:15

Prøv også at få malwaretjek til at efterse din pc for snavs

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=11

Du skal bare oprette dig i deres forum - det er gratis - så får du hjælp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-10 18:19

Altid en god ide at få computeren set efter når der har været noget med sikkerhedens, men hvis det er som beskrevet i spørgsmålet så er det sikkert ikke nødvendig, spørger har jo selv og helt frivillig oplyst e-mail adresse og login koden, der er sikkert ikke mere i det

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-01-10 10:43

Bortset fra de en time forsinkede meddelelser, der jo nok skyldes kandu, kører alt igen normalt.

Det nye password huskes både ved net og mail,
så faren for lukning igen på grund af spam/virus er nok drevet over for denne gang...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-01-10 14:11

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-10 14:30

Selv tak - godt du fik stoppet spammen for denne gang