/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Længde på ledning internet?
Fra : Nul7
Vist : 707 gange
50 point
Dato : 05-01-10 11:43

Hej 2 enkelte spørgsmål, - hvor lang må en internetledning være for at kunne fungere?
Hvor langt kan man købe den med stik?

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 60 point
Dato : 05-01-10 11:50

De første 100 meter er ingen problem.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-01-10 13:11

De fleste forretninger der sælger dem har som max. 10 mtr kabler.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-01-10 13:20

Vi har 50 meters på lager i færdige kabler.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-01-10 13:21
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-01-10 13:21

Hej Peet, hvor er det? Jeg kunne godt bruge er der var længere end 10 m

Kommentar
Fra : kj

Dato : 05-01-10 14:34

Jeg har 25m kabel mellem 1 bygning hvor Router og HUB står, til bygning 2.

Kommentar
Fra : Rantheboy

Dato : 05-01-10 15:15

de er 25meter, men du kan jo altid købe noget ledning og lave det selv hvis du kan lide sådan noget:

Kommentar
Fra : kj

Dato : 05-01-10 15:26

Man kan også købe 2stk. plus et lille samlestik, til at samle dem med

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 05-01-10 16:20

Rantheboy mangler lige et link til hvor det købes.
Eller har Peet49 det på lager. ? med kabel samt den crimpetang der er nødvendig for at montere kablet.
Nul7 Det ser ud som om at du kan designe dit eget kabel.

Højris

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-01-10 16:24

peet49 har det på lager

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 05-01-10 19:09

Jeg tror det rækker, jeg går lige ned og skridter af.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-01-10 22:14

Jeg ville nok vælge et helt kabel i den rigtige længde, og gerne med skærm i kablet, så det er sikret mod støj udefra og det holder også bedre på signalet. Det er især hvis du kan køre rigtigt hurtigt på lokalnettet.
Hvis du bare køre omkring 10 mbit, så vil du ikke mærke det overhovedet.

Det som KJ forslår, med et samlestik, skal du kun bruge i yderste nødstilfælde. Enhver samling, er med til at forstyre ballanceringen af signalerne i kablet, så det kan få indflydelse på hastigheden.
Ligeledes, må kablet ikke lide overlast i form af klemskader, så får det samme negative virkning over for signalet, som ved samlinger.
Der findes en længere udredning for det, som jeg ikke vil trætte dig med. Så hvis du bare overholder det som jeg har beskrevet, så skal det nok køre for dig.

Du kunne måske overvejeat lave en trådløs link mellem de to bygninger.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-02-10 21:53

God aften Nul7.
Citat
Jeg tror det rækker, jeg går lige ned og skridter af.

Det er du dæleme længe om .

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 12-02-10 10:39

Det er du længe om....Ja, ja, jeg skal vel HELLER ikke falde ned af trapperne, - ja, undskyld mig, jeg mente nok, at jeg havde glemt jer, det var ikke med vilje. Målet blev til ca. 25 meter, så tak for de gode råd.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 12-02-10 10:40

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-02-10 10:41

Selv tak.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-02-10 21:10

Citat
Ja, ja, jeg skal vel HELLER ikke falde ned af trapperne
Nej for hulen da. Og undskyld at jeg sådan rykkede dig i ørerne . Du kom da så HELLERdigvis HELLER ikke galt afsted .

God weekend .

Mvh Chris