/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvad mon sker i denne sag??
Fra : FidoFlap
Vist : 475 gange
50 point
Dato : 05-01-10 06:23

Knaldet for at have jagtgevær i ulåst bil
33-årig mand fra Tranekær sigtes for at overtræde våbenloven

Lad os se om der er lighed for våbenloven???? Og om jægerforbundets formand også tager denne person i forsvar.
Vi ser om denne mand skal have samme milde straf, som tidligere erhvervsminister og vise statsminister fik for ulovlig våben transport og ulovlig opbevaring af våben.

Fido

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 05-01-10 07:56

Der sker ikke noget.
Ministre og andre personer der er noget får generelt en lidt anden behandling end vi andre dødelig borgere. Han får sin straf efter bogen og ingen vil hjælpe en almindelig mand.

hawaii7

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-01-10 08:59

Citat
Lad os se om der er lighed for våbenloven????

Naturligvis er der det, men de 2 sager er ikke sammenlignelige.

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 05-01-10 14:01

Citat fra Dabj.
Lad os se om der er lighed for våbenloven????

Naturligvis er der det, men de 2 sager er ikke sammenlignelige. Skriver Dabj

Ergo har begge brudt våbenloven, den ene har befalet en chauffør til at transportere våben i en minister bil uden jagttegn og våben tilladelser og har selv opbevaret våben i et ikke lovlig skab på ´Christiansborg.
Den anden har ladet sit gevær ligge i uaflåst bil, her burde det være en dommer der afgør sagen. og ikke politikammerater.
En tidligere politibetjent og minister som oven i købet har været med at lovgive, om en skærpelse af våbenloven. At han kan slippe med et administrativt bødeforlæg på 4000 kroner fra politiet i sin hjemby. At vi så siden vi ser folk som har haft en glemt lille kniv liggende i sin bil bliver slæbt for en dommer, så kan jeg ikke se lighed for loven..for mig ser det ud som kammerateri af værste skuffe.

Fido

Annuller spørgsmålet
Fra : FidoFlap

Dato : 10-01-10 06:38

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
fordi ingen har løst sat diskutere lighed for loven