/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
bærbar-Tdc box - trådløs bøvl
Fra : hennooah
Vist : 692 gange
200 point
Dato : 04-01-10 21:36

Jeg har tdc box...
min trådløse forbindelse på den faste pc virker fint, men den trådløse virker kun med kabel, eller det vil sige den virker også uden men med begrænset adgang.
Har læst nogle af de andre indlæg, men syntes ikke at de passer på min vista pc.

Kommentar
Fra : Rantheboy

Dato : 04-01-10 21:44

har du læst hvor mange meter boxen reger

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 04-01-10 22:15

jeg tror at du skal give din trådløse forbindelse fra din bærbar adgang til nettet
højreklik på netværks iconet nede i hjørnet og se om ikke der er et rødt kryds videre til nettet!

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 04-01-10 23:19

Det er ligemeget om jeg sidder ved siden af boxen, der er stadig ingen forbindelse.
jeg har været heldig at komme på trådløs, men blev smidt af ca 10 min senere

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 04-01-10 23:22

Citat
men den trådløse virker kun med kabel

?????????
hvad mener du med det, er det strømkablet der skal i før det trådløse virker, for så er det strømstyring du skal ind i

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 04-01-10 23:29

netværkskabel

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 04-01-10 23:45

Jeg prøvede at komme på nettet men fik siden...internet explorer kan ikke vise websiden...
der trykkede jeg på----diagnose af forbindelsesproblemer....
hvorefter jeg trykkede på----slut et kabel til netværkskortets lan forbindelse...
efter dette kunne jeg være på nettet ca 10 min, men blev så smidt af igen.
hvorfor gjorde jeg så det?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 04-01-10 23:49

Citat
min trådløse forbindelse på den faste pc virker fint

ok, du har en maskine der virker fint på det trådløse
"faste pc" mener du stationær?

Citat
men den trådløse virker kun med kabel

"den trådløse" er det en bærbar du mener?

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 05-01-10 00:07

ja den faste er en stationær...
ja og ups den trådløse er den bærbare.

Og det skal lige siges at inden jeg trykkede på ...tilslut kabel til netværkskortes lan forbindelse..satte jeg selvfølgelig nætværkskablet i først.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-01-10 00:13

ok, så giver det jo meget mere mening

hvad mærke og model er den bærbare?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-01-10 00:14

glemte lige, har du ændret opsætning i din tdcbox?

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 05-01-10 18:45

HP compaq presario Cq 70
nej har ikke ændret på tdc box

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-01-10 08:55

glemte lige dette spørgsmål, sorry.
sådan er det når man er overbebyrdet og underbetalt

jeg vil tro at du skal ind og ændre lidt i din routers opsætning.
den har en funktion der skulle gøre det nemmere at til slutte noget trådløst til den, desværre er det ikke alle enheder der understøtter denne funktion

Funktionen hedder WPS (wifi protected setup) og er som standard sat til at fungere ved at man skal trykke på knappen på routeren.
Der er mulighed for at skifte om fra knap til indtastning af pinkode men det hjælper næsten aldrig.
slå istedet for funktionen fra, det plejer at virke. så skal du selv indtaste krypteringsnøglen, første gang du skal på