/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Slemme GOLF
Fra : Højris
Vist : 553 gange
200 point
Dato : 04-01-10 18:58

Hej Golf folk / meker !

Min golf har fået et kuldechok, den blev bundfrossen under den første frostangreb så.
Men i første omgang troede jeg at jeg havde været heldig, da jeg fik den tøet op med en 2KW varmeblæser i garagen natten over.
I midlertid viser det sig at der er kommet en skade på varmeanlægget.
Kølervandet løber ind i bunden af bilen, og når den bliver varm står dampen ud af samtlige varmekanaler så det bliver til en sand sauna.
Så spørgsmålet er. Hvordan kommer jeg ind til radiatoren. ?
Golfen er fra sidst i 80erne.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-01-10 20:19

Føj for pokker, det er noget af det værste at skulle skifte.

Du skal simpelthen have ALT indmaden ud af bilen, fra instrumentbrættet og ned, for der inde bag ved det hele, sidder selve radiatordelen godt gemt

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 200 point
Dato : 05-01-10 06:16

je kan anbefale dig at køb en reparationshåndbog. den koster ca 200 kr, men de er godt givet ud.
og er du sikker på, at topstykket ikke har taget skade. det plejer at koste et topstykke når den slags sker

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 05-01-10 12:38

Ja efter hvad Dova siger er det sikkert godt med en rep. bog, mener den heder Hejnes eller noget i den retning.
Den med topstykket må du ikke engang sige for sjov, det er lige så hårene rejser sig.
Det jeg gør lige for nuværendes er at jeg "kortslutter" ind og udgang til radiatoren, med et stykke rør mellem de to slanger der går ind.
Så kan jeg da bevæge mig rundt med en stor overfrakke på.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 05-01-10 18:42

Tæt på: Haynes manual

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 05-01-10 18:58

Tak Mr.Cortina.
Bogen er allerede bestilt i den lokale biblo.

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 08-01-10 05:01

Tak for svaret trimare46.
Ja det blev en bog fra bibleren "HAYNES"
Det blev så ikke et rør mellem slangerne, men en korkprop fra et par vinflasker, en til hver slange og så på med spændbåndet. Det syntes at virke
Højris