/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvilken Vaskemaskine??
Fra : lubeck
Vist : 6332 gange
300 point
Dato : 04-01-10 06:58

Hejsa...
Vores gamle vaske maskine synger på sidste vers, og vi skal have en ny..
Jeg har været et tur i elgiganten og kigge på den AEG de har på tilbud

http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/vaskemaskine/LN78479/aeg-vaskemaskine-spar-3750-kr

Men damen anbefalede denne LG

http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/vaskemaskine/F1456QD/lg-vaskemaskine?Selected=Specifications#tProductTabcontent

Jeg kan finde LG´en til samme pris som AEG´en på nettet.. men hvad siger i.
Hvad skal vi vælge
Mvh
Anders & Karina

Kommentar
Fra : maafrandsen

Dato : 04-01-10 07:47

hej. når du er på udkig i de mærker, vil jeg ik mene der er så stor forskel, men jeg ville nok vælge aeg, det du også skal tænke på er, hva den kan og hva du har brug for, centrifugere den godt nok, er trumlen stor nok, og er den til at finde ud af... for det har jo meget at sige, for man bruger den jo rigtig meget...s men god fornøjelse ude i djunglen...s

Kommentar
Fra : hansine

Dato : 04-01-10 07:57

hej, du kan også for 50 kr. købe forbrugerrådets (TÆNK's) test af vaskemaskiner. Seneste er vist fra januar 2009 her http://www.taenk.dk/test/vaskemaskiner/?gclid=CL-0rNmSip8CFds63godnlWz_A . Der kan du få mange gode oplysninger om de forskellige mærker samt forbrugerrådets anbefalinger.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 04-01-10 10:51

Citat
Jeg kan finde LG´en til samme pris som AEG´en på nettet.. men hvad siger i.

Hvis du kan få LG til samme pris vil jeg vælge den, kan elgiganten ikke presses til den samme pris?

LG har flere fordele bla. Bedre restfugtighed og så har den børsteløs motor så der er ingen kul der skal skiftes

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-10 11:51

Vi har gennem tiderne kun købt de billige vaskemaskiner hos bl.a. Harald Nyborg.
http://www.harald-nyborg.dk/listproduct.asp?Product=vaskema&n=50100

Når maskinerne bliver trætte og slidt - køber vi bare en ny fordi de er så billige.
Og jeg har altid en glad hustru med nyere maskiner.
Udskiftning er ca. 5-6 år (altså maskinerne)

Kommentar
Fra : lubeck

Dato : 04-01-10 15:42

Hej
Tak for jeres svar.
*hansine* - Ja det er nok gode penge givet ud.

*Hejdu58* - Elgiganten ville PT gå ned til 5000 kr men tror ikke at de vil gå længere ned da de vil sige det ikke er den samme model (de får åbenbart lavet specielle modeller så de kan sige de er de billigste) deres hedder F1456QD hvor den på nettet og LG´s hjemmeside hedder F1456QD1 - men specifikationerne er fuldstændig ens.

*Eyvind* - Den er faktisk fra Harald nyborg den vi har nu og den har holdt i 8 år.. fatter ikke den kører endnu, men den lyder så også som et godstog i fuld fart.. og det har den altid gjordt - og nu vi vi have en lidt mere lydløs model så vi kan vaske om aftnen selv om vores lille datter er lagt i seng.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-01-10 15:49

Jeg synes det er billigt med 5000 for en AEG maskine, men jeg ville købe den. Jeg har haft AEG i årevis og mine vaskemaskiner har holdt i 12-15 år. En enkelt i 18 år, men der var reperation på flere gange.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-01-10 15:50

Og så kan jeg se at den bruger meget lidt strøm, så i vil også spare strøm.

Kommentar
Fra : Rantheboy

Dato : 04-01-10 16:07

gå i din lokale punkt 1 hvis i har sådan en, de er altid gode

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-10 17:08

Så gå du ud og køb en til i harald Nyborg.

Jeg skiller dog altid vores vaskemaskiner ad og ændrer en knap så den kan fylde mere vand i, for min kone syntes ikke tøjet bliver skyllet godt nok, i de moderne maskiner.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 04-01-10 19:07

Whirlpool klarer sig fint i Tænks tests af vaskemaskiner.

Men hold dig laaaangt væk fra Elgiganten, en virkelig dårlig forretning, så hellere give lidt mere i en anden forretning.
De gange jeg har ladet mig lokke af tilsyneladende lave priser til at handle i Elgiganten, har jeg bittert fortrudt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-01-10 19:14

Surt for dig for jeg har kun godt at sige om El-giganten.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-01-10 20:58

Min vaskemaskine gik istykker, og jeg ledte på nettet.
Det endte med en Miele vaskemaskine - det bedste køb vi har gjort i mange mange år. Jeg har altid hadet at vaske, haft svært ved at få duge og andre ting rene, men pludselig er det blevet en leg at vaske.
Jeg kan varmt anbefale Miele softtronic w 1734, og hvis der ledes på nettet ,er der flere tusind kroners forskel i pris, så vi fandt den bedste pris, som vi så gik i en forretning med, og fik den til denne pris, men ellers kan man jo bare bestille over nettet. Er sikker på, at man aldrig går fejl af Miele, og der er bl.a ekspres program som kun tager 30. min., jo håber at være gift med dette vidunder de næste 20 år.

Men ellers er der kanontilbud på bl.a. AEG her http:www.elsparer.d//k/shop/vaskemaskine-747c1.html, 5000 kr nedsat, men der er kun 1 stk. så man skal nok være hurtig, og disse maskiner er sikkert også gode!

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 04-01-10 22:30

Har også lige købt en AEG for 2799 kr. i tilbud hos Skousen og de er til at handle med, bragt til døren uden merpris fordi Punkt1 også gør det her under udsalget

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 300 point
Dato : 04-01-10 23:37

Miele W3923WPS, Samlet bedømmelse 70%
Vil du have det bedste, må vi pege på denne model fra Miele. Den vasker godt og skyller sæben til ’middel’ - uden at bruge for meget tid, strøm eller vand. Desuden er modellen brugervenlig og støjsvag, og vores MærkeBanks-undersøgelse viser at en Mielemaskine sjældent går i stykker og at ejerne er meget tilfredse. Fundet til ca. 10.000 kr.

Miele W506. Samlet bedømmelse 69%
Modellen vasker tøjet rent – og så er den en af testens mindst støjende maskiner.
Miele bliver også fornemt vurderet af brugerne i MærkeBanken, så med denne maskine går du ikke galt i byen. Maskinen er identisk med Miele W 504 Plus. Eneste forskel er at W 506 har skråt betjeningspanel og W 504 Plus har et lige. Fundet til ca. 6.300 kr.

Bosch WAS32780SN. Samlet bedømmelse 66%
Her kan du vaske hele 8 kilo i et hug. WAS32780SN er støjsvag og vasker rent uden at bruge for meget energi og vand. Vi anbefaler denne model uden forbehold, da du helt sikkert bliver tilfreds. Ligesom de fleste ejere af en Boschmodel ifølge vores MærkeBank. Fundet til ca. 6.900 kr.

Whirlpool AWO/D8840. Samlet bedømmelse 64%,
Modellen vasker vasker tøjet rent uden at bruge for meget vand, strøm eller tid (’middel’ bedømmelse). Faktisk havde laboratoriet ingen negative bemærkninger og alle tests blev klaret mindst tilfredstillende. Whirlpool scorer noget jævne karakterer i vores MærkeBanks-undersøgelse, men vi vurderer alligevel, at den godt kan være et godt bud på din næste vaskemaskine. Fundet til 6.000 kr.

Electrolux EWF14780. Samlet bedømmelse 64%,
Denne model vasker 7 kilo tøj helt rent på kun 108 minutter. Det synes vi er ganske godt gået. Vandforbruget er ikke ret stort, hvilket da også gør at der kan være en del sæberester tilbage i tøjet. Bliver du generet af dette bør du derfor overveje ekstra skyl, eller en anden model. Electrolux klarer sig fint i vores MærkeBanks-undersøgelse og udmærker sig ved at være blandt de mest holdbare. Fundet til ca. 5.000 kr.

Bosch WAE28161NN. Samlet bedømmelse 63%,
Vi har ingen negative kommentarer til denne model. Samlet vask og skyl får kun en karakteren ’middel’, men til gengæld skyller maskinen faktisk tilfredsstillende uden at bruge for meget vand. Bosch/Siemens klarer sig godt i vores MærkeBanks-undersøgelse af brugernes erfaringer med vaskemaskine-mærker. Fundet til ca. 3.800 kr.

Siemens WM14S461DN. Samlet bedømmelse 62%, ‘Bedst i test’
Modellen får ikke én karakter under middel, hvilket er ret enestående. Den vasker, skyller og centrifugerer tilfredsstillende på et acceptabelt støjniveau, og så er den brugervenlig. På baggrund af testresultaterne og Siemens flotte MærkeBanksresultater belønner vi modellen med ‘Bedst i test’ Fundet til ca. 5.250 kr.

LG F1403FD. Samlet bedømmelse 65%
Et flot samlet resultat sender denne LG model op blandt de bedste i testen. Hele 9 renvaskede kilo tøj på en gang med et vandforbrug på kun 6 liter per kilo er rigtig flot. Derudover er maskinen samlet set, den mest støjsvage i testen, blandt de over 30 konkurrenter, hvilket er ganske godt gået. Centrifugering og sæbeskyl er ikke helt i top, men det rykker ikke ved at vi gerne anbefaler modellen til den store familie. Vi har ikke nok erfaringer fra MærkeBanks-undersøgelsen til at give LG ‘Bedst i test’, men må nøjes med vores varme anbefaling.
Fundet til ca. 6.100 kr.

Gorenje WA 50120. Samlet bedømmelse 63%
Her er meget vask, men også meget støj for pengene. Blandt de absolut bedste, men på grund af støjniveauet kan vi kun med forbehold anbefale modellen. Prisen er dog rimelig lav for en vaskemaskine, der vasker rent. Så det er måske en mulig model til sommerhuset.
Fundet til ca. 2.300 kr

Beko WMD26140T. Samlet bedømmelse 62%
Maskinen vasker og skyller godt, men den bruger lidt for meget strøm i forhold til de andre gode maskiner i testen og støjniveauet er også i overkanten. Derfor er WMD26140T ikke ‘Bedst i test’ på trods af det overordnede gode resultat. Vi har ikke nok til besvarelser på Beko i vores MærkeBank til at sige noget om holdbarhed og brugertilfredshed på mærket.
Fundet til ca. 3.000 kr.

Godkendelse af svar
Fra : lubeck

Dato : 31-01-10 22:51

Tak for svaret Thomas.Haugaard.
Endelig fik vi købt en ny maskine..
Det blev en Electrolux købt i elgiganten, og jeg fik presset sælgeren ned fra 6999, til 5450..
Nu må vi se om den er noget værd...
Den støjer i hvertfald ikke

Tak for alle jeres svar