/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows cannot go standby....
Fra : hms
Vist : 471 gange
100 point
Dato : 03-01-10 22:29

Har sat min stationære PC til at gå i dvale efter 1 time(og har prøvet med 1minut også) , og det har virket upåklageligt med alle mulige programmer åbne ,indtil for et par måneder siden. Har fundet frem til, at den nu ikke kan gå i dvale hvis Outlook er åben. Underligt da det har virket tidligere. Jeg har googlet en del,men der er ikke noget helt konkret synes jeg.>>>> Nogen der har et bud ?

Windows XP-Pro + Outlook-2007

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-01-10 23:11

Hvad er spørgsmålet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-01-10 23:20

Outlook står konstant og søger efter indkomne mail. Hvis du afbryder og i stedet sætter den til at hente mail hver time, så kunne det være at det hjalp. Det er mit forslag.

Kommentar
Fra : hms

Dato : 03-01-10 23:33

Nej ,hjælper ikke ! Selvom jeg sætter dvale til eet minut fårjeg fejlen. Outlook søger mails for hvert 3 minutter.

......og det har virket tidligere.

Spørgsmålet er hvorfor min PC ikke går i dvale, når den er sat til det ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-01-10 23:41

Har du hentet opdateringer til maskinen for nylig? Det kan være en opdatering til Windiws. Eller dit antivirusprogram.

Kommentar
Fra : hms

Dato : 03-01-10 23:45

Hmmmm. Ja , står til automatisk opdatering , men det får mig ikke lige nærmere til målet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-01-10 00:05

De opdateringer de opdateringer. De kan lave atlandskens ulykker. De kan få maskinen til at genstarte og komme med blå skærm. Så selvfølgelig kan det være en opdatering der driller dig.

Gå ind i kontrolpanel - tilføj/fjern programmer. Oppe for oven er der en lille firkant hvor der står: Vis opdateringer. Det skal der være hak i. Så viser den alle opdatereringer. Så sletter du de nyeste og genstarter. Så prøver du at sætte den i dvale.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-10 01:07

Som standard vises opdateringer ikke i Tilføj og fjern programmer og det er der en grund til nemlig disse opdateringer er til for at forbedre Windows og øge din sikkerhed på computeren du bør kun i meget sjældne tilfælde gå ind og slette opdateringer og kun når Microsoft har kvajet sig og anbefaler brugere at afinstallere en bestemt opdatering.
Det er sandsynligvis en hardware driver som spærrer og ikke en Windows opdatering, granner01 har en meget letsindig forhold til Windows opdateringer og burde ikke give sine dårlige råd videre.
granner01 ved en hel del og har mange gode råd, men lad være at lytte i de tilfælde hvor profilen anbefaler at slette Windows opdateringer og filer i Windows mappen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-01-10 10:20

O.v.n.

Stik piben ind, jeg har 20 års erfaring og en uddannelse som IT supporter, hvad har du ud over en arrogance overfor kvinder? En solid tro på at kvinder ikke ved hvad de taler om?
Det ville klæde dig at acceptere at andre kan have en større viden end dig.

Og godt nytår

Kommentar
Fra : hms

Dato : 04-01-10 10:31

Er grundlæggende modstander af IKKE at kunne opdatere min PC. HVIS det skyldes en opdatering lader jeg det køre som nu. Men ville selvfølgelig helst det hele virkede som før. Nå, men jeg må lede videre ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-01-10 10:45

Det er ikke meningen at du skal undvære opdateringerne, men jeg har erfaring med at hvis Windows opdaterer sig selv, så kan det går galt. Nogen gange må jeg så i stedet downloade opdateringen og så gemme den og så derefter installere den. Så hvis du er nervøs, så lad være med at gå andre steder hen end her på Kandu når du sletter opdateringer. Du skal nok få dem installeret igen.

Og du skal ikke slette alle opdateringer, kun dem der er kommet den sidste måned.

Kommentar
Fra : hms

Dato : 04-01-10 10:50

OK , tak . Prøver lige at ser på denne løsning når jeg komme hjem fra arbejde.

Kommentar
Fra : hms

Dato : 05-01-10 17:19

Hej granner01.

Prøvede det med at fjerne opdateringer der var ca. 1 måned gamle. Kunne se der var nogle stykker fra d. 09.12.2009 , og ellers skulle jeg langt tilbage. Desværre virkede det ikke så jeg har lagt opdateringerne ind igen. Og ja , den har været genstartet på kryds og tværs.

Som sagt , så går PC'en fint i dvale bare Outlook-2007 ikker er startet, så et eller andet der driller her

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-10 18:00

Det er ikke overraskende at forslaget om at fjerne opdateringer ikke virker, mere overrasket blev jeg over at granner01 blev sur og påstod at fordi hun er kvindelig it supporter så passer alt hvad hun siger, det er den værste gang vrøvl jeg har hørt længe, og så tage den med kvindekønnet ind i argumenterne, uanset hvad jeg nu siger så er det et angreb på kvindekønnet, fordi granner01 har 20 års erfaring i at slette Windows filer.

Desværre har jeg ikke nogen løsning på dit problem og trækker mig ud af spørgsmålet nu, men vil komme igen i andre spørgsmål og advare der hvor granner01 foreslår at slette opdateringer og Windows filer, det er og bliver meget letsindig omgang med computere

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-01-10 19:31

o.v.n. Stop så det personlige angreb på mig.

Kommentar
Fra : hms

Dato : 05-01-10 21:19

Synes ikke lige at dette forum skal bruges til mudderkastning. Rent faktisk vil jeg mene at det er ret usmageligt at komme med denne type udtalelser , o.v.n. Hvis ikke du har noget yderligere konstruktivt at bidrage med i denne tråd, så må du gerne holde dig selv ude. Tak

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-01-10 23:12

hms
Grunden til at jeg nævnte det med opdateringer var fordi Microsoft selv har skrevet om nogle af sine opdateringer. Der var en fejl i og den er nu rettet. Men den gav problemer i visse maskiner.

Så for ikke at begynde at geninstallere, så se kontrollerer jeg lige: Hentede du nye opdateringer eller brugte du nogle du havde liggende?

Næste punkt er: har du prøvet at gendanne maskinen? Til et tidspunkt hvor problemet ikke var der?

Kommentar
Fra : hms

Dato : 05-01-10 23:45

Hentede nye opdateringer. Har ikke gendannet, da jeg syes jeg skule for langt tilbage. I starten ignorerede jeg bare advarslen, men set i bakspejlet skulle jeg have gået et par dage tilbage dengang :-/ Googler lidt videre, og ser om der dukker noget mere op her på Kandu.

Foreløbig tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-01-10 13:25

Du skal lige være opmærksom på at nogle af de opdateringer som microsoft kommer med godt kan være befængt med fejl, det er min erfaring. Derfor har jeg slået automatiske opdateringer fra og henter opdateringer ca. 1 gang om ugen. Nogen gange er der nogle og andre gange er der ikke. Men jeg gemmer opdateringerne i en mappe. Så hiver jeg mit netstikket ud af maskinen og så installerer jeg opdateringerne. Jeg havde f.eks. store problemer med servicepakke 2, den lavede alverdens rav i min maskine. Men efter ½ år kunne den downloades og så installeres. Da var fejlen rettet.

Det kan være en software fejl i outlook, og måske skal den bare geninstalleres.

Kommentar
Fra : Asus1Kan

Dato : 06-01-10 15:21

jeg forstår ikke den snak om automatiske opdateringer, begge mine pcer er sat til automatisk opdatering, men der vises blot at der er nye opdateringer tilgængelig, så kan jeg så selv beslutte om jeg vil hente dem, jeg henter forøvrigt kun dem hvor der står vigtige opdateringer, her lyder det som om opdateringerne af sig selv suser ind på pcen, så den her snak forvirrer mig.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-01-10 17:41

Asus1kan

Visse maskiner kan ikke klare de automatiske opdateringer, de laver ravage i andre programmer.

Vær du glad for at du har en maskine som kan klare det, for min egen kan ikke.

Kommentar
Fra : slynglen

Dato : 07-01-10 23:54

Har du kigget i windows log filer ?

|Kontrolpanel|Administration|Logbog|

se efter Røde krydser under Program og System og post "kilde"og "hændelses id" her