/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Trådløs tyverialarm
Fra : thulin
Vist : 3031 gange
100 point
Dato : 03-01-10 20:36

Nogen der har erfaring med trådløse tyverialarmer, uden abonnement ?

Min erfaring med billige trådløse røgalarmer, er at de starter i tide og utide, derfor kunne jeg godt tænke mig at høre andre folks erfaringer med trådløse tyverialarmer.
Eller er konklusionen at der er for mange fejl alarmer, med trådløse alarmer.
Eller er det kun de billige modeller som giver for mange fejl alarmer ?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-01-10 20:41

Hej med dig.
Har lige købt i aldi....batteridrevne og de larmer som jeg ved ikke hvad.
Stk. pris 40 kr. og de starter ved den mindste rystelse.
Kan slås fra og til på en lille pal der sidder på dem.
Klistres op på vinduer og døre med selvklæbende tape der også følger med.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 110 point
Dato : 03-01-10 21:02

Vores alarm har virket upåklagelig i mange år. (23år)
Det er Gripo (HA 52 serien) alarm, som er købt i det lokale byggemarked, og vi har udvidet den med flere infrarøde censorer. Jeg tror heller ikke det hører til kategorien "billig".
Med vindues-sencorer og hovedstation (trækker også udendørssirene) m.m. er der mange batterier at vedligeholde. I infrarøde cencorer har jeg valgt at bruge genopladelige batterier (9V), og øvrige batterier køber jeg på nettet (12V), de er alt for dyre i byggemarkedet. De holder ca. 2-3 år.
Køb et anlæg med fjernbetjening, og samtidig med kodetastatur på hovedstationen, det er snildest når batterier skal skiftes.
Det har virket rigtig godt.

Kommentar
Fra : ulrik1976

Dato : 03-01-10 21:15

Powermax dur)

Bruger den både privat og profesionelt

Man kan få alverdens udstyr, og har ikke problemer med fejlalarmer. (udover hvis man ikke får skiftet batterier, den siger selv til i god tid)

Mit setup ville være følgende:
en hovedcentral, med enten proxlæser eller trådløst tastatur.(proxlæser er rigtigt lækkert hvis man har børn, så skal de ikke huske en gode, bare have en lille brik med, og man er fri for at at hele nabolagets unger har koden til ens alarm)

pirsensorer i stue,gange,evt kælder.

dørkontakter på alle dører, (det første en tyv gør er at åbne en dør som flugtvej)

Spørg løs hvis du vil vide mere

Godkendelse af svar
Fra : thulin

Dato : 03-01-10 21:15

Tak for svaret stilkene.