/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
"download" af online udsendelse
Fra : Newsreader
Vist : 437 gange
500 point
Dato : 25-04-03 22:47

Jeg har brug for et program til at "optage" en fjernsynsudsendelse der kan ses over nettet, fx indslag fra hhv Svensk og dansk tv så jeg lettere kan gå frem og tilbage i udsendelsen mm. Nogle af de udsendelser som er aktuelle kan kun ses via RealOne eller QuickTime, men det er her ikke muligt at gemme udsendelsen (eller er det?).

Håber nogen kan hjælpe.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-04-03 06:49

Hej

Du skal ha' et grafikkort med TV-in eller et TV-kort installeret i din computer for at kunne optage fra TV. Hvad du så senere vil afspille med, det er en smagssag.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-04-03 06:52

NB: Du kan kigge på Pinnacles hjemmeside for TV kort http://www.pinnaclesys.com/ jeg har selv Studio PC-TV Pro 1024X768 / PCI 795 kr.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 26-04-03 08:58

Så vidt jeg forstår dig så vil du nedtage en såkaldt stream på din harddisk for derefter at kunne afspille denne efter behov, er det rigtigt ?
Mvh OW

Kommentar
Fra : Newsreader

Dato : 26-04-03 10:15

Jeg har tv-kort, men har brug for det som 'oldwiking' nævner, at kunne "nedtage en såkaldt stream på din harddisk for derefter at kunne afspille denne efter behov".

mvh.
newwsreader

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-04-03 10:59
Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 26-04-03 12:15

Godt så er vi klar, jeg har ummiddelbart ikke et klart svar på nuværende tidspunkt, men da jeg selv er meget engageret i netop og blandt andet dette område så vil jeg nok kunne generere et klart svar inden alt for længe.
Mit engagement er "Home Theater" baseret på ATI All In Wonder produkterne hvor jeg i øjeblikket er ved at sammensætte en concept som specielt skal muligøre en PC centraliseret all round underholdning og informations center, uden at det skal rive brugeren på gulvet økonomisk. Her kommer brugen af streams contra medium speed ADSL forbindelser også ind i overvejelsen.
MVH OW
Ps: hvis andre har forslag til ovenstående så er disse meget velkomne.

Kommentar
Fra : Newsreader

Dato : 27-04-03 22:34

Hej Clan,

Jeg har både RealOne og Quicktime, men de give ikke mulighed for at gemme de sete udsendelser mhp på fx senere gennemsyn.

mvh
newsreader

Kommentar
Fra : Newsreader

Dato : 11-05-03 03:02

Jeg har nu fået fat i Streambox VCR, som har løst en del af problemet, men ikke helt.

Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 20-05-03 09:12

Hej Newsreader.

Du skal bare gøre det her = Køb et Tv kort og få fat i et program til at optage, prøv på www.google.com

:D

Hygge hejsa ;D

Kommentar
Fra : Newsreader

Dato : 20-05-03 19:49

vrigsted, se længere oppe.

Annuller spørgsmålet
Fra : Newsreader

Dato : 13-12-06 00:58

Jeg har desværre ikke modtaget et tilstrækkeligt dækkende svar, og annullerer derfor dette spørgsmål