/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
øje på gearkasse er knækket(volvo 460)
Fra : burger21
Vist : 674 gange
46 point
Dato : 03-01-10 12:37

Jeg har et problem, jeg har lige skiftet krumtapspakdåse ved svinghjulet, (et stort arbejde på en volvo 460 2,0)

Men da jeg skulle prøvekøre dyret blev koblingen blød, det viser sig at et øje hvor beslaget til koblingskablet er knækket.

gearkassen er af aluminium, så jeg kan ikke selv svejse det.

her er så spørgsmålene:
er der andre der har prøvet det samme?
er der nogle der har opfundet en måde at montere beslaget, selv om øjet er defekt?
evt, hvor kan man få svejst det, helst nær Middelfart?
kan det laves uden at gearkassen skal af? (øjet er nemt at komme til.)

jeg håber nogle har en god løsning....

mvh Ryan Kærgaard 31342656

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-01-10 18:16

Det kan TIG MIG eller MAG svejses.

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 46 point
Dato : 03-01-10 18:17

Kan ikke lige huske udformningen, men lidt fladjern og et svejseværk, så kan det nok lade sig gøre, at fremstille noget, der kan boltes fast på gearkassen. Jeg formoder, at det omtalte øje er der, hvor kablet er ført igennem til udrykkerarmen ? Isåfald er det et spørgsmål om, at fastgøre kablet, og det burde kunne lade sig gøre ved ovennævnte. Der må jo sidde bolte fra gearkassen og ind i motoren ?
Der har du så forankring i den ene ende, og hvis jeg husker ret, har du "en klump" ud under vangen i den modsatte ende. Der må være en bolt eller to, der kan holde et fæste ?

Godkendelse af svar
Fra : burger21

Dato : 05-01-10 21:31

Tak for svaret Cortina01.

jeg har lavet et hjemmelavet beslag som spændes fast øverst på gearkassen.

http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=57111

det virker dejlig solidt. "heavy metal".

mvh ryan.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 12-01-10 18:18

Det ser da super godt ud, og det primære er vel også, at det fungerer ?
Jeg takker.