/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Husker vi nu at fodre??
Fra : FidoFlap
Vist : 552 gange
297 point
Dato : 02-01-10 09:37

Husker vi nu at fodre gråænderne, nu de er blevet fredet, og samtidig deres opholdstæder er tilfrosset, tænk de stakkels gråænder, der er er kunstigt fodret fra fødsel og til nu, som aldrig selv har lært at skulle finde føde, og nu er overladt til standens sparsomme fødemuligheder.
Jeg tager selv ned til mølleren i dag med en tønde korn, han kan smide lidt af i kanten af mølledamen, med en stor åben vandflade som ikke fryser til, hvor der pludselig er kommet flere hundrede ænder til, hele jagtsæsonen har der kun været ganske få stykker.
Når man ikke selv har fodret hele jagtsæsonen kan vi godt visse lidt barmhjertighed nu hvor de er svært at finde føde.

Fido

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 02-01-10 09:47

En rigtig god ide FidoFlap, jeg fodre også i den tid hvor der ikke er jagttid, det er man en forpligtelse til at gøre som seriøs jæger.
Som hundemand og jæger om en hals, har jeg ikke meget til overs for dem som kun fodre i jagttiden, jeg lader også vildet få fred når tiderne er hårde, selv om der stadig er jagt på få vildtarter
SHV

Kommentar
Fra : witzen

Dato : 02-01-10 09:51

Naturligvis skal man vise bramhjertelighed og fodre gråænderne i en kold tid, og så kan man jo plaffe dem ned når jagt sessionen igen starter, hvor de så er blevet mere kødfulde end de havde været uden føde fra jægerne.

Witzen

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-01-10 10:35

Ja moral er godt, men dobbelt moral er altså ikke dobbelt så godt..

Hvem fodrede ænderne da Fido - flaben var ude at rejse!!!!!

Og til Sandhedsvidnet: Hvilken betydning har det om man fodre i jagttiden eller ej???????

Der må jo ikke drives jagt på foderpladsen - din moral fejler heller ikke noget eller hvad??????

Hvis I to virkelig vil kalde Jer jægere, skulle I læse de jagtetiske regler og rette Jer der efter...

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 02-01-10 10:54

Skal vi nu igen svines til, fordi vi vil fodre ænder, nu de lider nød,fordi de fleste ikke ænder ikke selv er vandt til at finde naturlig føde. De andre arter jeg fodre har jeg haft folk til medens jeg har holdt jul og nytårs ferie. klap du bare i .
At BB måske har har en dårlig samvitighed, kan jeg ikke tage mig af, og han derfor henviser til etiske regler, som jeg kender så ganske udmærket, da jeg godt læse og forstå de skrevne ord, uden jeg hverken er forfatter eller tidligere redaktør. for at BB skal undgå at køre over på kasette og sende til Kandu og Advokat, udelukker jeg oraklet fra denne tråd.

Fido

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 02-01-10 11:01

Først vil jeg ønske ALLE debatører på KanDu et rigtigt godt nyt år.

Dernæst er det rart at få bekræftet, at både FidoFlap og Sandhedsvidnet er ansvarlige jægere, som ikke kun vil høste af vildtet når tid er, men også lader vildtet i fred p.g.a. vejrliget, selvom der for nogle arters vedkommende stadig er jagttid ! Se, det er ansvarlighed og til gavn for jagtsagen, som visse selvbestaltede personer tror de har patent på, bl.a. ved at ville belære andre om de jagtetiske regler

Til Fido: I en anden tråd trues du med at blive overført til en cd - hvordan føles dét ? Hvis du nu er en god sanger, er der sikkert mulighed for at kunne udgive nogle strofer på samme cd mod et lille vederlag til ophavsmanden !!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 02-01-10 11:07

Selfølgelig blev Fido slettet fra BB tråd,( hylerene og de andre) BB havde nok ikke lyst at svare på de rejste spørgsmål, om hvordan det gik med ham han meldte om dødstrusler og han med blyhagls patroner.
Som sædvanlig, nok kun tomme trudsler fra Baladedrengen

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 02-01-10 12:07

Tænk hvis BB ønske skulle gå i opfyldelse, med at få alle os hylere bortvist fra Kandu, og vi kom til at lide samme smertelige nederlag som BB måtte lide da han blev forvist fra de andre hjemmesider, eller ikke at glemme, dengang han blev klappet ud fra DLS landsmøde.
Sagen er nok den, det der er særlig slemt for BB, at der bliver talt omkring hvad der er skrevet, og de taler om ham rundt i krogene, fra de få, af hans nære venner, der kan læse og forstå hvad der bliver skrevet på Kandu og at de forelægger ham dette, hvis de så samtidig har læst, hvad han udgiver sig for på hans egen hjemmeside,
Det er nok her skoen trykker med han føler sig ærekrænket, ved han udgiver sig for mere, end evnerne er berettiger til.
Vi må se med spænding hvad udfaldet bliver, om hvis vi andre bliver forvist fra kandu, om BB kommer med i samme båd.og tænk om vi alle en dag bliver indkaldt til at møde op i samme retssal.

Fido.

Kommentar
Fra : witzen

Dato : 02-01-10 12:17

Det er da hjælp til selvhjælp:

Giv anden rigeligt med mad, så den bliver tyk og fed = En bedre andesteg !

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 02-01-10 12:20

de sidste to indlæg overflyttes til en CD
Fido tillykke med din nye CD det er nu synd du har udeladt Knudsen fra denne tråd, jeg ville godt have hørt, hvad han mener med, at jeg skulle jagte på foderpladser?
SHV

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 02-01-10 12:33

Til Sandhedsvidnet.

Bliv nu ikke for kry, husk du er med i samme båd, tro da endelig ikke at BB har glemt, at du høre med til den uønskede race. Den dag den store forfatter og tidligere redaktør får oprejsning, hvis han ellers kan stå. Tro mig BB vil gå i triumf gennem landsbyens gader, med den røde ves og hue, og slå på tromme.

Fido

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-01-10 12:44

Kom og syng en enkelt sang om frihed
syng den højt, så alle kan forstå
Folk hvorend I bor
syng nu med i kor
Vi må ha' fred, hvis verden skal bestå.

Alle I som slås i fjerne lande
Ved I eg'ntlig, hvad det er der sker
I gør hvad der blir sagt:
Marcherer frem i takt
Og dræber uden nytte fler' og fler'
Kom og syng ...

Halleluja Moses.!

Godt nytår, I verbale krigere, vi ses når vi kommer i spældet for injurier, bagvaskelser og afsløringer af slibrige detaljer....... Jo Jo, PET går et travlt år i møde......

Amazing Grace, how sweet the sound,
That saved a wretch like me.
I once was lost but now am found,
Was blind, but now I see.

T'was Grace that taught my heart to fear.
And Grace, my fears relieved.
How precious did that Grace appear
The hour I first believed.

Halleluja, Halleluja Moses......!!!!

Lad os alle bede;
Herre, gør mig til et redskab for din fred- Så
hvor der er had - må jeg bringe kærlighed
hvor der øves uret - må jeg bringe tilgivelse
hvor der er splid - må jeg bringe forsoning
hvor der begås fejl - må jeg bringe sandheden
hvor der hersker tvivl - må jeg bringe tro
hvor der er mismod - må jeg bringe håb
hvor mørket rådet - må jeg bringe lys
hvor der er sorg - må jeg bringe glæde

AMEN.......

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 02-01-10 13:06

Til Heidi.

At du nu er slået over i en helt anden bold gade, fremfor dit sjofle sprog og nu bruger guds ord. For min skyld, lad bare de enfoldige blive i troen, samt troen på præsternes ord.
Krig og fred afhænger af regiliøse fanatikere samt politik og penge. At vi så kan tiltro BB han har gået i søndagsskole, og derfor vil havde ufred med alle, og vi er nogle der nyder at lave grin med ham, er noget helt andet.

Fido

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-01-10 13:19

Det skrev Fido, sku'.!!!;
Citat
At du nu er slået over i en helt anden bold gade, fremfor dit sjofle sprog og nu bruger guds ord. For min skyld, lad bare de enfoldige blive i troen, samt troen på præsternes ord.

Fido, nu er det altid rart at ha' flere strenge at spille på - der er jo ingen grund til at skrive det samme og det samme og det samme om og om igen..
Du skulle også prøve noget nyt, Fido.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 02-01-10 13:29

Nu stopper festen HH, du bruger guds ord til fnidder, du bliver nu brændt i begge ender og kommer på en hjemmebrændt CD

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 02-01-10 13:32

Så gør jeg det Heidi. efter bedste evne.
Turen ved mølleren var ikke forgæves, der var flere end mig der var kommet med korn og andre godbidder, desværre nogle der kom med gammelt brød, som ikke er det bedste foder, men tanken om barmhjertighed er da altid noget, og antallet af ænder var heller ikke mindsket. Om det er fordi jagten er ophørt og interessen for at fodre er mindsket, skal være mig udsagt, vi ser nu også svaner og gæs er trængt op markerne i store flokke for at søge føde..

Fido

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-01-10 14:38

Godt ord igen Fido.
Jeg er selv ude med foderspanden.
Selvfølgelig fodrer man, når vejret arter sig som det nu engang gør.

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 02-01-10 18:26

Jeg kan godt se det er brand ærgerligt for BB, efter en uge hvor han har kunnet sætte dagsordnen endda med trusler.. Hvor han indleder en af trådene, til hylerne og de andre, at han ikke er så klog, han kan forstå, at han får igen af grovfilen, det er sku at være et nummer for dum. Hold da kæft hvor vil advokatten og politiet grine af sådan en nar, ved at de straks kan se han selv bedt om at blive tilsvinet.

Fido

Annuller spørgsmålet
Fra : FidoFlap

Dato : 02-01-10 22:13

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

emnet udebateret