/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Problemer med ny Mobil ?
Fra : swarn
Vist : 2752 gange
200 point
Dato : 01-01-10 15:12

Jeg har et spørgsmål ang. Mobiltelefoner.

Jeg har lige købt en Sony Ericsson J105i den 28/12/2009. Mit spørgsmål går så på, kan en mobil ikke tåle at blive opladet hele tiden, det drejer sig om, at første gang jeg satte den til at lade op så det ud til at alt virkede som det skal, og man bruger altid meget strøm(jeg gør) den første tid til at finde ud af hvordan den virker, så jeg måtte oplade den igen om natten efter jeg har leget med telefonen, men den lå lige pludselig og blinker, og fortæller at der er en (opladningsfejl stop opladning) nu ryger den også tilbage, så må de finde ud af hvad der er galt, det kan jo være lader eller batteri der er noget galt med.

Den kan ses her: http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/naite?cc=dk&lc=da

Godt nytår til alle
Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 01-01-10 15:31

Citat
Mit spørgsmål går så på, kan en mobil ikke tåle at blive opladet hele tiden.

Jeg har også en Sony Ericsson bare en anden model. Den har ikke taget skade at lade hele tiden

eller sjatlade hvis den er på en 20-30% så lader den natten over.

Smokei

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-01-10 15:35
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-10 17:28

Generelt anbefales det at aflade nye batterier inden de oplades igen, nogle kan ødelægges af sjatladning men det afhænger af hvilken type batteri du har i telefonen, det står også i manualen til din telefon hvordan lige netop det batteri skal behandles

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-01-10 17:31

Citat
Generelt anbefales det at aflade nye batterier inden de oplades igen

Det betyder ingenting med de nye batterier. De kan sjatoplade alt det - det skal være.

mvh Smuller54

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-10 18:08

Som før nævnt kommer det an på hvilken batteri du har i telefonen, ikke alle nye batterier kan tåle sjatladning særlig ikke som helt nye, den er en hukommelse i nogle så de husker hvad niveauet har været nede på og så kan batteriet ikke aflades længere end dertil, læs i din manual hvilken batteri der er i telefonen og gør som der bliver anbefalet, det kommer du længst med,
men det er korrekt at med nogle nye batterityper er det ligegyldig om du aflader helt eller sjatlader

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 01-01-10 18:19

Det er hvad der står i manu.

Citat
Du kan bruge telefonen, mens den oplades. Du kan oplade batteriet når som helst og i kortere
eller længere tid end 2,5 timer. Du kan afbryde opladningen uden at beskadige batteriet.

Der står på batteri:Li-Polymer 3,6V 950mAh

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-01-10 18:34
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-10 23:25

Citat
det kan jo være lader eller batteri der er noget galt med
ja ud fra dit spørgsmål og hvad du senere skriver om batteriet, så kan det ikke afvises den skal falde "i hak" og opføre sig normalt inden for et par dage, ellers må du reklamere over batteriet, heldig for dig at den er helt ny og med garanti