/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Opbevaring af te!
Fra : Tilde10
Vist : 1018 gange
34 point
Dato : 01-01-10 14:38

Så er det te-tid =)
Jeg er så heldig at have en masse god te på lager, men hvordan opbevarer jeg det korrekt?
: I glasbøtter med tætsluttende låg? Lader det forblive i papirposerne og lægger dem alle i en stor blikdåse, eller skal det hældes ud i små blikdåser hver for sig???
Hvis nogle er så geniale også at vide, hvor længe teen kan holde sig, så jeg ved om juleteen skal frem igen næste jul...
Jeg har læst en masse om teens virknnger, og der må æsten være noget ved opbevaringen der også er vigtigt i den forbindelse.

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-01-10 14:47
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-01-10 14:49

Citat
Rene teer, dvs. te uden tilsat smag, kan holde sig i mange år. Te med tilsat smag holder sig ikke så længe, da smagen damper af. Denne kan holde sig ca. et ½ år alt efter kvalitet.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 44 point
Dato : 01-01-10 14:55

Jeg gør alle tre dele af det du nævner.

Den the, som jeg bruger ofte opbevarer jeg i et glas med låg. Det samme med kamillethe (flot at kigge på)
sæsonthe (jul mv) opbevarer jeg i de poser de er købt i og har dem samlet i en stor metaldåse.
de sorte og grønne the ér opbevarer jeg i metal dåser hver for sig.

Men ovenstående link anbefaler altså ikke helt det samme.

mvh Smuller54

Godkendelse af svar
Fra : Tilde10

Dato : 01-01-10 15:15

Tak for svaret smuller54.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-01-10 15:18

Jeg er ikke den store thedrikker, men flere i min omgangskreds er kun til the

Dvs, jeg køber the til dem, som så helst ikke skal smides ud efter et besøg, så derfor opbevarer jeg the'en i tætsluttende plasticbeholdere - Tupperware -

Det holder sig i årevis når jeg bare kommer hele hele molevitten i en beholder og kommer det ind i et skab

Hele molevitten, dvs med æsken.. jeg blander ikke flere slags the i en beholder.

Jeg behøver nok ikke gemme the'en i æsken, men det er nu mere for min egen skyld så jeg ved hvad jer serverer