/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
slukke touch pad
Fra : lham
Vist : 3444 gange
50 point
Dato : 01-01-10 07:45

Bærbar Dell inspiron 6000 Win home xp 3

Bruger ikke touchpad . Vil gerne have den slået fra da det jævnligt sker at en finger kommer for tæt på og der så sker ting og sager på skærmen som jeg ikke ønskede.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-01-10 08:51

På HP (har set din er en Dell) er der en trykknap over touch pad, hvor man kan slukke den,

Har du tjekket i kontrolpanel under mus?

Hvis det er for altdi den skal slås fra, skal du nok via registreringsdatabasen.

godt nytår
vh Ben

Kommentar
Fra : lham

Dato : 01-01-10 11:11

I dell manualen henviser de under tuchpad til kontrolpanel /mus men der kan jeg ikke gøre noget ved tuch pad-
er ikke meget for at "slukke den permanent "
Registreringssatabasen holder jeg fingrene fra ligesom det inderste i 6 navgearet på jernhesten tak for inlægget

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-01-10 11:29

På de fleste bærbare er der en knap der Fn eller lignende som aktiverer alternative funktioner på nogle af tasterne (typisk F tasterne) den er sandsynligvis markeret med blå, eller en anden farve, og en af funktionerne er givetvis, at du kan slå toucpad fra

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-01-10 14:53

for at kunne deaktivere din touch pad skal du ind på dell hjemmeside og downloade driver til mus og tastatur, når den er installeret skal du ind i kontrol panelet og sætte et flueben i museindstillingerne.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 01-01-10 16:22

de blå fn knapper indeholder ikke funktionen, men webnoob det du skriver er jeg sgu lidt betænkelig ved for får jeg den så ikke permanent slukket? og eller ændret noget i tastaturet ?

Jeg nåede af uransagelige veje frem til ( indstilling af mus i kontrolpanel )" Alps Touchpad Fjern ( avanseret)
Advarsel du er nu ved at fjerne denne enhed fra dit system"

så kan man trykke OK men grundet "avanseret " vover jeg det ikke -hvad sker der hvis jeg gør det ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-10 16:42

Fjerne >>>>> kan du ikke bare deaktiver........................og så kan den åbnes igen senere.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 01-01-10 16:58

Eyvind
Er ikke helt sikker på hvad du "fortæller "mig.

Mener du den skal fjernes og jeg ikke bare senere ved feks et flueben kan aktivere den igen?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-10 18:19

Udstyr eks. " touch pad" der er installeret på computeren kan der gøres 3 ting ved.

Aktivere = tillade driveren/udstyret at være i funktion.

Detaktiver = midlertidig stoppe " tillade driveren/udstyret at være i funktion." > kan aktiveres igen.

Fjerne = slette driver/forbindelse til udstyret > skal så installeres igen med den rigtige driver.

Det du skal prøve, er at deaktivere din touch pad, og det kan hedde "mus og andre pegeredskaber"
Det kan gøres i programmet for touch pad eller i enhedshåndtering.

Enhedshåndtering finder du her:
H-klik på computer > vælg egenskaber > hardware > enhedshåndtering. (vejen som jeg husker det)

touch pad > vælg egenskaber > nu har du måske muligheden for at deaktivere

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-01-10 18:21

Du skal ikke fjerne noget eller nogen driver, du skal netop have den driver for at kunne styre touch paden.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 01-01-10 19:53

eyvind

jeg prøvede dine sidste 3 linier, men det bragte mig til samme position som jeg tidligere beskrev

"Jeg nåede af uransagelige veje frem til ( indstilling af mus i kontrolpanel )" Alps Touchpad Fjern ( avanseret)
Advarsel du er nu ved at fjerne denne enhed fra dit system" "

hvor jeg ikke har deaktiveringsmulighed.

Webnoob
jeg har ingen forstand på drivere-har altid ladet andre ordne det-ku du give mig en step by step beskrivelse af hvor og hvordan jeg får fat i de nødvendige drivere og hvad jeg skal gøre med dem hvis det lykkes at få dem ind i min dell ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-01-10 20:32

prøv lige og gi' mig dit service tag, i en privat besked, så skal jeg finde den rigtige driver til dig.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 02-01-10 08:38

Webnoob
dell inspiron 6000
service tag 8KLF12J

expres service code 186 - 595-553-71

på forhånd tak

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-01-10 19:34

Du skal hente og installere denne driver.
http://support.euro.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=dk&l=da&s=gen&releaseid=R113813&SystemID=INS_PNT_6000&servicetag=8KLF12J&os=WW1&osl=da&deviceid=2514&devlib=0&typecnt=0&vercnt=2&catid=-1&impid=-1&formatcnt=1&libid=17&typeid=-1&dateid=-1&formatid=-1&fileid=149404

Nu ved jeg så bare ikke hvordan det kommer til og se ud hos dig men hos mig ser det sådan her ud.
www.hilsoe.dk/dokumentation/mus1.jpg
Her skal jeg så vælge device.
www.hilsoe.dk/dokumentation/mus2.jpg
På det sidste billede her kan du se at jeg har muligheden for at slå touch pad pladen fra, knapperne fra eller bare slå den fra når der er en extern mus tilsluttet.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 03-01-10 08:43

wenoob
fornemt arbejde ,men jeg bliver spurgt om hvor jeg skal gemme filen og da jeg går udfra det har betydning for funktionaliteten vil jeg gerne vide hvor den skal gemmes-håber du ikke har mistet tålmodigheden med mig endnu.

Kommentar
Fra : xick

Dato : 03-01-10 09:41

lham - nu vil jeg ikke blande mig for meget, da det er webnoob der skal have æren for arbejdet .. men hvis det er exe-filen du er bange for at gemme, kan det være ligemeget .. det der er vigtigt i forholdt til placering er selve driveren, som exe-filen er programmeret til at ligge det rigtige sted (system32)

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 50 point
Dato : 03-01-10 11:07

Som xick skriver så skal du bare gemme filen på skriverbordet, når du dobbeltklikker på den så vil filen pakke sig ud til de filer du skal bruge til at installere driveren, alt dette sker automatisk, den vil spørge hvor filerne skal pakkes ud, du klikker bare ok ved det forslag der kommer. Når de er pakket ud skal du bare bekræfte det. Når det er gjort starter installationen af sig selv og du skal bare følge instrukserne på skærmen.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 04-01-10 09:55

webnoob
Nu ligger programmet på skrivebordet ( R113813.exe ) men hvad gør jej så klikker jeg på skrivebordsikonet prøver den jo bare at geninstallere bruger jeg dine to sidste links får jeg bare 2 billeder som jeg jo ikke kan bruge aktivt
beklager min tungnemhed !

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 04-01-10 10:04

Tak for svaret webnoob. og for øvrige indlæg.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 04-01-10 10:08

webnoob
checkede lige under kontrolpanel...mus og her var programmet og det var aktivt så tuch pad er disablet YES-mange tak for din tålmodighed

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-01-10 22:10

super, er altid glad for at hjælpe.