/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Er 3/4 dl = 75 ml er pludselig kommet i
Fra : acmeyer
Vist : 21630 gange
37 point
Dato : 31-12-09 11:34

tvivl

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 31-12-09 11:35

Ja det er

Kommentar
Fra : acmeyer

Dato : 31-12-09 11:36

Tusind tak !!!!!!!!!!!!!!!!! så vil jeg i gang med bageriet godt nytår

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 31-12-09 12:31

Vrøvl Pia.
1 Liter = 10 dl = 1000 ml
1 dl = 100 ml
3/4 dl = 750 ml

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 31-12-09 12:32

Synd du ødelagde acmeyers kage

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 31-12-09 12:34

Nåååå...Kan være jeg skal lukke gluggerne op før jeg skvadrer løs Du har helt ret...3/4 dl = 75 ml

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-12-09 12:35

Hvis det er til rombudding bruger man da ikke et mål

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 31-12-09 12:41

Ja da hvad ellers søde

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 31-12-09 12:50

Ja det må du nok sige. Jeg skal vist vænne mig af med at "tale" før jeg er vågen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 31-12-09 12:52

Citat
Jeg skal vist vænne mig af med at "tale" før jeg er vågen

Jamen så kan jeg konkluderer at du er vågnet nu

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 31-12-09 13:07

Jaaaa efter kaffe mv hjælper det på det - Men det er da osse på tide, hvis jeg skal nå min middagslur inden for normal morfartid

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 31-12-09 13:08

rombudding......ski nemt. 1 del rom + 1 del budding

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 31-12-09 13:30

Citat
ski nemt. 1 del rom + 1 del budding

INGEN tvivl...du ER vågen nu.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-12-09 13:43

Spises med sugerør-- de store selvfølgelig

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-12-09 14:11

Kender en hvis kone bare tog en flaske rom fra barskabet og hældte lidt i desserten.

Den smagte ekstra godt, konen havde ikke set at der stod Stroh på etiketten.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 31-12-09 14:56

Er der pladsmangel i køkkenet så ski med buddingen og kør ren rom LOOL - Stroh....Glem det. Det er ikke beregnet til at drikke. Det ødelægger slimhinderne i mund og hals med så stor alkoholstyrke.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-12-09 15:11

Nu alle er blevet enige om, at 3/4 dl=75 ml, Krummen muligvis er vågen, hvis ikke han er blevet ramt af morfar igen, og vi er gået over til de sjovere opskrifter kan jeg varmt anbefale følgede forret, især hvis selskabet skal rystes lidt sammen

Græsk olivensuppe, serveres køleskabskold

140 ml gin til 20 ml vermouth, helst Noilly Prat, evt anden tør vermouth + 5-6 grønne oliven i hver dybe tallerken. Spises med ske, drikkevarer til er overflødige!

Godt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-12-09 15:28

Jeg kan da også "anbefale" denne

Til 6 personer

Du skal bruge

Stor kalkun på 3 –5 kilo
En flaske whiskey – single malt er bedst
Spækskiver, røget, papirtynde til bardering – din eller en anden mands slagter vil elske dig for denne bestilling
Olivenolie
Timian, frisk - finhakket
Salt fx Maldon og friskkværnet peber

Here we go

Kalkunen drysses med salt, peber og timian både indvendigt og udvendigt, belægges med spækskiver der fastgøres til brystet og lår med kødnåle eller tandstikkere, fuglen overhældes med lidt olivenolie
Sæt ovnen på ca.200°C. Skænk så et glas whiskey og drik en skål for det kommende gode resultat
Læg kalkunen på en rist og skub den ind i ovnen. Skænk to hurtige glas whiskey og drik igen for det kommende fantastiske resultat
Indstil termostaten efter 20 minutter på ca.250°C, så den får et ordentligt pulver. Skænk yderligere tre glas whiskey op og drik dem

Efter en hal tsims tid vænner du fulen og blir ved mæ at hllde øje med stajninngn. Griw vissskyflaschken å tsa en lill EN

Eftr ænnu en hal tsims tschid schlændrr du laaaaangshomtr hæn til åvnnnn å vænnnr kaaahaaalkunnn. PASCH PÅ att du hik brændr hånden på den schkide åvvvn

Å sschhå tsar vi ænnnu fæææhææm-schyw sjisskkywusser mænns piiihiiipfuglen schtajer widre iæææn trææhææ tsimer (schhirka - åp i ræwwwen mæ de!)

Huuschk å piss vær tiiihiiinde minut!

Kaaahaan de overhOOOvedt la saj gør schå kryw hæn til åvvvn å prøvv å riwwwe kaahhhallkunnn UD!

Tsa så ænnnnu en schlllurrrk og prøvvv nåkkkkngang å få kræææet UD!

Samml så den satansforbanddde piiihhhiipfuuul op fra døøøhøøørkn og smid den påå et faahhad. PASCH på a du ikkk gliiiiiiiiiiiiiiiiiderr på det skidefedtede køøøøkngål!

Kann du ikkkk uuundddgå de, schå prøvvv igen åååopppogssccchtå dengikscchkuikkk tihihihaihi schku åssspissslimajet

Tag en lur.

Spis næste dag kalkunen kold med mayonnaise og aspirin.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-12-09 15:41

Glimrende opskrift, Nordsted1, passer til slutningen af nullerne, egoismens årti, mens min passer til tiernes årti (håver jeg), lissom lidt mer' kollektivt, ik?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-12-09 15:57

Det var nu ikke meningen at være egoistisk vagnr.. skal vi dele en kold kalkun

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-12-09 16:40

Det var nu ikke så højtideligt ment, men vi må hellere dele en kalkun, man skal vist hedde Obelix for at spise en hel pludderhøne selv

For nogle år siden tabte min svoger den næsten færdigstegte and på gulvet juleaften, foran hele familien, gulvet blev utroligt fedtet, og der gik nogle år før han kunne se komikken.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-12-09 21:56

vagnr, enten har den svoger overhovedet ingen humor, eller også er han langsomt opfattende

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-12-09 22:47

Han har masser af humor, det er selvironien der ind imellem halter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-12-09 23:11

vagnr... jeg tror godt jeg kan forstå ham - lidt -

Hvis jeg eller andre har kvajet mig/sig, så siger jeg altid - det kan vi grine af om nogle år -

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-01-10 00:49

Netop Nordsted1, den slags har det med at blive sjovere med tiden.