/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
ørne
Fra : hovsada
Vist : 2364 gange
100 point
Dato : 30-12-09 22:29

hvor højt oppe kan de flyve ??...et væddemål

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 30-12-09 22:47

Bald eagles can fly to an altitude of 10,000 feet. During level flight, they can achieve speeds of about 30 to 35 mph.

what i know is the eagle can fly up to 100 meters above water. By dodoyop

http://wiki.answers.com/Q/How_high_can_a_bald_eagle_fly

Men hva en Bald eagles er for en art ved jeg ikke

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-09 22:48

Eagles can fly up to 10000 feet in the air. They are able to fly so much higher than allot of other birds because of their wing span and because they are much stronger birds than say a sparrow.

http://answers.ask.com/Science/Biology/how_high_can_an_eagle_fly

På en dansk side, står der bare at den flyver så højt op, at den bliver en prik på himlen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-09 22:49
Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 30-12-09 22:52

det er en havørn ---tak jeg vandt

Godkendelse af svar
Fra : hovsada

Dato : 30-12-09 22:52

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-09 22:54

håber du vandt noget godt

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 30-12-09 22:59

det kan du tro

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-09 23:02

Yes yes kanon godt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-09 23:08

Den maksimale flyvehøjde for fugle må være under 12.000 meter, i 1973 stødte et fly ind i en grib over Afrika i 12.000 meters højde, der har aldrig siden været nogen som har bevist at en fugl kan flyve højere, fuglene er nødt til at have adgang til ilt fordi flyvning er meget energi krævende, gribben som er nævnt herover har sikkert svævet på en opgående luftstrøm, fordi flyvning i den meget tynde luft næsten helt sikkert ikke kan finde sted, der er flere som har set fugle som kredser om toppen Mount Everest (8848 meter over havet) og det må jo også siges at være højt, jeg kan ikke finde noget om specielt ørnes maksimale flyvehøjde.
Oplysningen om gribben og flyet står i Illustreret Videnskab nr. 14 i 2002

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-09 23:12

o.v.n jeg kunne heller ikke finde nogen flyvehøjde for ørne på danske sider

Det var da en utrolig historie med gribben

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-09 23:16

Jeps det må være koldt at svæve rundt deroppe, det er koldt at være på toppen siges der

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-09 23:19

En Bald Eagle er den amerikanske hvidhovedede ørn:
http://da.wikipedia.org/wiki/Hvidhovedet_hav%C3%B8rn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-09 23:20

den ser vist lidt lumsk ud
Godt nytår til jer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-09 23:22

Ja, hovsada skrev også at det var en havørn... jeg ved da ikke om der er mange forskellige, det har jeg aldrig tænkt over

Jeg har ofte tænkt på at tage til et ørnereservart vi har i Nordsjælland, men er aldrig kommet afsted, mine unger har set et ørneshow i Nordjylland de sagde at det var meget imponerende

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-09 23:27

Citat
den ser vist lidt lumsk ud

Den kunne godt have smilet til fotografen