/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke se video på windows movie maker
Fra : J.KROG
Vist : 1515 gange
100 point
Dato : 30-12-09 18:29

Jeg har indlæst mine video film på min pc. med Image Mixer 3 se player, et ikke særligt bruger venligt program, dette program fulgte med videoen en Canon Legria HF20. Men jeg kan ikke redigerer film i Windows Movie Maker den siger fejl i fil formatet. Filformatet som Image Mixer generer eller er det videoen er m2ts. Jeg har hentet Prism Video Converter ned fra nettet for at konverterer filerne til mpeg2. og avi. Hvilket er gået godt ? MEN kan stadig ikke få WMM til at accepterer fil formatet.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-12-09 20:15
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-09 21:06

Kan du godt lide Prism? Du kunne få et bedre program gratis nemlig Super:
http://www.videohelp.com/download/SUPERsetup200936.exe
nå tilbage til spørgsmålet, du bør vælge asf eller wmv formatet, Movie Maker burde kunne åbne avi filer men er altså ret kræsen med hvilken format du bruger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-09 21:16

måske er det eneste du mangler codecs, så programmer som gør computeren i stand til at afkode og kode de formater du ønsker at arbejde med, K-Lite Full indeholder en lang række codecs og du kommer vist aldrig til at mangle codecs igen, prøv med den før du gør noget andet, klik på Download Latest Version for at hente og dobbelt klik på den hentede fil for at installere:
http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/ også gratis og uden uønskede tilføjelser

Kommentar
Fra : J.KROG

Dato : 04-01-10 19:20

Hej heller 22.[/B]

Hvad er det dette program kan løse op for af mine problemer. Lidt nervøs blot at importer et program.

Hej o.v.n.
Jeg har absolut ingen præferancer til så jeg prøver dit foreslåede k-lite.
Efter at have læst en masse, er jeg enig i at det må være codec jeg mangler og et bedre konverterings program med flere muligheder i valg af filformat. Men hvilken rækkefølge! først codec og så filkon....eller.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-10 01:44

Hej igen, jeg arbejder om aftenen og har først set dit nye indlæg nu, det første jeg gør når jeg står med en nyformateret eller helt ny computer, det er at installere den codecs pakke som jeg har lagt et link til K-Lite, bagefter bliver programmer installeret i den rækkefølge som der er behov for dem.
Jeg kender ikke Prism og siger ikke at det program som jeg foreslår er bedre, kun at Super kan omdanne næsten hvad som helst til hvad som helst inden for lyd og video, og så er den gratis, det er meget lidt jeg bruger Movie Maker men erfaringen siger at den er meget kræsen med hvilke fil typer som man vil arbejde med, wmv filer er at foretrække og Super kan lave alle dine video filer om til wmv filer, det kan det program som du allerede bruger måske også, så forsæt med den i stedet for at skulle til at lære et nyt program at kende, hvis du gerne vil bruge Super så hent og installer programmet, spørg så her om en lille vejledning, den er nemlig lidt kringet at bruge indtil man lærer hvordan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-10 01:48

Heller22 har måske ikke set at du spørger, men det er en afspiller og ikke en film skaber som der bliver linket til, i øvrigt en rigtig god afspiller som kan afspille de fleste lyd og videofiler, den har nemlig codecs indbygget disse codecs kan dog kun bruges af programmet selv, så du slipper ikke for andre codecs for at afspille filer i Windows egne programmer

Kommentar
Fra : J.KROG

Dato : 05-01-10 09:32

Heller 22
Tak for henvisningen, men jeg tror også der magler noget med codec.

Hej O.v.n.
Ingen præferencer til Prism, har importeret Supersetup, men menuen er lidt svær at finde ud af. Har konverteret til avi og wmv hverken WMM eller WMPlayer kan afspille filmene. Så codec må være løsningen. Men hvad gør jeg først og hvordan gør man det?.

Jeg har fået et andet akut problem mit systemet XP-pro. siger at det kører i fejlsikret tilstand, kan det skyldes de mange importerede programmer ??. Hvordan retter jeg op på dette, og har læst en del men er blevet mere usikker på fejlretningen. Har forsøgt med gendannelse af systemet uden held.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-10 13:07

Nu tråden allerede er fra sidste år så vil jeg gerne trække den lidt længere, lidt travlhed før arbejdstid om et par timer.
Codecs er som før fortalt nogle små programmer som gør at Windows kan tyde indholdet i de fil typer som en codec dækker, en codecs pakke indeholder flere forskellige codec og K-Lite er en af dem som indeholder rigtig mange: http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/ pakken installeres lige som installerer programmer og computeren finder selv ud at bruge codec fra pakken når der er behov for det, under installationen kan du sætte en markering så at Windows Media player bliver den som åbner når du dobbelt klikker på en videofil, hold øje med når du kommer til dette vindue: http://peecee.dk/index.php/upload/view/69039 det der vises her er jeg kommet til ved at rulle lidt ned i vinduet så du kan nemt overse den, den kommer i begyndelsen når du installerer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-10 13:09

Her kan der hentes en rar.fil som er en pakke med billeder at hvordan man bruger Super: http://peecee.dk/index.php/upload/view/87256

Kommentar
Fra : J.KROG

Dato : 05-01-10 20:27

Det er meget fint, men rar er altså ura!! hvordan kan jeg åbne en rar fil.

Kommentar
Fra : J.KROG

Dato : 05-01-10 20:38

Til din kommentar kl. 13,07

Jeg har importeret k-lite og ganske rigtigt, mine videofiler, i formatet m2ts, kan nu vises i WMPlayer.

Så mangler jeg "bare" at få videofilerne til at åbne i WMMaker. HVORDAN ??

Konverter på ny fra m2ts til wmv eller?

Videofilerne skal senere kopieres ind på en dvd+rw og vises på tv.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-10 21:45

Citat
Videofilerne skal senere kopieres ind på en dvd+rw og vises på tv.
hvad er det du bruger Movie Maker til? Det er måske helt unødvendig, du har forhåbentlig de originale og ikke omdannede filer endnu? Nero for eksempel kan selv lave en film før den brænder DVDen

Kommentar
Fra : J.KROG

Dato : 06-01-10 11:33

Jeg har installeret Super og ganske rigtigt det er noget kringlet. Jeg må have hjælp TAK

Kommentar
Fra : J.KROG

Dato : 06-01-10 11:41

Movie Maker vil jeg bruge til at rediger i video film, og indsætte tekster, det er på dansk og "let" at forstå når jeg ikke er en ørn til teknisk engelsk. Har du et alternativ så takker jeg.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-10 12:44

Nej desvære har jeg ikke et bud på noget andet, jeg redigerer ikke selv i videoer, der kommer lige en anden udgave af den guide, denne gang vil jeg pakke i zip format, rar formatet kræver at du har et program som kan håndtere rar for eksempel 7 zip: http://www.7-zip.org/
Her er så en ny zip mappe og billederne er netop lavet i dag: http://peecee.dk/upload/view/215440

Kommentar
Fra : J.KROG

Dato : 06-01-10 17:32

TAK o.v.n. det var meget informativt, så jeg forsøger.