/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
billedebehandlings SW
Fra : k_m_s
Vist : 561 gange
200 point
Dato : 30-12-09 14:35

Hej.

Findes der et godt gratis billede behandlings program der kan køre på Windows 7, 64 bit?

Er vant til Paint Shop Pro, ved godt det ikke bliver så avanceret men er der nogen der nærmer sig?

Kim

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 30-12-09 14:45

Hvad med photoshop. Det kan alverdens ting. Det er et proff program.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-09 14:56

PhotoFiltre kan meget mere end tror at et gratis program kan:
http://www.photofiltre-studio.com/news-en.htm

Kommentar
Fra : bog

Dato : 30-12-09 15:25

Så må det være Gimp. det er open source
Er ret avanceret og kan en masse ting, men kan være lidt svær at finde rundt i

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 30-12-09 15:28

Har kigget på Gimp men læst om problemer på Windows 7. Den er ikke testet endnu på 7.

Har lige fundet http://www.getpaint.net/

Er der nogen der kender den.

Kim

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-12-09 15:54

Jeg har brugt Paint Net, men var ikke videre tilfreds. Der findes ikke fantastiske gratis versioner af fotoredigerings programmer, undtagen Gimp. Men lur mig om nogel få uger kommer der sikkert en opdatering der retter de fejl der er mellem 7 og Gimp.

Ellers er det jo oplagt med Photoshop, men hamrende dyrt

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-12-09 15:54

Prøv Picasa
Keldd

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-12-09 15:56

Enig med Keldd.

Picasa dækker mit behov...

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 30-12-09 16:12

Er Picasa ikke nærmere et foto album med mindre muligheder for redigering???

Fijala hvad var du utilfreds med ved Paint Net?

Ved godt man ikke får kæmpe muligheder i gratis programmer men hvis nu det største gratis program kunne dække mine behov (de er ikke så store )

Kim

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 200 point
Dato : 30-12-09 16:42

Den udgave jeg fik installeret, var et netbaseret billedbehandlings program hvor man udefra havde mulighed for at redigere i dine billeder på din egen pc. Hmm, det er ikke i min ånd, men jeg tror nu det var min manglende vilje til at sætte mig ind i programmet der gjorde at jeg så mig gal på det. For der er helt klart mange gode egenskaber i det. Det er jo udviklet af nogle amerikanske studerende, som et gratis alternativ til de store programmer. Startede egentlig oprindeligt med at de ville lave Paint (microsoft) bedre.

Men jeg vil da sige. Prøv det og se hvad du synes. Du kan jo altid fjerne det igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-09 16:53

Hvorfor ikke bruge Photo Filtre det er program som arbejder på computeren, programmet kan meget mere end du tror og så kan du hente flere tilføjelser til den, hvis standard ikke er nok

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 30-12-09 21:54

Paint shop pro er da ikke gratis!? i så fald kan du jo lige så godt bruge Photoshop, det kan det samme og mere til.

Kan PSP virkelig ikke køre på en 64bit win7? alt hvad jeg har smidt på min vista 64bit af 32bit programmer har stort set virket upåklageligt, jeg kan ikke forestille mig at win7 skulle være så meget anderledes?

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 03-01-10 17:47

Tak for svaret Fijala.
Jeg synes det virker rigtig godt, har ikke fundet noget netbaseret på det.
Indtil videre har det haft de funktioner jeg har brug for, mangler bare at finde en "Smart Edge" Markerings funktion.

Det kan virkeligt meget.

Hilsen
Kim