/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kopi af DVD´er
Fra : marc43
Vist : 1254 gange
100 point
Dato : 29-12-09 23:38

Er der nogen, der har kendskab til et gratis program til at "sikkerhedskopiere" DVD´er.

Jeg har haft rigtig gode erfaringer med DVD fab decrypter som jo før var gratis. Det er nok stadig det bedste program, men mine 30 dages prøveperiode er udløbet og DVD shrink er jo helt opdateret ift. nye film.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 29-12-09 23:42
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-12-09 23:44
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-12-09 00:11

Når man kender et godt program til kopiering/sikkerhedskopiering bør man overveje om det nu ikke kan betale sig at købe det, istedetfor for hele tiden at cykle rundt på halvdårlige gratisprogrammer.

DVD fab decrypter koster 70 $ for en fire-års licens som er under hundrede kr pr år, intet problem medmindre man er totalt på røven.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 30-12-09 00:17

Hej LuffeA.

Jeg giver dig ret og det er rigtig godt, men jeg regner ikke med fortsætte med det når BlueRay bliver mere populært, så det er nok kun kort tid det drejer sig om.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 30-12-09 00:18

Ashampoo er ikke gratis.

RAT DvD svarede ikke og den sidste fik jeg ikke til at virke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-12-09 00:27

Kopieres, 'shrinkes' ...eller crack'es?

Til alm. kopiering kan du benytte: http://cdburnerxp.se/

..for den dersens med: 'Til eget brug' går nemlig ikke længere, hvis det skal være lovligt. Man skal have skriftlig tilladelse:

http://www.comon.dk/nyheder/I-orden-at-bryde-kopispaerring-pa-egne-dvd-film-1.248680.html
Citat
Man skal dog spørge først ved at sende en mail eller ringe til Danske Videogramdistributører.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 30-12-09 00:33

Der er lidt at vælge imellem her, har dog ikke prøvet nogen af dem, så du må prøve dig frem

http://www.sikkopi.dk/dvd-tools.htm#freeware

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-12-09 00:48

Dette er meget godt, blot ikke hvis dvd-en er kodet:

http://www.codecs.dk/?action=search&typeser=&area=programs&pattern=dvd+shrink

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 30-12-09 03:22

du kunne fx købe en extern HD (usb) .. 1500 GB for 773,00kr så har du et pænt stort bibliotek /lager,
så er der plads til lidt af hvert,.. hvis den ikke er stor nok,.. 'napper' du bare et par stykker,..
http://www.shg.dk/2189725

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-12-09 07:13

Citat
Ashampoo er ikke gratis.

Det var da mærkeligt, for jeg har kørt med det i mange år.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 30-12-09 08:39

Gratis og godt

http://www.dvdshrink.org/

Godt nytår til alle på Kandu :)

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 30-12-09 09:22

De skal crackes. DVD shrink er for længst forældet og kan ikke klare nye film.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-09 09:29

Citat
DVD shrink er for længst forældet og kan ikke klare nye film.

Sludder....

Du lader bare ANYdvd køre i baggrunden....

Men SONY-DVDer er "tricky"......

Lovgivningen er desværre lidt "vattet" på området idet det er tilladt at lave backup men producenterne er ikke meget for at give denne tilladelse (forståeligt da det kan og bliver misbrugt)

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 30-12-09 09:40

Det er da nyt for mig, marc43....

Jeg brugte det så sent som i forgårs - på en ny film - ganske vist med Anydvd - havde helt glemt at jeg har den kørende i baggrunden.

Et rigtigt godt program er Clone DVD - men det er ikke gratis.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-09 09:56

Citat
Et rigtigt godt program er Clone DVD

Det bør så også køre sammen med Anydvd....

Men så klarer de næsten også alt....

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 30-12-09 10:05
Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-12-09 10:37

Du kunne jo geninstallere dit program og få en ny 30 dages prøveperiode!
Nogle programmer kan lade sig narre ved at stille tiden i din PC tilbage, men som sagt ikke alle.
Ellers skal du rense din PC for enhver skygge af denne prøveperiode. Der vil altid blive gemt informationer ude i registreringsdatabasen, som husker at du har prøvet programmet, så de skal også væk.
Ellers må du installere den på en anden maskine, eller have et andet midlertidig drev C, som den ikke har været inde på.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 30-12-09 11:11

Ashampoo er da gratis

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 30-12-09 13:21

refi -

ja, det gør de

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 30-12-09 15:10

Har prøvet at rense min PC med revo uninstaller. Har ikke så god erfaring med reg cleanere

Jeg prøvede med any DVD som jeg også havde gode erfaringer med, men den kom også med en fejl om, at den ikke var så vil med reg 2 DVD ´er og så ville den ikke komme videre.

Accepteret svar
Fra : laksepote

Modtaget 100 point
Dato : 30-12-09 23:20

bruger en nyere version af clonedvd, som ikke kræver anydvd i baggrunden. det kører fint. Shrink er forældet !!

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 30-12-09 23:29

Du har sikkert ret, laksepote.

Jeg har aldrig spekuleret på om den ene virker uden den anden - de er der bare og begge er altid uptodate.

Shrink er muligvis forældet, men ikke desto mindre brugbar, når man vil bruge gratisprogrammer.

Godt nytår!

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 31-12-09 01:28

Det er ikke helt rigtigt. Som andre har skrevet her, kan shrink ikke dekryptere de nye kodninger.

Shrink er selvfølgelig fint til "lovligt brug"

Du kan forresten sagtens finde clonedvd i en "gratis" version, men jeg vil ikke linke til noget her..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-12-09 08:48

Citat
Shrink er selvfølgelig fint til "lovligt brug"

Og det er det vi taler om

Citat
Du kan forresten sagtens finde clonedvd i en "gratis" version

Ja - jeg "stjæler" også flæskestegen i brugsen

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 31-12-09 09:00

Nu er det jo ikke dig der har stillet spørgsmålet refi. Jeg har en temmeligt god fornemmelse af hvad programmet skal bruges til, og behøver ikke dig til at moralisere over mig - klovn.

Godkendelse af svar
Fra : marc43

Dato : 31-12-09 09:26

Tak for svaret laksepote.

Jeg tror, at jeg prøver det. Det er efterhånden den eneste, der er tilbage.