/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Netgear fra DHCP til PPPoE
Fra : vlggoBit
Vist : 1369 gange
20 point
Dato : 29-12-09 15:15

Hej Kandu.dk
Jeg har fået ny internet forbindelse.
Min gamle forbindelse var Tdc bredbånd Via DHCP som jeg koblede til min trådløse router som virker fint.
Min nye forbindelse kører via fibernet fra Energimidt via PPPoE, som jeg ikke kan få til at virke via den trådløse router

Jeg har kontaktet min internet udbyder uden held da de ikke kunne hjælpe mig.
De mente at min router var gået i stykker, da de havde tjekket forbindelsen til fibernet som fungerede fint.
Routeren har fungeret fint i 4 år med TDCs forbindelse. (DHCP)

Min router er en NETGEAR WGR614v6

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig da mit gamle net fra TDC udløber d. 1.1- 2010

OBS OBS OBS!!! Jeg kan sagtens bruge fibernet med Lan kabel

Mvh Viktor

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-12-09 15:28

Har du valgt PPPoE i opsætningen af det trådløse i din router.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-12-09 16:47

Som fijala skriver, har du valgt PPPoE i din router som forbindelsestype?
Nu skriver du at din router er 4 år gammel så du kan jo ha' mistet din manual, den er der et link til her: http://kbserver.netgear.com/pdf/wgr614v6_ref_man_20Apr05.pdf

Er du helt sikker på at du skal bruge PPPoE, som forbindelsestype, PPPoE er en gammel måde at forbinde til internettet (eller ISP da det er en forbindelse der simulere en dial-up, modem, forbindelse, hvor det er nødvendigt at have et brugernavn og kode givet af ISP)?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 29-12-09 17:21

ja jeg kunne også tvivle på om du skal bruge PPPoE som webnob siger gammeldags.
Nu må vi så sortere ordene, hvis du kan køre gennem kabel virker PPPoE eller what ever.
vel og mærket hvis dette kabel er sat til router hej hej.
Altså trådløs igen? siger PC connected til trådløs netværk?
håber det bragte dig videre uden at forvirre mere.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : vlggoBit

Dato : 29-12-09 17:42

Routeren skal kører med PPPoE når det er med fibernet.

Kan det måske skyldes at min hastighed på internettet er 25/MBit Down og 25/MBit Up
Kan min router godt klare det?

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 29-12-09 17:44

Det er ren videnskab

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 29-12-09 21:46

Du har vel modtaget noget udstyr fra Energimidt? Et fibermodem, af en eller anden slags, går jeg ud fra. Hvad sker der, hvis du sætter en PC direkte til dette udstyr? Får du en offentlig IP adresse, en lokal IP adresse, eller bliver der slet ikke tildelt en IP adresse ud fra udstyret?

Prøv evt. at skrive modelnavnet og nummeret på det udstyr, du har modtaget fra Energimidt? (hvis du da har modtaget noget).