/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Pakke et filmklip ned til 10mb???
Fra : gozimza
Vist : 743 gange
500 point
Dato : 28-12-09 23:31

Hej derude...

hvem kan hjælpe mig med at få en fil(filmklip) på 16.5 mb ned og fylde 10 mb så jeg kan sende det med/til en hotmail adresse?
Jeg har winrar og winzip men kan ikke finde ud af det, skal jeg bruge et andet program?

Tak på forhånd
Mikkel

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 23:37

Mon ikke det er nemmere, at i bare bruger denne service

http://www.megaupload.com/

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-12-09 23:40

kommer aldrig til at virke, så meget kan du ikke komprimere det
brug et mellemled som f.eks rapidshare eller megaupload og så send linget i en mail

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-12-09 23:41

to sjæle en tanke Nordsted1

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 23:44

Vi var jo også inde i det samme spørgsmål

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-12-09 00:05

De fleste filmbehandlings programmer kan også convertere det til E-mail - men hvor langt ned ved jeg ikke..........................men så kan det ikke converteres op igen.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 29-12-09 01:39

Hotmaile tager ikke filer over 10 MB
Prøv http://www.formatoz.com/
eller læg det andre steder OP.
Raidshare tager mod min= 200 MB pr fil
Ellers prøv http://www.4shared.com

ELLER bare
https://msnia.login.live.com/

Selv Google sender filer med den LILLE størrelse___

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 29-12-09 01:40

Citat
kommer aldrig til at virke,

Kender af RAPID__?

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 29-12-09 01:42

HVOR SVÆR ER GRISE_BASSEN

PRØV AT LÆGGE EN DVD PÅ 7GB PÅ NETTET
Men hvad rager et mig:

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 29-12-09 01:44

NB:

De fleste ? selskaber KRÆVER de pakkes som RAR eller ZIP filer
SÅ prøv om du ikke kan FÅ den NED på UNDER sølle 16 SMÅ MB

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 29-12-09 01:48

Eller kan du JO bruge
http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=upload+service+free&meta=&aq=1&oq=upload+servi

MEGASHARE _ FORTRYDER DU
sa den altid og igen ikke har kontakt til en server i DK _ eller mens du henter filen
bliver smidt af DERES NET

Men HVEM tjener så på DET
KLIK? = ups engang mere__NOPE

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 29-12-09 02:02

komprimer den til MKV eller mpeg4/ eller for den sags skyld FLASH

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 29-12-09 07:34

hvorfor ikke bruge den gratis DROPBOX

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-09 09:43

gozimza -> Hvilket format er dit filmklip i ?

*.avi, *.mpeg, *.mp4, *.wma, *.flv, *.fid, *.vob, *.mov, *.swf, *.asf, *.rm, *.ram, *.divx,

Formaterne adskiller sig bl.a. ved komprimeringen og det er derfor muligt, at du kan 'spare' plads ved at konvertere fra ét format til et andet. Husk dog på at nogle komprimeringsformater IKKE er tabsfri, hvorved en del af billedkvaliteten går tabt ved konvertering. Lige som nogle formater kræver specielle codec for at kunne vises i en alm. videoplayer.

Man kan også spare plads ved at ændre på de 'fysiske' dimensioner af klippet. Dvs. gøre det mindre i højde/bredde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 29-12-09 10:42

Hvis du ønsker en tjeneste på dansk, er muligheden her.
www.storemail.dk
Det er ganske gratis hvis den blot hentes indenfor 24 timer, og så kan du sende op til 50 mb.
Ammitz

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 29-12-09 10:58

Citat
gozimza -> Hvilket format er dit filmklip i ?

INGEN NET-SERVICE_ giver ret til at upkoade u-komprimerede film/ musik

DE BLIVER SLETTET +RET´S FORFULGT

Men bortset fra det
hvem pisser NU på hvem
Der er da ingen HERINDE, der har en (gyldig koto) til ulovligheder
http://www.gratisimage.dk/image-5ED6_4B39D20C.jpg

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 29-12-09 11:00

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-09 12:49

spam-free -> Hvad ævler du om?
Citat
INGEN NET-SERVICE_ giver ret til at upkoade u-komprimerede film/ musik

DE BLIVER SLETTET +RET´S FORFULGT

Men bortset fra det
hvem pisser NU på hvem
Der er da ingen HERINDE, der har en (gyldig koto) til ulovligheder

Jeg sender da selv ofte filmklip ....fra min mobiltelefon. Flimklip jeg selv har optaget!

Så fis med dig: Tyv tror hvermand stjæler !!!

Prøv hellere; at være behjælpelig med gozimza's problem

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 12:54

Kors i hytten

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 29-12-09 18:11

Upload den til http://www.imagehost.org/ de tager alle filer op til 100mb, og der er ingen ventetid eller åndsvag captha man skal taste ind osv osv.

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 30-12-09 23:15

Hej, tak for alle jeres kommentarer...
Molokyle: mit filmklip som er mit eget og optaget på min mobil er en mp4 og den fylder 16.5mb.....pakker jeg den med winrar(hvis jeg da gør det rigtig) kommer den kun ned på 16.4mb så det var jo ikke det store.....
Jeg har kun mail ved Hotmail og det er max 10mb den kan "sluge"
Er der et andet mail "program" der er "bedre" til at sende sådanne klip?det skal så også lige siges at modtageren også kun har hotmail.....
Søger efter en gratis måde at få det til at virke på....
Håber stadig i kan hjælpe, men tak for nu.

Hilsen mikkel

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 30-12-09 23:17

PS: hvordan konceterer jeg fra eks. mp4 til mpeg?eller til noget andet hvis det kan hjælpe?det må dog helst ikke tage ret meget af kvaliteten da den allerede ikke er for god...

Hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-09 23:24

Jamen hvorfor bruger i ikke bare

http://www.megaupload.com/

så er problemet løst for jer begge

Du ku' da prøv' det

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 30-12-09 23:37

Bruuno117: er det "gratis"?....og nemt hehe for jeg er ikke så god til nye ting hvis du forstår....

Mikkel

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-09 23:46

Det er jo en uploadside lige så vel som megaupload

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 31-12-09 08:51

du har vist ikke afprøvet de forskelligere gode forslag
f. eks Dropbox

http://www.pcworld.dk/art/10219

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 500 point
Dato : 31-12-09 09:05

For at konvertere mellem forskellige formater skal du bruge ...en konverter (converter)

Sådanne finder du f.eks. her: http://download.dk/index.asp?Kat=multimedie&SubKat=filmredigering

Hvis din fil allerede er i mp4 format, så er der nok ikke mere at hente på dén konto. Mp4 er et stærkt komprimeret filmformat.

Du må i stedet gøre klippets fysiske dimensioner mindre. Til dette skal du bruge et film-redigerings program. Et sådant finder du f.eks. på de samme sider, som de jeg henviser til i ovenstående link.

HUSK: Du skal 'arbejde' på en kopi af det oprindelige klip således, at du har et back-up, hvis noget ikke sku' falde så heldigt ud.
Citat
..for jeg er ikke så god til nye ting

Sig mig lige: Hvorfor har du anskaffet dig en computer?
Der kommer jo 'nyt' HELE tiden og jeg vil garantere dig: Intet med computere er nemt
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-12-09 09:07

Molo... nu ikke så negativ, du tager da modet fra spørgeren

Citat
Intet med computere er nemt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-12-09 09:33

Dét er nu heller ikke min mission Nordsted1. Tværtom. Jeg tilskynder til, at man eksperimentere
Derfor nævner jeg også, at det er 'smart' at lave en kopi ..og arbejde videre med denne kopi, da man så stadig har originalen som back-up ...ikke HVIS ..men NÅR ..noget går galt.
Det er nemlig sjældent, at nye 'ting' sidder lige i skabet første gang man prøver.

Mht.
Citat
Jeg har kun mail ved Hotmail...
..modtageren også kun har hotmail.....

..så er dette jo totalt irrelevant, hvis blot du sender et link til filen i stedet for selve klippet. Modtageren kan så klikke på linket for selv at hente filen ..hvor du nu end vælger, at lægge den på de services du måtte vælge ..mellem de mange der bli'r foreslået i denne tråd.

Hvis det er en ulovlig kopi er det selvfølgelig ret 'usmart', da man meget nemt bli'r taget med fingrene i kagedåsen.

Men.... du laver da ikke ulovligheder? ...vel Mikkel

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : gozimza

Dato : 31-12-09 23:47

Tak for svaret molokyle. Jeg har også eksperimenteret men da jeg ikke kunne finde ud af det spørger jeg herinde.....men bortset fra det så er "grunden" til at jeg køber computer vel ikke noget der kommer dig ved, og som jeg har forstået siden "kandu.dk" så er det vel op til folk der sidder med en viden andre kan bruge, om de vil hjælpe eller ej....ik?Men tak for hjælpen skal du da have...

Hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 31-12-09 23:54

Hej igen Molokyle....fik ikke lige læst dit sidste indlæg, men vil da lige tilføje at jeg er ked af hvis jeg kom med for meget informatitio med hensyn til at jeg og min kæreste "kun" har Hotmail.....og som du kunne læse længere oppe så er det et Filmklip der er taget med min mobil så nej der er ikke nogen ulovligheder der og min kæreste ER over 18 så det med kagedåsen behøver vi ikke komme mere indover vel?Forstår dig sku ikke, hvis du er så meget i tvivl om folk laver ulovliheder, HVORFOR "hjælper" du dem så?nå ja det er jo op til dig, men pas nu på du ikke får fingerene i klemme ik....
Hej hej

Ps:er jo selvfølgelig lidt spændt på hvordan du læser det indlæg, men ? er lukket for min side, og tak for det endnu engang.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-10 17:02

Først: Tak for påængårnø ...glæder mig du fandt mine indlæg nyttige

..og så:

Hør nu godt efter:
Citat
..folk laver ulovliheder, HVORFOR "hjælper" du dem så?

Hvad folk laver af ulovligheder rager mig en høstblomst, men hvis jeg hjælper dem dermed er det en helt anden snak. Her på kandu.dk er der regler og disse har jeg tænkt mig at følge:

http://www.kandu.dk/rules.aspx

At være behjælpelig med lovbrud er nøjagtig lige så strafbart, som at udføre handlingen selv.

Jeg sikrer mig som sagt blot, at jeg ikke bliver blandet ind i noget snavs. Folk spørger jo om de besyndeligste ting:

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=78514

</MOLOKYLE>