/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hva`ska`vi no`gi`os te
Fra : Mosebaek
Vist : 1264 gange
300 point
Dato : 28-12-09 23:28

Nu er vi lige blevet færdig med o.v.n.`s højtidlige spørgsmål:
http://www.kandu.dk:80/spg143361.aspx
Og fik et fyldestgørende svar,på et meget presserende spørgsmål,der hører julen til.
Derfor kunne jeg godt li`at høre om jeres jule "meritter".
Hvor-hvordan,har i fejret den??? (Og evt. hvorfor).
I enerums hygge,lille juletræ og tv??? I tosomhed med lille juletræ og tv + dikkedik.

Eller som jeg,med kone,datter,svigersøn og to dejlige børnebørn.
Fint skal det jo være,så det skete på Christianshavn 1420K.
Til klokkespil fra Vor Frelser Kirke. (Utrolig flot bygningsværk).

LAD HØRE FRA EDER.

Jeg går i seng kl. 24.,men er standby i morgen kl. 09.00 alt.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-09 23:36

Citat
Jeg går i seng kl. 24
jamen så kan jeg jo ikke nå at remse alt det op som jeg har nået indtil nu, sat rendyret på græs og hængt istapper op med meget mere, selve juleaften foregår altid stille og rolig, senere begynder løjerne

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-12-09 23:42

Tja, stort juletræ, børnebørnene hjalp med at pynte det et par dage før. Begge børn, svigerdatter og børnebørn kom til eftermiddags kaffe og børnebørnene fik en lille gave af farmor. Nissehuer som de skulle have på. Tøserne var ellevilde, nissehuerne var lyserøde.

Så sad vi og hyggede og efter et par timer gik jeg i gang med maden og ungerne skulle se disneyshow og julekalender. Min yngste søn underholdt mig mens jeg lavede mad. Min svigerdatter dækkede bord. Al maden var forberedt så der var ikke så meget arbejde tilbage.

Da vi havde fået mad og risàlamente blev gaverne uddelt, en enkelt blev åbnet ad gangen.
Kl. 21 fandt vi raflegaverne frem, vi begyndte at rafle, og vi raflede i 1 time. Derefter sad vi og snakkede til kl. var 23.15. Da var børnene trætte og det var jeg også, så de kørte alle hjem.
De skulle til julefrokost dagen efter, det skulle jeg heldigvis ikke.

Sådan gik min juleaften, megen hygge og megen morskab og mange grin. Og aller bedst, opvaskemaskinen virkede som en drøm.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-09 23:46

Citat
nissehuerne var lyserøde
fy da for den, havde du ved en fejl vasket dem i kogevask?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-12-09 23:47

Næh nej, de er købt lyserøde i Føtex dagen før.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-12-09 00:02

Citat
Jeg går i seng kl. 24.,men er standby i morgen kl. 09.00 alt.

Med de allerede indkomne dejlige indlæg,forrykker jeg lige tidsskemeet,med en halv time.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 00:20

Mosebaek, smut du bare i seng, så skriver jeg i morgen

Nat nat og sov godt

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-12-09 00:28

På hjemturen 2.juledag,blev vi underholdt af Vejdirektoratet,med gratis sightseeing fra rasteplads,5 km før Lillebæltsbroen og til Vejle.For at alle kunne være med,skete det i slowmotion.
Forestillingen gik over ca. 4 timer.
En ½ million biler i tomgang. (Tænkte lige på vores nyligen overståente klima-cirkus-forestilling).

Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-09 00:34

Nogen er mere heldige end andre, her er jorden kun lige dækket med julesne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 00:36

Mosebaek... i fik da noget for benzinpengene

Måske det var meget godt i ikke blev bedt om at slukke motoren, det kunne gå hen og blive en kold "fornøjelse"

Rolig nu o.v.n... de truer med mere sne, .. hvis du er rigtig "heldig" så kan det være det bliver jeres tur denne gang

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-12-09 00:44

Selv natnat,Nordsted1.
Nu må jeg altså gå til ro.Men vil nok ligge og vende/dreje mig,få en næsten søvnløs nat.Bare i spændt forventning om,hvad i kære Kandu`er,har til mig i morgen.

Jeres, Mosebaek.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-12-09 00:56

hej mosebaek.
Og glædelig bagjul

Hold jul herhjemme med 2 skønne ænder .....fra weeberen.
Hjemmelavet rødkål og hvad dertil hører.
Gæster var min søster med mand og 3 skønne unger...vores ældste søn.
MEEEEN vores datter ku' ik' komme......................hun var i spjældet

Fik dog nogle skønne gaver til campingvognen....altid velkomment.
En masse konfekt også
Så nu er det slankekur igen igen

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 29-12-09 00:56

Citat
Derfor kunne jeg godt li`at høre om jeres jule "meritter".
Hvor-hvordan,har i fejret den???

22/12 .... snot, hoste og 39 i feber
23/12 .... ditto
24/12 .... stadig sengeliggende med snot i lange baner, hoste og feber.

Julemenúen for mit vedkommende bestod af en kop suppe, uden fyld. 1 juledag suppe med fyld, og 2 juledag suppe med fyld, incl et stykke brød.

Eneste plus er, at jeg ikke har taget på.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-09 01:11

Stakkels dig No1here, rigtig god bedring så du kan fejre nytåret på behørig vis mine julegaver var et par lyskæder med istapper, de klæder faktisk det gamle hus, en anden julegave var en clockradio, og hvorfor nu det? Jo stakkels jeg skal op fra morgenen af, nu har jeg ikke hørt på vækkeuret i de sidste 12 år men den går ikke mere

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 29-12-09 01:16

Citat
Julemenúen for mit vedkommende bestod af en kop suppe, uden fyld. 1 juledag suppe med fyld, og 2 juledag suppe med fyld, incl et stykke brød.
Eneste plus er, at jeg ikke har taget på.

Stakkels dig. Håber der kan klemmes en nissøl og lidt konfekt ned i morgen så kaloriebalancen kan blive genoprettet.

Kommentar
Fra : DropDetFis

Dato : 29-12-09 03:10

Hej Mosebaek

Hvordan var det så på Christianshavn ellers?

Ja, jeg læste du var lidt skeptisk - Klimatopmøde o.s.v på de kanter.

Kender jo selv området. Ja, Vor Frelsers Kirke og klokkespillet er flot.
Var I oppe og gå i tårnet? Flot udsigt, som Gasolin også sang om i "Se din by fra tårnets top" (hed den vist)

Min kone og jeg holdt jul med vore 2 døtre med mand og børn + svigerforældre.
Var i kirke til "den tidlige forestilling" - Så Disneys Juleshow før Julemiddagen.
Sammenskudsgilde. Vi kom med bagværk.

Jørn

Accepteret svar
Fra : DropDetFis

Modtaget 300 point
Dato : 29-12-09 07:56

Ja, ikke "julemeritter" men teksten til "Se din by"

http://www.kjukken.dk/tekster/kim/sedinbyfrataarnetstop.php

Og så var jeg til Julemarked i den grå hal på Christrania, hvis det ellers har interesse for nogen.

Jørn

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-09 11:24

Jeg går ingen steder i disse dage, jeg går og venter på 2 pakker. De kommer med posten.

Mine julegaver var selvfølgelig en fuglekasse med kamera, og den glæder jeg mig til at få gang i. Så fik jeg en ekstern harddisk og en Nintendi Wii. Sidstnævnte gav vi hinanden.

Nytårs dag skal jeg så arbejde, jeg tænder for fjernsynet kl. 12 og hører nytårskoncert og imens jeg hører musik tager jeg pynten af juletræet og skiller juledekorationerne ad og fjerner al anden julestads. Det bliver pakket væk og sat i kælderen, klar til næste jul.

Al det lys (led-pærer) jeg har i haven, det får nok lov til at tænde hver dag lige til februar, men det kunstige juletræ det bliver pakket væk.

Og så er vi klar til at begynde 2010.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 29-12-09 11:27

Citat
Nu er vi lige blevet færdig med o.v.n.`s højtidlige spørgsmål:
http://www.kandu.dk:80/spg143361.aspx

jesus var født i ? men skulle TÆLLES under en anden BEBYGGELSE/ BY
SØG selv på JESUS/ historie_ fødsel.

Sikkert noget der efterhaenden LIGNER
damer/ duller med / uden slør på
men det er bevist, at Jesus var tilstede

Hvilket man ikke kan sige andre her-inde
mulla = tæpper og bede- tæppe/ eksperter

Men skal du TUNE en knallert/ bedetæppe, så vågner selv FANDEN og hans´pumpestok

Dobbelt moral /?
http://www.alexa.com/siteinfo/kando.dk

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-12-09 13:06

Mange tak for fine indlæg.
Som i jo nok også har erfaret hen ad vejen,er der intet der kan slå fejl som beregninger.
Sengen var lidt for glad ved mig i formiddags, nu er jeg så oppe. Men kun for at opleve at beregning nr. 2,også er forfejlet.
Igår fik jeg ryddet indkørslen.Dejlig fri for sne og is. Og nu kom der lige en rask snebyge.Så nu kan jeg starte forfra.

Citat
MEEEEN vores datter ku' ik' komme......................hun var i spjældet

(u)lovlig fravær.Har selv haft det inde på livet,for (heldigvis) mange år siden.

Citat
Hvordan var det så på Christianshavn ellers?

Ja, jeg læste du var lidt skeptisk - Klimatopmøde o.s.v på de kanter.

Der var hyggeligt.Stille og roligt.Elsker at komme derover,et par gange om året.Men er også glad,når vi suser ned ad Englandsvej,og kan sige tak for denne gang.(Hjemme bedst.....)

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 13:14

Citat
Sengen var lidt for glad ved mig i formiddags, nu er jeg så oppe

Nogle gange tager det længere tid at sove end man havde regnet med

No1here..... Hvor synd for dig, at din jul gik i vasken... rigtig god bedring

Granner01... idag gik jagten ind på sådan en fuglekasse, min mor har føs'da på søndag, og jeg ville give hende sådan en... de er fuldstændig udsolgt i Nordsjælland, men der var to tilbage i Fr.sund, så nu er gaven i hus

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-12-09 13:14

Citat
Var I oppe og gå i tårnet?

Nej tak! Jeg bliver svimmel,bare jeg står på jorden og kigger derop.
Med jeg har været til gudstjeneste der flere gange. Bryllup,dåb osv.Flot kirkerum.
Synes den minder lidt om Peterskirken. Bare lidt mindre.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-09 13:14

Nu ikke misforstå PiaSkov Mosebaek. Pias datter er fængselsbetjent.

Kommentar
Fra : DropDetFis

Dato : 29-12-09 13:17

Citat
Pias datter er fængselsbetjent

Nåh ja - med den Mor ...

Jeg mener, at datteren altså har fået en god opdragelse, ikke andet ...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-12-09 13:45

Citat
Jeg mener, at datteren altså har fået en god opdragelse
Citat
Nåh ja - med den Mor ...

Hvad ellers.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-09 14:21

Ja selvfølgelig er vi kvinder her prima mødre.

Hvad kan vi ellers være

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-12-09 16:46

Citat
Ja selvfølgelig er vi kvinder her prima mødre

primater

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-12-09 16:48

sorry og godt nytår

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-12-09 17:13

Citat
Hva`ska`vi no`gi`os te

Citat
Derfor kunne jeg godt li`at høre om jeres jule "meritter".
Hvor-hvordan,har i fejret den??? (Og evt. hvorfor).
I enerums hygge,lille juletræ og tv??? I tosomhed med lille juletræ og tv + dikkedik.

Jeg vil bruge tiden på alt andet end at fortælle brugerne på kandu, hvordan min jul blev holdt.

Men jeg kan da sige så meget, at det var en dejlig juleaften

Og jeg kan sagtens få tiden til at gå .... jeg har nemlig noget at tage mig til

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 29-12-09 18:01

Citat
jeg har nemlig noget at tage mig til

Så kom da i gang i stedet for at bruge din tid tid her.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-12-09 18:37

Citat
Pias datter er fængselsbetjent

Lige nemlig..............der blev du snydt mosebaek

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-12-09 18:52

Citat
Nu ikke misforstå PiaSkov Mosebaek. Pias datter er fængselsbetjent.

Jamen,jeg tænkte på at det nok var en "finte",ellers tror jeg ikke hun havde skrevet det.
På den anden side kan alle jo komme i (uforskylt) vanskeligheder.
Så jeg valgte at være "medfølende".

PS. Jeg er ikke færdig med at læse tråden endnu.Blev lige forstyrret af et par venner.Det skal der jo også være plads til.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-12-09 18:57

Citat
Så jeg valgte at være "medfølende".

ÅHHH hvor er du bare sød

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-12-09 19:00

Citat
Lige nemlig..............der blev du snydt mosebaek

Ja,at du kan nænne det.
Pia,hun må ha`en god psyke.Det er vist ikke det rene afslapning,at være fængselsbetjent.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 19:08

Jeg have alletiders juleaften... det er første gang i flere år at familien var samlet dvs, der manglede en enkelt, men vi så næsten samlet

Sikke et mas, vi flyttede rundt på snart sagt samtlige møbler i hele hytten, for at få en plads hvor alle kunne sidde behageligt når vi skulle spise, og så også en plads i de bløde når vi skulle have kaffen.

Tæt på juleaften, var den nær gået i vasken, min far fik problemer med hjertet, og var ikke meget værd,og ville blive hjemme, den ene "unge" var blevet syg og var heller ikke sikker på at komme.

Den 23. om aftenen havde de heldigvis fået det bedre begge to, og sagde at de ville komme, yes så blev jeg glad

Vi fik pyntet træet hele to gange... skidtet væltede sgu... ret effektiv måde hvis man skal skynde sig at tømme et juletræ kan jeg lige indskyde som info.. ulempen er så at gulvtæppet som næsten var det eneste som stadig lå på sin vante plads, blev temmelig vådt og måtte tages af

Den 24 kom det første hold gæster kl. 16 så vi kunne se Disney show som i "gamle dage". Der blev stegt 3 ænder og en flæskesteg, der var af gode grunde ikke plads til det hele i ovnen, så noget kom på webergrillen.. og Ris a la mande til dessert - selvfølgelig -

Jeg hørte om en ny måde at "vinde" en mandelgave på.... man kommer mange hele mandler i, og så skal man se hvem der får flest... så bliver der også spist meget langsomt

Alle hjælper med at rydde af bordet inden vi skal danse om træet... og vi fik også sunget: Idag er det Jesus fødselsdag, sådan som vi plejer

Noget af det sjoveste var, da den yngste skulle dele gaverne ud,fandt en gave uden til/fra mærkat.. nåå siger min mor den kender jeg,og den er til dig selv..... hold da op hvor vi grinede da til/fra mærkaten lå INDENI pakken Og vi grinede nu lige så meget da mine forældre fik en mega stor fjernbetjening til tv/dvd og hva den nu ellers kunne bruges til.. den var nok 30 cm lang eller mere... ja sagde gavegiveren, i klager altid over at i ikke kan se på de små.. hold da kæft et skrummel..

Mine forældre blev ikke så længe, men jeg syntes min far klarede det godt... resten tog videre til svigerfamilierne ved midnat tid... der var jeg da også lidt flad i koderne, men skulle "heldigvis" først have gæster 2. juledag, hvor det er tilladt at snuppe en middagslur hvis man har behov for det (det har jeg nu ikke), så spiller vi spil, spiser alt for meget, ser film, spiser alt for meget, nogle sover, og så bliver der spist igen, hvis vi ellers kan klemme mere ned

Det var den jul

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-12-09 19:11

Citat
Pia,hun må ha`en god psyke.

Ja uden at sige for meget ...ja så har jeg det.
Men det er sq ikke sjovt altid
Ikke sjovt når tlf ringer kl 22.30 og hun fortæller der har været slagsmål.
Men det er mit indtryk at hun klarer det ufatteligt godt og der er respekt omkring hende både fra de indsatte og kollegaer.
Det er dejligt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-09 19:59

Pia du vmå være af en vis støbning. Og din datter har givet arvet det. For når man bor ved siden af 2 fængsler, så har man meget stor respekt for de ansatte i fængslerne.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-12-09 20:30

Citat
så har man meget stor respekt for de ansatte i fængslerne.

Ja granner...det skal man også ha'
De laver et stort stykke arbejde...hatten af for dem.
Og det er IKKE altid misundelsværdigt at være i den uniform.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-12-09 20:45

Også skønt at høre om jeres jul,Nordsted1.
Jeg kan nikke genkendende,til det meste.(Lyder hyggeligt).
Blot mangler jeg begge mine forældrer og Webergrillen.
Min nabo,steger/ryger ænderne hvert år til jul,på hans Weber.Bruger den hele året rundt.
Har det nok fra Jan Glæsel.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-12-09 20:56

Citat
steger/ryger ænderne hvert år til jul,på hans Weber.

Ja det er en god opfindelse den weeber .
Jeg ville ikke undvære den...har selv en med på camping.
Du må ønske dig en næste år hvis ikke du har en mosebaek

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-12-09 21:00

Til ans:
Nu ikke så mavesur. Dette er en rimelig uforpligtende tråd. Jeg prøver ikke at udfritte nogen,for at få indblik i deres privates sfærer.Det er slet og ret for hyggens skyld,jeg gør det.Selvom jeg faktisk ikke har tid til det.Men her i halvhellig dagene skal der være tid til lidt fjas.

Citat
Jeg vil bruge tiden på alt andet end at fortælle brugerne på kandu, hvordan min jul blev holdt.

Se,her er du jo allerede gået på "kompromi",med dit eget udsagn:
Citat
Men jeg kan da sige så meget, at det var en dejlig juleaften

Nå,ingen fejl på det.Jeg har da også før skiftet standpunkt,midt i vadestedet.
Citat
Og jeg kan sagtens få tiden til at gå .... jeg har nemlig noget at tage mig til

Der kan jeg også sagtens følge dig. Jeg synes faktisk tiden løber alt for hurtigt.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-09 21:11

Jeg er ved at blive lidt utålmodig, nej hvor jeg glæder mig til nytårs dag, så kan jeg fjerne julestadsen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 21:23

Granner01... jeg har da fjernet mit.. så gå du bare igang (hva holder dig tilbage?)

Dvs. jeg har ikke fjernet det helt, jeg har lagt det på spisebordet, for der plejer gerne at dukke en nisse eller to op, når først det hele er kommet på loftet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-09 21:26

Julepynten skal da holde til efter helligtrekonger, der er noget i har misforstået de af jer som har pillet det ned

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 21:28

Jeg gider ikke flytte rundt på pynten når jeg skal støve af, derfor har jeg taget det væk

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-09 21:37

Nu der ingen børn er her før nytår kan det godt være jeg fjerner det, men jeg plejer at tage pynten af juletræet mens jeg hører nytårskoncert fra Wien. Jeg har dog samlet de små nisser som stod rundt omkring, for ikke at glemmer 1 eller 2.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-09 21:57

Og jeg har rugt tiden i dag med at handle ind til nytårs aften, vi får huset fyldt så det er lidt af en opgave at slæbe diverse tilbehør ind i huset, krudt i kassevis og mad i stakkevis og en næsten tom bank konto bagefter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 22:04

o.v.n men hvis du heller ikke som jeg slæbte ind til både juleaften og juledag, så er det på tide det bliver din tur

Citat
og en næsten tom bank konto bagefter

Så er det godt det snart er den 1.

Granner01... det var nu heller ikke meningen at juletræet allerede skulle ud den 25. men datteren er blevet allergisk overfor gran.. så for hendes skyld syntes jeg at jeg måtte stritte det ud, hun havde det ikke så sjovt den 24... næste år køber vi det noget før, så vi kan nå at nyde det, så må hun pænt holde sig væk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-09 22:22

Eller køb et plastik træ, de findes så livagtige at man må hen og røre før det går op for en at den er falsk

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-09 22:56

Ja Nordsted Køb et kunstigt træ, jeg fik et for 3 år siden og det står ude i haven med lys på. Hver andet år når jeg ikke holder jul, så er det det kunstige træ der er inde. Man kan næsten ikke se forskel.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 23:02

o.v.n... det har jeg også tænkt på, men det var først i år vi fandt ud af at det virkelig var juletræet

Jeg er nu ikke meget for de der plasticgran/træer, men det må jo være vejen frem, desværre,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 23:05

Citat
Man kan næsten ikke se forskel.
okay jeg har ikke set et kunstigt træ i "nyere" tid, så hvis i kan love mig det, så ser det ikke så sort ud,

Granner01, hvor har du købt dit?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-09 23:19

Jeg ved det ikke, for jeg arvede det fra min mor. Men det er over 1 meter højt. Og hvis jeg kendte min mor ret, så handlede hun i Valby, det der kunne nåes med handicapbussen. Og så handlede hun på postordre. Så en af måderne. Men hvis jeg skulle støde på et, så sender jeg dig en PM.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-09 23:23

Citat
Hva`ska`vi no`gi`os te

hvad med kop adtenkaffe? Der er jeg nået til lige nu den mest livagtige plastik juletræ jeg har set, er købt i den lokale XL Byg (ikke mig) det er en Mickey Mouse træ hvis i ved hvad det er

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 23:23

Granner01... det må du meget gerne... nu har vi da et helt år at lede i, men vi skal nok ikke regne med at finde dem før engang i efteråret

En meter er perfekt... vi plejer godt nok at have et der er højere, men efter hunden er blevet næsten blind (hans operation gik jo ikke så godt), er vi bange for at han skal få en gren i det øje hvor han kan skimte lidt, så vi er begyndt at stille juletræet på en stofbeklædt kasse.. måske ikke det kønneste, men så ved jeg der ikke sker ham noget... kors en masse hensyn hva

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 23:25

Citat
Mickey Mouse træ hvis i ved hvad det er

Ej, o.v.n det ved jeg godt nok ikke hvad er... store ører i stedet for en top??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 23:25

o.v.n hvornår skal du bruge dit nye vækkeur?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-12-09 23:26

Citat
En meter er perfekt...

Dem har jeg set i jysk nordsted.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 23:33

Piaskov... dejligt for vi har da en jysk i byen, men jeg venter med at købe det til næste jul, men nu ved jeg da hvor jeg skal lede

Jeg havde forsvoret at jeg nogensinde skulle bruge penge på plastictræ, men når i siger de er pæne, så håber jeg i har ret... og de kan åbenbart også pyntes iflg granner01

Før var der ballade om ris a la mande, nu er det fadme juletræet ja ja vi forny'er os

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-09 23:34

Clockradioen er da taget i brug den spiller sagte julemusik til at sove på,
et Mickey Mouse træ kan du se her: http://hodja.files.wordpress.com/2008/11/juletrae.jpg læg mærke til at den er meget tæt i forhold til som kunderne tidligere ønskede åbne træer, herovre kalder vi de tætte "amerikanske" træer for Mickey Mouse træer, det er mere tydelig at det er et tæt træ på tegningen her: http://www.jule-aften.dk/traditioner/santasnooze.jpg

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 23:34

Så nu er der lys i mosebaek.... du kan lige nå at børste tænder og komme i køjen til kl. 00

Eller har du sovet så længe at du ikke skal i seng nu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-09 23:36

Og her er selveste navngiveren ved at pynte træ: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51WmzFqDW7L.jpg

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 23:38

Og hvornår begynder uret så at larme modbydeligt

Jamen så er det ikke et mickey mouse juletræ jeg skal ha, jeg har de der georg jensen guldstager,til levende lys og de futter da træet at -- øh smelter da træet når grenene sidder så tæt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-09 23:39

Citat
Så nu er der lys i mosebaek
det blev bemærket at spørgeren sov over sig i dag først efter at jeg kom fra den årlige klipning hos frisøren blev der lys i Mosebaek

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 23:41

Så kan jeg bedre li' tv-udgaven i Disney show som bliver vist juleaften

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 23:42

o.v.n tror du vi snakker for højt

Undskyld mosebaek, smut du bare i seng, vi skal nok hviske fra nu af

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-09 23:50

Slukkede Mosebaek for lyset igen sankker vi for meget eller for højt
Nordsted1 jeg er kommet så langt med manualen at jeg har stillet vækketidspunkt endnu, der er heldigvis laaaaang tid til nytårsdag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-09 23:55

And now I show you my favery part

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 23:58

Citat
sankker vi for meget eller for højt

Begge dele, dvs jeg snakker du sankker

Citat
jeg er kommet så langt med manualen at jeg har stillet vækketidspunkt endnu

Altså du snakker sort, men jeg tror godt jeg forstår det... er det en speciel jysk dialekt??

Dialekt og dialekt,du sparer vel bare på blækket... du er jo ikke jyde for ingenting

Hvis det kniber med at forstå manualen, så brug dog mobilen som vækkeur... nå nej det har du jo nok heller ikke prøvet - endnu

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-12-09 00:20

Citat
Så nu er der lys i mosebaek....

Ja,jeg ved det, er et lysende eksempel.
Næsten selvlysende.

Nu bliver det vist noget spøjs vrøvl,fra min side.Så jeg putter mig.Skal tidlig op i morgen.
Allerede kl. 8.45. Kaffen skal være klar til tv2 news.
Godnatgodnat,og tak for idag.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-09 00:23

Kan du ikke bare optage news og så være længe oppe

Nat nat Mosebaek, og sov godt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-09 00:29

Sov godt vi vil holde øje med om du er oppe klokken senest 9

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-12-09 00:46

Ja jeg melder fra, gider ikke stå op før jeg vågner og så kan klokken godt blive 9.30.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-09 00:50

granner01...smart nok, så er det også blevet lyst... jeg vågner nu heller ikke så tidligt med vilje

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-09 00:58

Hvornår bliver der lyst på denne tid af året øh det finder jeg vel ud af den 24 UF

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-09 00:59

Sig til hvis du vil vækkes tidligt???, så du kan se hvornår det er lyst

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-12-09 12:18

Ja er det mørkt, så vender jeg mig om på den anden side. Så sparer man også el når alle lamperne ikke behøver at blive tændt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-12-09 13:02

Nordsted jeg har forsøgt at skrive til dig men du har blokeret for PM. Jeg har taget et billede af mit kunstige juletræ og det ville jeg sende til dig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-09 13:33

Granner01... ups... nu er postkassen åben

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-09 14:55

Øv, nu hænger min far med klarinetten igen

Hva' er det der gør, at en voksen mand ikke vil kontakte andre end sin egen læge, som har ferie til på mandag, det er da for dumt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-12-09 15:09

Jeg kender det godt, men har man brug for en læge så ring efter lægevagten. Hvis han ikke vil til lægen så lad lægen komme til ham.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-12-09 15:29

Nordsted Jeg har sendt brev og billede.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-12-09 16:45

Tak for svaret DropDetFis. Ja,det bliver så dig denne gang.Bl.a. fordi du "kæler" lidt for Christianshavn. (jojo,den grå hal har jeg besøgt en enkelt gang).
Jeg kan jo også se,at du er "ret ny",her på Kandu.??? og dermed fortjener en anerkendelse.

Jeg synes at jeg er forpligtet til at lukke nu.Det er vel upassende,at lade en "jule" tråd,køre hen over nytåret.
Jeg vil takke alle (ingen nævnt,alle glemt) for givtige indlæg.

Og da jeg er i en gavmild stemning (sker ikke så tit) vil jeg lade falde en lille præmie til alle,der har været så venlig at vise min tråd opmærksomhed.

Jeg skal også ha`ryddet op i alle mine værdiløse point.(Ca.samme værdi som afrevne tændstikker)

Mosebaek.