/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Salg af værdipapirer.
Fra : prio
Vist : 659 gange
100 point
Dato : 28-12-09 22:06

Hvis man henvender sig i sin bank, og beder dem sælge sine aktier og/eller obligationer, hvor lang tid tager salget så?

Sker det samme dag, fra dag til dag, eller er det forskelligt?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 22:50

De sørger for at handlen starter samme dag, så du også ved kursen, men du får ikke pengene med det samme, der går nogle dage

Er det en flink bank, kan du nok få et forskud

Kommentar
Fra : prio

Dato : 28-12-09 23:14

Nordsted1 - Vil det sige, at der ikke er een bestemt dag, at salget er sket?

Man skal vel vide om salget er sket i år 2009 eller år 2010, hvis man sælger her omkring årsskiftet?

Gælder det både aktier og obligationer, at salget kan vare flere dage?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 23:23

Handlen går igang den dag du går i banken... der bliver kursen sikret, så skal papirerne sælges, og der går så et par dage før du har pengene i hånden

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 29-12-09 02:05

Det kommer an på hvilke papirer og hvilken handelsmåde man ønsker.
Ved de mest gangbare kan man lave strakshandel, men det bliver til bankens egen kursfastsættese, som er sådan at de har sikret sig rimeligt godt.
Ellers kan du bede om handel på en bestemt dag bedst muligt , eller inden for en periode til en bestemt kurs. Der bliver så bare ingen handel , hvis de ikke kan opnå kursen på børsen.
kurtagen er forskellig ved de forskellige former.

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 29-12-09 10:07

Hvis dine papirer er "salgbare" sælges de omg. og du bliver afregnet snart herefter

Er det f.eks. aktier, som der er meget lidt omsætning i, kan der gå lang tid førende de bliver solgt

God jul

krakgt

Kommentar
Fra : Eschen

Dato : 29-12-09 13:02

på netbank går der 3 dage fra de bliver solgt til man har pengene ved bla. aktier !!

Godkendelse af svar
Fra : prio

Dato : 06-01-10 21:39

Tak for svaret transor.