/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
FX MONSOON - pcp gevær. erfaringer!
Fra : Daniel281091
Vist : 2245 gange
50 point
Dato : 28-12-09 19:20

Hej alle sammen.
Jeg vil lige høre om der er nogle der har nogle gode eller dårlige erfaringer med en FX MONSOON cal. 22 (5,5mm)
den skal bruges til jagt (og spar mig lige for de latterlige kommentare med "det kræver jagttegn" for har jeg.

på forhånd tak.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-12-09 19:45

Hej Daniel.

Når spørgmålet specifik drejer sig om et luftgevær må jeg tilstå flg;
Jeg har ikke en døjt forstand på disse våben.

Men een ting ved jeg dog, og det er, for at eje og skyde til måls med et luftgevær, kræves der ikke - og jeg gentager,ikke, jagtegn.

Jagttegnet fordres først det øjeblik, du jager med luftgeværet.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : Daniel281091

Dato : 28-12-09 22:42

haha... ja ja jeg tror stadig ikke du forstår at jeg ikke gider hører på sådan noget. jeg ved alt det der..
grunden til jeg ligger et indlæg ind er nok fordi jeg håber folk kan komme med noget hjælp til det spørgsmål jeg har.
hvis jeg vil vide noget af det andet så skal jeg nok ligge sådan en tråd ind.. tak.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 29-12-09 09:29

FX MONSOON må ikke bruges til jagt i Danmark da den har et magasin der indeholder 36 "skud" og haglvåben max må have to (Jeg ved at der er tre skud i en Drilling)
MV2

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-12-09 11:49

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 3
- Slettede 0

Kommentar
Fra : Daniel281091

Dato : 29-12-09 12:08

jeg kunne ikke forestille mig at den er ulovlig i danmark. jeg tror ikke det gælder når det er et luftgevær / pcp.

der er mange der bruger dem til jagt, og mange der bruger pcp gevære med magasin indhold på 12 skud. (der skal self tages ladegreb efter hvert skud) det behøver man bare ikke med FX MONSOON'en.

men jeg kunne godt nok ikke forestille mig at den ikke må benyttes til jagt.
(jeg prøver at ringe lidt rundt og forhører mig)

Accepteret svar
Fra : Heidi-Ho

Modtaget 50 point
Dato : 29-12-09 14:25

Hej Daniel.
Når du nu nævner ordet, jagt, går jeg udfra, at du mener luftbøssen er lovlig til f.eks. duer, krager, skader og mindre fugle i f.eks. jordbær/kirsebærplantager.?

Kommentar
Fra : Daniel281091

Dato : 29-12-09 23:49

heidi-ho: jep. primært duer.

Godkendelse af svar
Fra : Daniel281091

Dato : 29-12-09 23:50

Tak for svaret Heidi-Ho.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-12-09 12:50

Selv tak, Daniel - og knæk og bræk med det.