/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Larmende bærbar
Fra : xtx
Vist : 1379 gange
125 point
Dato : 28-12-09 18:54

Hej

Jeg har en msi x410. Men jeg synes godt nok cpukøleren (jeg går ud fra det er den) larmer helt utroligt meget, selv når jeg "bare" er på internettet. Er der noget man kan gøre for at den larmer mindre?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 28-12-09 18:56

Ja, ny blæser af bedre kvalitet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-09 19:02

Rense blæser og cpu, den mindste smule ubalance på blæser bladene og det kan lyde ret voldsom

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-12-09 19:15

Er der støv i "indsugningen"?

Luk PCén ned, og blæs ind i indsugninghullerne, for at fjerne støv og andet, der blokerer disse.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 28-12-09 20:20

Citat
blæs ind i indsugninghullerne

Jeg ville ikke gøre dette

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-12-09 20:44

Hvor dog ikke?

Jeg har - flere gange - blæst - forsigtigt - ind i hullerne med en konmpressor, og det har hjulpet - hver gang :)

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 28-12-09 20:51

Fordi Bille1948. Man risikerer at blæse støvet ind i computeren, det skulle gerne fjernes.

Jeg bruger en støvsuger på laveste effekt, og suger. Blæser ikke.

Det er jo ikke sikkert at jeg er den klogeste.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 28-12-09 20:57

http://www.inkjetart.com/cart/handling-storage-dust-remover-c-823_835_880.html

Man kan også bruge denne sammen med støvsugeren.

Kommentar
Fra : xtx

Dato : 30-12-09 13:48

Hej.

Jeg vil prøve det med støvsugen, men jeg tror dog ikke støv er det største problem, da computeren er meget ny.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-09 14:16

Prøv om du kan komme ind til blæseren, måske kan du se den udefra, der skal næsten intet skidt til på en af blæserbladene før computeren larmer som et gammelt propel fly under start

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 30-12-09 23:25

havde samme problem. Butikken ville have 1800 for at lave det. Købte i stedet en ny blæser på www.ebay.co.uk for 75 kr. inkl. fragt fra Hong Kong. Skiftede den på 10 min...

Kommentar
Fra : xtx

Dato : 01-01-10 21:41

hvordan ved man hvilken blæser man har brug for?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-01-10 22:04

Det kan jo os være at pc står til max ydeevne i strømstyring, det varmer og larmer

sæt den på strømbesparelse eller lignende, har hjulpet på min

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 02-01-10 04:31

jeg har en MSI EX610 , den larmer også af helvede til. Det gjorde den ikke før. Har ikke rigtig oplevet det med andre bærbare, eller hørt fra andre. Kender heller ikk mange med MSI, og når jeg så ser din også larmer, tror jeg det muligvis er nogle MSI'er der gør :S

Køber sku ikke MSI igen

Accepteret svar
Fra : laksepote

Modtaget 125 point
Dato : 02-01-10 09:11

Det kunne være denne: http://cgi.ebay.co.uk/New-MSI-MEGABOOK-WIND-U100-ATOM-CPU-Cooling-Fan_W0QQitemZ200422997065QQcmdZViewItemQQptZUK_Computing_LaptopAccess_RL?hash=item2eaa243c49

Spørg via kontaktformularen (ask a question), om den kan bruges til din pc. Med dagens kurs er prisen ca. 155 kr. inkl. forsendelse. Husk at få sælger til at sende som en gave, så slipper du for told.

Godkendelse af svar
Fra : xtx

Dato : 13-01-10 23:19

Tak for svaret laksepote. Dog var det ikke lige den jeg havde brug for, men tror den eneste løsning er at skifte det ud..