/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
lille oliefyr til skorstensmontering
Fra : onkelstanley
Vist : 2203 gange
50 point
Dato : 28-12-09 12:15

hejsa

jeg har oliefyr og brændeovn monteret på samme skorsten men min plan er at flytte brændeovnen til andet sted i huset og så bliver der desvære nok problemer med at fyret kan varme skorstenen op eftersom der ikke er nogen isokerne i den.

Oliefyret er gammelt og fylder ad h. til så det ville jeg gerne af med.
Løsninge er jo en varmepumpe til jordvarme anlæg men da vi både har solvarme og brændeovn vil det aldrig kunne tjene sig ind.

Jeg har et eller andet sted hørt om et lille mini oliefyr til at montere direkte på skorstenen men har søgt over alt på nettet uden held, så nu prøver jeg her.
Er der nogen som har hørt om sådan noget eller har en anden god løsning som ikke fylder ret meget der fyrrummet ikke er ret stort så ville jeg bliver meget glad for at høre om det

Mvh Onkel

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-09 14:12

Din skorstensfejer ved alt om det............det er jo også ham der skal godkende det.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 28-12-09 15:36

du ka få en lille støbejernskedel med brænder for under 10000 kr hos vvs-eksperten. og det fylder ikke ret meget.
og så har det ovenikøbet en rigtig god udnyttelsesgrad. ca 93 %