/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Nedtagning af æresport
Fra : jesper.s
Vist : 20120 gange
100 point
Dato : 28-12-09 09:55

Hej.

Jeg har lige været til gulbryllup og har hjulpet med at sætte æresport op. Nu er mit spørgsmål hvor længe lader man den stå, samt hvem forventes at nedtage den igen?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 10:15

Hvor længe æresporten skal være der er en smagssag... men jeg syntes selv en uge må være passende

Dem der har opsat æresporten må også tage den ned igen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-12-09 12:02

Her hvor jeg bor der står den som regel til først kommende søndag, for der kan man komme af med affaldet, er det er fredag den er sat op, så ventes der til næste lørdag/søndag.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-12-09 12:09

Hej med dig.

Hernede på Falster står de en uge.
Traditionen siger at dem der har sat den op piller den ned igen.
Værtsparret laver så en sammenkogt ret man nyder sammen efter endt arbejde.

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 100 point
Dato : 28-12-09 14:54

Dav i tråden.

Som andre skriver, en uges tid eller som man nu engang selv synes...værstparret sørger så for noget velfortjent mad og drikke men om det lige skal være en sammenkogt ret? Efter vores sølvbryllup beswtilte vi noget godt smørrebrød hos den lokale slagter og jeg skal love for at det var noget man kunne lide og vi synes faktisk at de mennesker fortjente det. Vi havde en rigtig herlig 'nedrivningsfest' eller 'rivegilde' som det kaldes :)

Men 'man' er jo een selv, så 'man' gør som man vil og magter, sådan er det bare :)

God fornøjelse og venlig hilsen
Dorthe

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 02-01-10 13:00

Tak for svaret vil.du.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 02-01-10 19:05

Selv tak, god fornøjelse og osse godt nytår til dig og selvfølgelig jer andre her i tråden

Mvh Dorthe