/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kilometertæller holdt op med at lyse ?
Fra : thedeuce
Vist : 532 gange
152 point
Dato : 27-12-09 15:58

Jeg har en Peugout 206 fra 2000. Den kører godt, men kilometertælleren lyser ikke mere. I mørke med lyset manuelt tændt, kan jeg lige ane km. standen. Er det bare en lille ting eller ?

Søren

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 27-12-09 16:00

det er bare en pære der skal skiftes

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-09 16:06

bare og bare

Det kræver ofte det halve af bilen skilles ad

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 162 point
Dato : 27-12-09 16:49

På min (106) skal du have rammen om speedometret af. Så skal selve speedometret pilles ud. Og på bagsiden sidde små pærer klipset ind. Noget værre bøvl at skifte. Man skal have sytten kardanled på fingrende for at samle det igen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-12-09 16:58

Det er en del af fornøjelsen ved en fransk bil.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 27-12-09 17:06

Citat
Er det bare en lille ting eller ?

JA

Citat
det er bare en pære der skal skiftes

Det er bare en lille pære der skal skiftes. AT det så er meget besværlig at komme ind til pæren, det er så en anden side af sagen, det kræver en meget tynd og smidig arm, og helst øjn på fingerspidsserne, det er lige før det er lettere at montere en lille lampe der lyser på tælleren i stedet for

Godkendelse af svar
Fra : thedeuce

Dato : 27-12-09 19:39

Tak for svaret 3773.
Søren

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 28-12-09 00:00

Du burde skifte de ndre pærer o instrumentet samtidig ,for det er nok ikke længe før de går.
alimak