/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Backup
Fra : ostehaps2
Vist : 350 gange
50 point
Dato : 27-12-09 15:48

Er der nogen her inde på kandu.dk som ved hvor man kan downloade backup til windows xp hvor man sletter alle sine programmer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-09 16:10

Hvad snakker du om

Backup er noget man selv laver

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-09 16:34

Altså - du vil lave backup af hele XP - så du kan lægge xp og dine programmer osv. ind igen.

Er det sådan du mener.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 27-12-09 17:28
Kommentar
Fra : ostehaps2

Dato : 27-12-09 19:16

Jeg menner hvordan man kan geninstaller sin pc

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-09 19:24

Du lægger din XPcd i drevet - genstarter - og følger vejledningen på skærmen....

Har du en ResqueCD bruger du selvfølgelig den...

Så hvad har du lige ??????

Det er IKKE noget du kan downloade.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-09 19:26

Jeg bruger Acronis som ligger på denne Hirens Live CD.

http://www.hirensbootcd.net/

Hiren's BootCD is a wonderful live CD containing various programs such as Hard drive recovery, Hard Drive Partition, Hard Drive Backup, Hard Drive Testing, RAM (Memory) Testing, System Information, MBR (Master BootRecord), BIOS, MultiMedia, Password, NTFS (FileSystems), Antivirus, AntiSpy, Process, Windows Startup, Registry tools, Windows Cleaners, Optimizers, Tweakers, and many others... As it is a bootable CD, it can be useful even if the primary operating system cannot be booted. We may call it as an emergency cd which every computer technician or home user must have.

Select a version:
Og med pilen vælger jeg denne, som jeg har brugt et par år nu.
Hiren's BootCD v9.8 + Keyboard Patch

Og så:
Download

Den hentes og brændes som iso/image/billede

Opskrift på brug af Acronis fra Hirens boot CD:

Lav en Partition på lidt over det halve af indholdet på C: (hvis ikker der er en ekstra partition)
Lav en mappe "acronis" på den ekstra partition.

Læg Hirens i skuffen og luk comp. ned.
Start comp. og vælg med piltast "Start BootCD"
Enter
2. Backup Tools
Enter
3. Acronis .................
Enter
Lad den selv starte op
.....................Nu er den klar til at lave backup
Create Image
Next
..................du kan nu se to partitioner og den ene er C: (normalt øverst)
Sæt hak ud for den med "priAct" (primær aktiv altså C:)
Next
OK
I filename skrives adressen der hvor backup skal ligge eks. D:\acronis\25dec09(filnavn)
..............du kan nu se hvad den fylder
Next
..............Og du lader den vælge full backup
Next
..............Automatic ( den splitter filen op hvis filsystemet er FAT 32)
Next
.............Du kan lade den vælge normal eller højere sammenpresning og derved mindre
Next
.............Password er noget skidt hvis du glemmer det.
Next
.............skriv måske lidt kommetarer
Next
.............nu er du klar til opgaven som godt kan tage lidt tid ( Size er partitionens størrelse)

Proceed > og den går i gang

Restore Image er når den skal hentes og lægges tilbage igen.

Håber det hele er husket.

Du bør kopiere hele denne tekst og printe den ud.

Spørg hvis du er i tvivl.

Ps. Denne CD er ikke legetøj og du skal følge min anvisning nøje.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 27-12-09 19:27

Citat
Jeg menner hvordan man kan geninstaller sin pc

Du sætter din CD i drevet og laver en ny installation, mere simpelt kan det ikke være.
Kræver selvfølgelig du har en CD.
Og har du ikke det, kan du IKKE bare hente en ned fra nettet, lovligt.

Hvis du mener at lave et IMAGE af din nuværende disk, kan det også lade sig gøre.
http://selfimage.excelcia.org/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-09 21:27

Hvis du tager et image af den installation du har nu, så får du alle dårligdomme, eventuelle virus og langsom computer med over på en ny installation, altså er der intet vundet - derfor vælg en ny installation, læg din Windows cd i drevet og genstart tryk på en tast for at starte fra cd drevet når det står på skærmen, vælg en ny installation og formater drevet.
Du kan bruge en disk image på en frisk Windows med dine programmer installeret, der kan der være en fordel, du skal ikke installere alle programmer igen efter en formatering, dokumenter og andet du gemmer har du selvfølgelig på et andet drev end drevet med Windows