/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
høretelefoner
Fra : eln
Vist : 790 gange
200 point
Dato : 27-12-09 14:33

kan man få trådløse høretelefoner ,så man både kan høre lyden i høretelefonerne og fjernsynet ved siden af .gav manden et par i julegave men jeg vidste ikke at den tog lyden så jeg ikke kan høre med

mvh eln

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-09 14:34

Det har INTET med høretelefonerne at gøre...

Det er konstruktionen af stikket i TVet der afbryder....

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 27-12-09 14:52

Det er sådan at når du sætter stikket i TVet så afbrydes højtalerne. Det kan laves så man både kan høre i højtalere og hovedtelefoner men det kræver en tekniker i en times tid.

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 210 point
Dato : 27-12-09 14:54

Ja det er jackstikket der afbryder signalet til TV forstærker og højtaler, og det er meget let at ændre ( for os der hved hvordan det skal gøres ) men det er faktisk kun et par forbindelser der skal monteres inde på jackstikker på TV, men muligvis er der en anden audioudgang på TV der kan bruges så der både er lyd i TV højtaler og trådløshovedtelefon, det er bare ikke et jackstik som på hovedtelefon, men der kan fåes adaptor fra jackstik til det audioud stik der er på TV.

Kommentar
Fra : eln

Dato : 27-12-09 15:17

vores fjernsyn er en lcd sony bravia der står to numre på brugsanvisningen
KDL 32s28**
KDL32T26**
mvh.eln

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 27-12-09 15:27

Du kan købe en adaptor der passer i audio out, det hed i gamle dage phonostik som passer med et jackstik i den anden ende, det er nok biligere hvis du har audio out.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 27-12-09 15:32

jeg kender ikke lige det TV og kan ikke lige noget teknisk data på det, men det har en audio-udgang du kan bruge, en god radio/tv forhandler kan finde det stik du skal bruge til det, det er jeg sikker på.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 27-12-09 15:34

Prøv at læs produktnummeret bag på fjernsynet og se om du har et audio output bagpå. Den typebetegnelse du har angivet dækker mange modeller.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-09 15:46

Du kan redde situationen ved at tænde f.eks. DVDoptageren og bruge stikket i den - så afbryder du ikke TVets højtalere....

Men det bliver lidt StormP agtigt

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 27-12-09 15:50

http://www.av-connection.dk/?PGr=139&ML=411

overnævnte Scart stikket kan bruges, og så skal der en adaptor fra phone stik til jackstik

Godkendelse af svar
Fra : eln

Dato : 28-12-09 13:38

Tak for svaret Hejdu58.
http://www.mytrendyphone.dk/shop/traadloes-hovedtelefon-11345p.html&sstlcmpid=9433
adressen er på høretelefonerne
jeg har fået dem til at virke, men er ikke helt sikker på hvordan , så jeg kan ikke give en god forklaring men der skulle ingen nye reservedele til ,soklen, høretelefonerne hænger på skal bare stå ved siden af tv.et, så er der lyd i begge dele ,og man kan også få tv.et lydløst ,samtidigt med at høretlf. virker.
tak til alle der har svaret det har været spændende læsning
mvh.eln

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 28-12-09 14:15

Citat
jeg har fået dem til at virke, men er ikke helt sikker på hvordan , så jeg kan ikke give en god forklaring

Selv tak, og forklaringen den kan jeg gi dig, det er mikrofon indbygget i senderen så den sender alt lyd omkring den til hovedtelefonen, sitkket skal så kun bruges hvis/når lyden fra TV kun skal være i hovedtelefonerne, så lyden ikke forstyre andre i rummet.

Det er da aldertiters hovedtelefon du har købt, den kan bruges til flere ting, bla. babyalarm mm.