/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hjælp, sætte kode på trådløs netværk
Fra : Dumstrei
Vist : 1085 gange
50 point
Dato : 26-12-09 13:05

Hej alle sammen.

Jeg kunne godt tænke mig at få lidt hjælp til at sætte kode på vores trådløse netværk.
Vores router er en: 3Com Officeconnect Wireless 54Mbps 11g Cable/DLS Router

Håber det er den information i skal bruge for at hjælpe mig, ellers så bare skriv det i skal bruge og jeg vil prøve at finde det.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-12-09 13:33

Fungere den uden problemer, som den er?

Du kan starte med at sætte MAC filtret, og registrere de MAC adresser derskal have adgang. Så kan du skjule dit SSID.
Det giver den første sikkerhed for at ingen andre kan bruge dit netværk.

Du kan så vælge at kryptere din forbindelse. Det kræver så at du skal lave indgreb i de maskiner du har, hvor du skal indskrive den samme krypteringskode, for at de kan få lov til at bruge dit netværk.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 26-12-09 18:04

Hejsa

Her er et link til eb brugermanual til din router : http://support.3com.com/infodeli/tools/wireless/3crwer10075/3CRWER100-75_User-Guide.pdf

Mvh Finn

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-12-09 22:19

læs dog brugsanvisningen , eller få hjælp, hvor du købte den.
Hvis man ikke kan finde ud af den slags, skal man holde sig til forhandlere med service.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-12-09 23:02

Citat
Hvis man ikke kan finde ud af den slags, skal man holde sig til forhandlere med service.

Alt er nemt, når man kan det, indtil dakan det godt være noget besværligt!
Hvis du følger de simle opsætninger, skal det nok komme til at fungere. Det er først når man begynder at rode i de mere avancerede indstillinger, der kan gå kage i det!

Men nårdu roder med det, så lav kun en indstilling ad gangen, og check om det stadig virker, inden du fortager den næste.
For en sikkerheds skyld, så have blyant og papir ved hånden, og noter alt hvad du fortager dig, så ikke teknikken løber af med dig!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-09 01:17

På side 20 i den manual som finnostervig har skrevet link til begynder det du skal interessere dig for, læs grundig og sørg indstillinger står som beskrevet, på computeren skal du gennem Kontrolpanel og Netværksforbindelser højre klikke på det trådløse netkort, for at komme til billederne på side 21-23, det næste du skal læse og forstå kommer på side 25 hvis din router aldrig har været indstillet før så starter der en wizard og hjælper dig gennem opsætningen, på side 28 foreslås det at du sætter din egen kode så andre ikke kan logge ind i din router og ændre din opsætning, på side 30 skal du skrive indstillinger for din udbyder af internet, der står måske noget allerede hvis du har brugt routeren og har forbindelse, så skal du intet ændre der, på side 31 kommer det om mac filtrering som Severino skriver om, detaljer kommer Severino sikkert med, men du skal skrive mac adresse på ALLE computere som må bruge dit netværk, du finder netkortets mac adresse ved at højre klikke på netkortet og klikke på Status - klik på fanen Understøttelse og ned og klik på Detaljer, den øverste linje Fysisk adresse er netkortets mac adresse og den skal skrives ind når er er på den side som ser på side 31 husk at alle tilladte computere skal have deres mac adresse ind her, side 32 er hvis du har en statisk IP adresse den tror jeg du skal lade stå medmindre du er sikker på at din IP er statisk

men lad de andre (Severino med flere) som skriver komme med detaljer, jeg må indrømme det ser lidt tricky ud og jeg forstår ikke helt om du skal skrive noget der.
På side 40 starter indstillingen af den trådløse del og på side 49 er du kommet til krypteringen, vælg WPA hvis dine computere er nogenlunde nye, ældre netkort kan ikke håndtere WPA og hvis du har en som ikke kan komme på så kan du ændre til WEP kryptering, jeg brugte Windows til at sætte det trådløse ntværk op, Windows XP inde fra Netværksforbindelser kan du ovre i venstre side klikke på Netværkssteder og igen på Opret et trådlløst netværk derhjemme - - - - - - der starter en guide og du vælge netværksnavn og kryptering, igen vælg WPA og senere danner Windows en netværksnøgle med mange tal og bogstaver vist 28 ialt, print den ud så du kan huske den og brug den på de andre computere eller gem indstillingen på en usb drev og kør den på de andre computere.

Husk nu at lade de andre kommentere og rette mit indlæg, jeg kender ikke den router og har måske skrevet noget forkert

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-09 01:19

Transor det er en dum holdning du har, der bliver spurgt fordi at Dumstrei gerne vil lære at indstille en router, og vi er her for at hjælpe med det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-09 01:23

Indstil først krypteringen på computerne og gå så ind i routerens opsætning og vælg mellem WPA eller WEP og skriv den netværksnøgle du har skrevet på computerne eller den som du har fået Windows til at lave for dig, hvis din router har et usb stik, så kan du sætte den usb drev du har indstillingen på i routerens usb stik og efter 30 sekunder eller når routeren blinker er netværket sat op automatisk på routeren

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-01-10 20:14

Når du skal vælge kryptering, så husk den største sikkerhed du kan opnå på hele dit netværk, er det som danner den højeste fælles nævner.

Det lyder som brøkregning og matematik for nørder!

Men det du skal sikre dig, er den bedste kryptering, SOM ALLE enheder i dit netværk kan bruge, så det må du sikre dig før du laver noget som kan sætte en enkelt PC ud af spillet!