/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
toldregler USA.
Fra : bente64
Vist : 3974 gange
100 point
Dato : 25-12-09 22:52

Håber på et hurtigt svar. Belært af tidligere rejser har vi fundet ud af det er møgdyrt at købe spiritus i New York. 250 kr. for 1 liter Smirnoff vodka. Da vi skal fejre nytår derovre, vil vi medbringe en flaske hjemmefra. Men hvor finder vi toldreglerne for USA? Kan ikke finde ud af at google det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-12-09 22:55

Alkohol
Det er de fleste steder ulovlig at nyde alkohol offentligt. Det at bære drikkevarer synligt er for det meste strafbart. Dette gælder også i nationalparker og lignende steder. Alkohol må ikke købes af personer under 21 år.

http://www.at-rejse-er-at-leve.dk/advarsler/usa_advarsler.htm

Jeg leder lige videre for at medbringe alkohol

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-12-09 23:00

2. nederste link, men det virker desværre ikke i øjeblikket, men der står at det er lovligt at medbringe 1L alkohol

http://www.google.dk/search?hl=da&q=toldregler+usa%2Bmedbringe+alkohol&btnG=S%C3%B8g&meta=&aq=f&oq=

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 25-12-09 23:09

Toldreglerne er her på side 20

http://www.gislev-rejser.dk/travel/upload/pdf/Sommer%202010/New%20York%20-%20Krydstogt%20Caribien%20-%20Floridas%20venedig%202010%20samlet.pdf

Toldregler
Fra Danmark til USA må De indføre 200 cigaretter og 1 liter spiritus eller 1 liter hedvin. Fra
USA til Danmark må De indføre 200 cigaretter, 1 liter spiritus eller 2 liter hedvin, samt varer
købt i USA til en værdi af max. kr. 3.250,- På hjemturen må De købe yderligere spiritus og
cigaretter i Frankfurt, men det vil være til normale butikspriser.
Venligst bemærk at det IKKE er tilladt at indføre frugt, grøntsager, planter, frø, kød eller
kødprodukter til USA. Dog tillades konserves og brødprodukter.
Valuta

Godkendelse af svar
Fra : bente64

Dato : 25-12-09 23:15

Tusind tak for svaret Nordsted1. Så lægger vi lidt i kufferten, eller køber lidt i lufthavnen Dejligt med et hurtigt svar for vi rejser i morgen