/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Matros Rasmus Karl Christensen
Fra : stiggy
Vist : 1645 gange
100 point
Dato : 25-12-09 21:44

Hej derude

Nogle som kan hjælpe med at finde overstående Matros - findes der en database hvori man kan søge på Matrosser/sømænd..
De eneste oplysninger jeg har om manden er fra kirkebogen fra Rigshospitalet hvori hans datter (mine børns oldemor) er født d.23 juni 1936 (Bente Bjerg Christensen) der står en masse med småt som er meget svært for mig. Der er ingen oplysninger om fødested/årstal kun hans navn det samme gælder på oldemorens dåbsattest. Der er dog opgivet adr Store Kongensgade 41 men kan ikke finde ham/dem i folketællinger.... Er der nogle derude som kan hjælpe mig videre????

P.s. Er IKKE den store nørd mht slægtforskning men får dog lidt hjælp c",)

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 100 point
Dato : 26-12-09 00:15

Hej Stiggy

Jeg ved ikke om sådanne registre findes.

Men Indførselen på Opslag 235 er her:
Løbenr. Piger 6930
Barnets nr. : 779
Moderens nr.: 817 født 8/7 14
Banrets Fødselsdag: 23
Barnets Navn: Christensen Bente Bjerg xx Sørensen x (OBS søren er streget)
Dåb: 36 - 23 Aug - Garnisions K nordentoft
Anm:
Staarup S ??
Lagerarb Signe Laurine Marie Christensen
x) Matros Rasmus Karl Sørensen o H til Lov af 7/5 -08 § 11 ?? Kbh ?? 10/5 46 meldt fra ?? 13/6-47
xx i henhold til navnebev. Overpr. OJ 1748/83 § 11 og ?? 15§ 2 meldt til dåbs?? 25/11-83.

Det er sådan jeg læser det.

Jeg ville prøve at forhøre mig enten på Københavns stadsarkiv eller på Landsarkivet om der mon ikke skulle findes en faderskabssag. jeg vil tro di er nødt til at søge om lov til at se sagen på grund af de regler der er om tilgængelighed. Du skal bl.a. nok bruge en del af de oplysninger der står skrevet her. Ligeledes bør du kigge efter hav der står i forbindelse med dåben i Garnisions sogn.

Det er jo først i 1983 hun far navneændringen.

God jagt

Lis

Godkendelse af svar
Fra : stiggy

Dato : 26-12-09 10:42

Tak for svaret LisBJensen.
Jeg vil se om jeg kan få lidt hjælp på arkiverne....