/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Nyt tip fra o.v.n.
Fra : heller22
Vist : 683 gange
100 point
Dato : 25-12-09 18:41

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
De to profiler jeg nævner i overskriften søger nettet rundt efter oplysninger om os Kandu brugere, disse mere eller mindre private oplysninger bliver så offentlig gjort her i forum, vi har sikkert alle skrevet et eller andet forskellige steder og i andre fora måske, jeg synes ikke at nogen kan være bekendt at samle sådanne oplysninger sammen til offentlig gørelse her i forum
Tippet burde være unødvendig men desværre forsætter fjolset, det er mig der står for skud men det kunne lige så godt være dig, så pas på hvad du skriver om dig selv Heller22-Cathcard kan finde på at bruge det mod dig.
I kan gøre som jeg har gjort: Blacklist Heller22-Cathcard så er i fri for utidig indblanding i jeres egne tråde.
Kandu.dk har nok at gøre med Mangeprofilsen, ellers kunne det måske være at folkene bag Kandu ville blackliste profilerne
Jeg har IKKE søgt rundt på nettet efter oplysninger. Camillasmoster har en butik kaldet: Hannes Menageri.dk. Dette link har været i et endlæg i Kandu og den har en gæstebog, hvori ovn har skrevet sit Kandu-brugernavn og sin emailadresse. Og nu er ovn pisse sur over, at jeg har kaldt ham Ove. Så nu er jeg lige pludselig blevet "dårligt selskab", og nu skal der så advares om mig med et tip. I stedet burde ovn da indrømme, at det var dumt at offentliggøre sig selv i Hannes Menageri. Længere er den historie ikke

Kandu er altså et fantastisk forum .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 25-12-09 18:44

Her er forøvrigt kilden til al denne hurlumhej:

http://www.kandu.dk/spg143222.aspx

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-12-09 18:45

Heller22...nok er altså nok du

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-12-09 18:45

Syntes du skulle annulerer denne tråd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-12-09 18:49

I persondataloven står der et sted at man ikke må videregive personlige oplysninger, selvom de er set et andet sted end der hvor de nu offenligøres.

Altså der må ikke vidergives oplysninger fra forening/forum et andet sted.

Eks. Må Eyvind osv. videregives her i dette forum men ikke i et andet forum eller andre steder.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 25-12-09 18:50

Ja herregud, og så en fredsengel i profilbilledet.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-12-09 18:51

heller22, kan du også bekræfte at du bruger denne profil
Citat
Cathcart
og gider du fortæller hvorfor, du absolut skal bruge 2 profiler?

Eller er du bare en mindre kopi af den kendte mange-profil?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-12-09 19:05

Chris, du begyndte da at skrive o.v.n's fornavn før Camillasmoster lavede sin julehilsen igår

http://www.kandu.dk/Spg143065.aspx den 19.12 kl. 1.16

IBM760... ja det er rigtigt at der er tale om to profiler, det kom frem,da der bliver underskrevet med Chris og brugt to profilnavne i en og samme tråd

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-12-09 19:05

Citat
heller22, kan du også bekræfte at du bruger denne profil
Ja. Normalt bruger jeg Cathcart i emnet Smalltalk, politik og religion og Heller22 i alt andet. Dette for at holde tingene adskilt og gøre det lettere i mine to indbakker.

Og i disse timer, hvor tingene lissom går op i en spids, fjumrede jeg for 4-de gang med disse 2. Dette indlæg skulle have været under profilen Cathcart . Ellers har det ikke været til gene for andre end o.v.n.
Citat
Eller er du bare en mindre kopi af den kendte mange-profil?

NEJ. Der er kun disse 2. Og begge bliver altid underskrevet som følger, bare med forskellige Smileys.

Mvh Chris

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-12-09 19:11

Citat
NEJ. Der er kun disse 2. Og begge bliver altid underskrevet som følger, bare med forskellige Smileys.

Hvorfor holder du dig ikke til en Profil, hvis vi overhovedet skal kune betragte dig som seriøs

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 25-12-09 19:20

Hvad er problemet?????????

Hvis man ser under Camillasmosters profil, skriver hun b.la om sit dukkehus, og hun skriver:
www.Hannes Menageri.dk

Ud fra det, ville jeg da udlede at Camillas moster hedder Hanne.

Og det er ikke taget fra et andet forum, men under Camillasmosters profil har på Kandu.

Men der ligger måske andre personlige problemer til grund, som vi andre ikke ved noget om.

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-12-09 19:23

Malmin.. det drejer sig ikke om Camillasmoster (Hanne), du kan læse her

http://www.kandu.dk/spg143222.aspx

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-12-09 19:24

Hvad kan man så lære af det ???

Opgiv ikke flere oplysninger end nødvendigt er på diverse hjemmesider

På 123-hjemmesiderne er det ikke et krav at opgive sin sit navn/adresse/e-mail for at skrive i gæstebogen.

Det er et frit valg

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-12-09 19:28

IBM760.

Jeg har siden juli haft de 2 profil-navne med tilhørende emails. Og som jeg nævnte, er det for at gøre det lettere for mig selv vedr. de emner i Kandu, som jeg er interesseret i. Dette har været en offentlig hemmelighed hele tiden. At det pludselig er blevet et emne, der skal tages op nu igen, er bare ærgerligt. For de fleste andre brugere ved godt, at jeg er en seriøs Kandu-bruger.

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-12-09 19:35

Nordsted.
Citat
Chris, du begyndte da at skrive o.v.n's fornavn før Camillasmoster lavede sin julehilsen igår
Jeg gider ikke rode rundt i alle indlæggene fra det sidste halve år. Men linket til Menageriet har været nævnt direkte i et indlæg, som en form for "reklame", som jeg selvfølgelig ville se på. Forøvrigt en herlig hjemmeside. Kan varmt anbefales, og det var den gang jeg så Oves navn.

Så slap du bare af Nordsted .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-12-09 19:39

http://www.kandu.dk/spg143222.aspx

Dette link har jeg så sandelig også lagt ind som indlæg nr. 2 helt oppe for oven , så eventuelle interesserede kunne se, hvad det hele handler om .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-12-09 19:41

Hej Ans.

Du har da noget så meget ret .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-12-09 19:49

Citat
For de fleste andre brugere ved godt, at jeg er en seriøs Kandu-bruger.

Du skriver meget, men det meste uden indhold - så jeg vil ikke betragte dig som seriøs!

Men til gengæld vedr. denne debat om, at du evt. offentlig gører hemmelige indormationer på Kandu, har jeg svært ved at se problemet.

Nu har jeg efter bedste evne forsøgt at følge de 2 link's som Nordstedt1 har indsat i debatten, og udover at o.v.n. er blevet kaldt ove og evt. Camillasmoster's navn, er blevet offentlig gjort, kan jeg ikke se det store problem.

Det lyder mere som om, at der er nogen der har spist for meget Julemad, og blevet dårlige af den

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-12-09 19:53

Men som nævnt tidligere, Cathcart med dine mange tomme intedsigende indlæg og mange gentagelser - gør dig ikke til en seriøs bruger.

Og alle dobbelt profiler bør blacklistes - også dig!

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-12-09 19:53

Jamen o.v.n. altså.
Citat
Cathcart har åbenbart endnu ikke fattet, at han bryder persondataloven
Find mig det sted i omtalte lov, hvoraf det fremgår, at jeg ikke - hvor det hele foregår i Kandu-regi - må bruge dit navn, Ove . Især da du selv har gjort dig tilgængelig hos Hanne

Mvh Chris

PS! Læg lige mærke til, at du ikke er BL-et her. Du må gerne skrive i mine indlæg .

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-12-09 20:02

IBM760
Citat
Men som nævnt tidligere: Cathcart, med dine mange tomme intetsigende indlæg og mange gentagelser - det gør dig ikke til en seriøs bruger.
Ikke forstået .
Citat
Og alle dobbelt profiler bør blacklistes - også dig!
Det har du ret i, når profilerne blander sig i deres egne indlæg og kommenterer sig selv, samt giver sig selv point. men hvad er problemet her?

Kommentar
Fra : Jør-n

Dato : 25-12-09 20:03

Citat
Og alle dobbelt profiler bør blacklistes - også dig!

Yes!

Men hvor mange var der så tilbage af Kandu.dk´s medlemmer?

20 personer?
50 personer?

Og hvad med de nye profiler?

Er de alle virkelig "nye"?

Men bortset fra det, så kan jeg heller ikke se det er nogen død synd at skrive ove eller hanne eller pia eller jørn - det hedder vi vel?

Med mindre der er andre ting "på spil" ud over denne navne afsløring.

Gør der da det, Chris?

Ove er da et fint navn

Ove Sprogø var f.eks en af mine danske favorit skuespillene.

Ham er det jo så ikke, da han jo desværre er død og borte.

Med Venlig Hilsen
Jørn

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 25-12-09 20:07

SKAL alt være seriøst IBM760??

Jeg ved at Chris kan være både seriøs og morsom - useriøs vil du sikkert kalde det. Men jeg kan ikke forstå hvorfor der nu skal være ballade om Chris? Jeg troede ellers at alle var indstillet på, at behandle hinanden OK, efter de nye regler der er kommet på Kandu.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-12-09 20:08

Nu kan jeg ikke helt forstå forargelsen, i jagttrådene bliver en bestemt person udskreget med fulde navn og adresse og der er der ikke andre en mig der har skrevet at det var for dårligt.

At Chris så dummer sig lidt og skriver Ove, herregud, han skriver ikke hans efternavn. Som o.v.n. så selv har opgivet så vi kunne finde det.

Jeg synes det er en høflighed ikke at bruge personnavne, når personen ikke selv gør det. Men jeg er da meget mere forarget over jagttrådene.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-12-09 20:18

malmin - måske har du ret!

Men igennem længere tid, har jeg bemærket heller22 og Cathcart - både deres spørgsmål og kommentarer. Det er ufatteligt, at de 2 profiler sammenlagt har i deres forholdsvis korte levnedsforløb, har kunnet bidrage med mere end 3.000 kommentarer - vedkommende må virkeligt kede sig.

Jeg kan bedst lide Kandu, hvis den fortsat er en nogenlunde seriøs side.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-12-09 20:21

Hej Jør-n.
Citat
Med mindre der er andre ting "på spil" ud over denne navne afsløring.
Kun at o.v.n. ved flere lejligheder har bragt min urin på kogepunktet med nedgørelse mm af mig i andres indlæg for længe siden. Det har o.v.n. både undskyldt direkte og indirekte. Og det troede jeg så var et overstået kapitel. Men jyder bærer åbenbart nag. Derfor kommer alt den undertrykte harme op i o.v.n. igen, desværre.

Og undskyld til IBM760, for endnu et muligt intetsigende indlæg . Sys bare, at Jjør-n sku ha denne oplysning med .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Jør-n

Dato : 25-12-09 20:43

Ja men du må jo prøve at komme på talefod med o.v.n igen, Chis -

Mere kan man vel ikke sige om den ting.

I har åbenbart et kommunikations-problem, som jeg ikke har forstand på og heller ikke vil blande mig i.

MvH
Jørn

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-12-09 20:56

Citat
I har åbenbart et kommunikations-problem, som jeg ikke har forstand på
Ti-hi, det var vist dagens underdrivelse. Nå, spøg til side. Jeg har ingen problemer med o.v.n. Det er ham, der til tider har problemer med mig.

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Jør-n

Dato : 25-12-09 21:14

Nåh, men så siger vi det ...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-12-09 21:42

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-12-09 22:05

http://www.kandu.dk/spg143264.aspx#1645109

Det er altså mig som snakker om persondataloven.

Oplysninger hentet et sted må ikke uden videre publiceres et andet sted.
Find det selv......................jeg gider ikke.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=828

Eyvind.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-12-09 22:23

Hej Eyvind.

Citatet er hentet fra et andet indlæg fra o.v.n. Men står der virkelig også, at man ikke må bruge et fornavn?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-12-09 22:29

Citat
Hvad kan man så lære af det ???

Opgiv ikke flere oplysninger end nødvendigt er på diverse hjemmesider

På 123-hjemmesiderne er det ikke et krav at opgive sin sit navn/adresse/e-mail for at skrive i gæstebogen.

Det er et frit valg

Som ans skriver- og som ans gjorde mig opmærksom da jeg startede på Kandu.dk- giv ikke flere oplysninger end du selv er parat til. Det er et godt råd. DEt var jeg glad for. For jeg havde ikke tænkt på noget i den retning i starten. Dette forum virker jo- så fortroligt osv. Men det er det altså ikke. Og nogen er blevet chikaneret undervejs, og nogle profiler er værre end andre.
Jeg har ikke mistro til hverken cathcart eller heller22.
At nogen så er kommet til at skrive for meget på sted- på en hjemmeside er jo ikke til at rette- omvendt hvis dette forum, skal kunne fungere, skal det jo ikke komme een til last, hvis man "bommer" og får givet nogle oplysninger - Så må vi bare være med til at gøre det sikkert, og trygt at færdes her igen. Jeg er ved at være ret træt at al den fnidder som eksisterer her på kandu.dk- enten det er det ene eller det andet- så bliver det snart træls at åbne sin mail og logge på kandu.dk- hvis det ikke er det ´dobbeltprofiler problematikken, så er det "hul i hovedet tips" som gør grin med de tips der bliver givet osv osv - ævl og kævl og ballade

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-12-09 22:31

Vi er nok på kanten - men i princippet ja det må man ikke.
Det der er vigtigt er om personoplysninger indhentes og publiceres.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-12-09 22:49

http://www.kandu.dk/spg143222.aspx

Eyvind.

Hvis du er rar at læse i linket, så var jeg faktisk meget hurtig til at give o.v.n. en stor undskyldning. Burde det ikke være nok i dette tilfælde til at stoppe al videre snak om brud på det ene eller det andet?

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-12-09 23:33

Eyvind, lige lidt mere!

Forøvrigt var det her på Kandu, at oplysningen om fornavnet blev indhentet, og efternavnet står der så også .
http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=159261 på Hannes Menageri. Så du kan vel nok forstå, at jeg ikke har været hele nettet rundt efter nogen oplysninger, hvilket påstås. Og hvilket jeg absolut ikke har nogen interesse i eller lyst til .

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 100 point
Dato : 25-12-09 23:42

ja, jeg blev jo også lige nysgerrig og gik på hjemmesiden og kunne se nøjagtig det samme som cathcart skriver.

Og om det så skulle betyde, at man ikke kan gengive navne i dette forum, skal jeg ikke gøre mig klog på. Men det må som "ans" har skrevet - være op til den enkelte, hvad man skriver hvor- og at man ikke behøver at skrive alle de oplysninger som er skrevet.

Men hvad skulle jeg bruge de oplysninger til ??? Hvilken skade kan det gøre ?? og hvorfor denne mistro, det er stadig et stort spørgsmål for mig.
Det vigtigste for mig er , at der kommer ro på nu i dette forum. Hvis der kommer lidt mere sne, så afgør det med en snebold kamp- bare nævn den bane vi skal gøre det på

mvh Smuller54

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-12-09 00:12

Citat
Hvis der kommer lidt mere sne
Så mister alle interessen for denne gøren myg til elefanter

Mvh Chris

Godkendelse af svar
Fra : heller22

Dato : 26-12-09 00:16

Tak for svaret smuller54.

Citat
Det vigtigste for mig er , at der kommer ro på nu i dette forum.
Enig

Mvh Chris

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-12-09 00:19

ja og selvtak

og lad os så håbe på det bedste

Kommentar
Fra : Jør-n

Dato : 26-12-09 07:49

Stærkt sagt - smuller54 & heller22 & Carthart !

Ja, også det de øvrige siger i denne tråd ...

Men det er lige som de 3 første supplerer hinanden aller bedst, ikke?

Med Venlig Hilsen
Jørn

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-12-09 12:45

Daws Jørn.

heller22 & Carthart er altså samme person. Der må være smuttet noget for dig . Så det er altså dig og de 2 andre, der falder pænt i hak med enigheden

Mvh Chris