/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Klage over madvarer?
Fra : ingelein
Vist : 698 gange
30 point
Dato : 25-12-09 18:30

Hej
Jeg ville gerne købe noget ferskrøget eller gravad laks i Coop. Desværre havde de kun varmrøget laks og det ville slagteren gerne sælge til mig. Det viste sig så i dag, at det var det rene "smuller" jeg stod med. Det kunne overhovedet ikke skæres i skiver. Så det blev ikke serveret.
Kan jeg gå tilbage til Brugsen med det?

I Føtex havde jeg købt en 3.800 g OSCAR AND. Da jeg tøede den op med åbnet pakning i begge ender, opdagede jeg ikke noget, før jeg fik den pakket helt ud. Hele Brystfladen var en udtværet fedtet masse, som om der slet ikke var skind på - eller at skindet var raspet af i maskine eller med en groffil. Jeg langtidsstegte anden i 6½ time og fandt det ikke særligt --"pænt" -- at servere. DEt skal jo også spises med øjnene - og hvem glæder sig ikke til sprødt svær. - Nu stegte jeg anden dagen før den skulle bruges, og gæstemaden måtte så i stedet for blive "andebryster". Sovsen kunne jeg klare fra den stegte and.

Jeg synes at det er noget "anderi" at pakke en and sådan ind, at man på grund af det dækkende sorte plastic ikke kan se, hvad det er for noget "plukand" man køber. Jeg er både vred og skuffet, stress var der nok af i forvejen.

Jeg agter at klage over begge varer - ville I have klaget???? Eller er jeg en brokkerøv????

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-12-09 18:35

Ingelein god jul til dig.
Men når det så er sagt
Citat
Det viste sig så i dag, at det var det rene "smuller" jeg stod med. Det kunne overhovedet ikke skæres i skiver.

Man kan IKKE skære skiver af en varmrøget laks.
Den er så mør at det er uladsiggørligt.
Det kan du IKKe klage over,...desværre.

Citat
Hele Brystfladen var en udtværet fedtet masse, som om der slet ikke var skind på - eller at skindet var raspet af i maskine eller med en groffil.

Den skal du så klage over. Bytte den kan du jo ikke fordi i skulle bruge den.
Du skulle ha' taget et foto af den og vist det frem til slagteren. Så havde der måske været håb.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-12-09 18:37

Bortset fra det ingerlein...så køb altid din fisk hos en fiskeforretning.
De er altså bedre til det. Jeg ved godt det så er dyrere ,men tilgengæld er det også bedre.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-12-09 18:39

Citat
Det kunne overhovedet ikke skæres i skiver.

Mig bekendt, er det ikke beregnet på, at skære i skiver!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-12-09 18:54

Helt enig med piaskov, både med det ene og det andet, men efterhånden er der ikke mange fiskehandlere, så vi er mange der må nøjes med supermarkedet

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-12-09 18:59

Citat
men efterhånden er der ikke mange fiskehandlere,

Nej vagnr desværre ikke men det har jo sine grunde.
Hvis folk købte fisk hos en fiskehandler så ville der ikke lukke så mange.
Det samme gælder for en slagter.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-12-09 19:19

Igen helt enig, piaskov.

Men jeg tror det med at handle hos fiskehandler eller slagter contra supermarked handler mindst lige så meget om tid som om penge, der er sjældent slagter eller fiskehandler i indkøbscentret.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-12-09 19:30

Hej
Ja, jeg kan da godt se at jeg ikke kan klage til slagteren over at laksen smuldrer, men han anbefalede det jo i stedet for gravad laks. Han har garanteret heller ikke vidst at det ikke kunne skæres i skiver. Men hvad bruger man det så til???

Anden har jeg taget billeder af - heldigvis.

Ja, det med fiskehandleren ville koste en køretur på 25 km, men vi køber også helst fisk hos en rigtig fiskehandler.

Mange hilsner
Ingelein

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 30 point
Dato : 25-12-09 19:38

Jeg plejer at servere varmrøget laks lun som forret med fx noget stuvet spinat, eller noget salat og en lidt fed dressing (fx creme fraiche baseret), med peberrodsflødeskum osv.

Men IKKE i tynde skiver på surbrød

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-12-09 20:20

Hej vagnr

Citat
Men IKKE i tynde skiver på surbrød

Næh, det kan jeg indse ville være en kunst

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-12-09 20:52

Citat
Jeg plejer at servere varmrøget laks lun som forret med fx noget stuvet spinat

Kors, jeg har faktisk spist smørdampet hel spinat med laks lige FØR jeg læste denne tråd
Dog supplerede jeg med ris da det var hovedretten.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 25-12-09 21:23

Tak for svaret vagnr.
Så ved jeg, hvad jeg skal servere for børnene på søndag.
Mange hilsner
Inglein

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-12-09 21:31

> ingelein

Til børnene kan Du også "strække" spinaten med lidt pasta istedetfor stuvning eller jævning, spinaten skal så bare svitses med lidt smør og et skvæt fløde. Salt, peber og sukker efter behag.

Stuvning kan man altid lave til hverdag når der skal spares på råvarerne og man helst skal være mæt.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-12-09 21:34

Selv tak, Ingelein, og velbekomme