/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Findes julemanden
Fra : Flash77
Vist : 1098 gange
120 point
Dato : 25-12-09 13:17

Nu må jeg vide det: Findes julemanden?

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-12-09 13:24

Hvis du tror nok på ham, så findes han

Mvh Chris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-12-09 13:26

Selvfølgelig findes julemanden og hans færden bliver nøje overvåget, læser du ikke nyheder?
http://www.dr.dk/Nyheder/AlleNyheder/index.htm#news30

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 25-12-09 14:03

Ja han bor i Grønland og jeg har selv set ham i egen person, da han kørte rundt til alle børnene

Kommentar
Fra : Citronsorbet

Dato : 25-12-09 14:24

Ja... jeg har i hvertfald hans tlf nr: 59317300

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 25-12-09 15:15

Ja, han findes.
Som barn så jeg han kyssede MOR.
Det var ikke far,for han var på arbejde
vvdriver

Kommentar
Fra : webm

Dato : 25-12-09 15:48

Nu har det jo ikke noget med religion at gøre om Julemanden findes KLAPHAT kun noget med hvor enfoldig man er...

Kommentar
Fra : DecemberRæv

Dato : 25-12-09 15:54

Julemanden, Tandfeen, Påskeharen, Storken som kommer med børnene, Superman, ja de findes alle sammen et eller andet sted.

Mulighed for at vinde:
Kandu.dk´s præmie på 500 kr
(Nej, den findes IKKE mere, men har gjort på samme måde som Julemanden, Tandfeen ... ... ...)

Kommentar
Fra : edison

Dato : 25-12-09 16:33

Nej det gør han bestemt ikke. det her jule fims er noget plader. som fanden har skabt.
Det er sku heller ikke jesus fødselsdag, d.24-12. er en gammel solhvervs fest, altså skiftet fra de mørke måneder til de lyse.. og så er der nogle der synes det var fedt at skrive jesus ind her, men ifølge skrifterne er jesu fødseledag i foråret.

Kommentar
Fra : rødebrik

Dato : 25-12-09 16:56

Så lad os da holde Jul 1.Maj eller hvornår Jesus nu blev født ...

Accepteret svar
Fra : Hovgesen

Modtaget 120 point
Dato : 25-12-09 17:43

Her er en beskrivelse af julemanden job.
Så hvis I ikke vil have jeres børn skal læse dette indlæg, der tror på Julemanden, så er det nu I skal fjerne dem.

TROR DU PÅ JULEMANDEN

Næste gang, et barn spørger dig, om julemanden eksisterer, så forklarer du det bare på denne (korte) men sjove (ingeniørmæssige) måde:

1) Der er ca. 2 milliarder børn (personer under 18) på jorden. Imidlertid skal julemanden ikke besøge muslimer, hinduer, jøder eller buddhister, hvilket reducerer antallet til 15 % eller 378 millioner. Med et verdensgennemsnit på 3.5 børn pr. husstand er der altså 108 millioner husstande at besøge, idet vi antager, at der er mindst ét artigt barn i hver husstand.

2) Julemanden har, p.g.a. jordens forskellige tidszoner og rotation, ca.31 timer at klare sit arbejde i, idet vi antager, at han rejser fra øst mod vest, hvilket ville være logisk at gøre.

Det svarer til, at han besøger 967,7 husstande pr. sekund. Det vil altså sige, at for hver kristne husholdning med et artigt barn har julemanden ca. 1/1000 sekund til at parkere slæden, springe ud og hoppe ned gennem skorstenen, fylde sokkerne, der hænger på kaminen, anbringe de resterende gaver under træet, spise det slik der er lagt frem til ham, kravle op igen gennem skorstenen, hoppe op i slæden og fortsætte til det næste hus.

Idet vi antager, at alle husstande, som skal besøges, er jævnt fordelt (det ved vi selvfølgelig, at de ikke er, men vi vil antage det til brug for beregningerne), er der ca. 1 km. mellem hvert hus i gennemsnit.

Det giver en samlet rejse på ca. 100 millioner km, idet toiletbesøg og pauser fraregnes.

Det vil sige, at Julemandens slæde flyver ca. 1000 km i sekundet eller 3000 gange lydens hastighed. Til sammenligning kan nævnes, at det hurtigste menneskeskabte fartøj nogensinde, rumsonden Ulysses, flyver ca. 50 km i sekundet. I øvrigt kan et konventionelt rensdyr max. løbe ca. 30 km i timen.

3) Nyttelasten i slæden er et andet interessant aspekt. Idet vi antager, at hvert barn minimum får et lego-sæt af mellemstørrelse (1 kg), skal slæden medtage over 500.000 tons, julemanden selv ikke medregnet. På land kan et normalt rensdyr max. trække ca. 200 kg. Selv hvis vi antager, at de specielle flyvende rensdyr kan trække 10 gange denne vægt, kan opgaven ikke klares med 8 eller 9 - julemanden ville have brug for 360.000 rensdyr.

Dette vil, sammen med gaverne bringe slædens samlede vægt op på ca. 600.000 tons.

4) 600.000 tons, som flyver med 1000 km i sekundet skaber en enorm luftmodstand. Dette ville opvarme rensdyrene på samme måde som en meteor, der kommer ind i jordens atmosfære. De to fører-rensdyr ville hver absorbere en energi på 14.300 trilliarder joule pr. sekund, eller 14.300 trilliarder watt. De ville simpelthen flamme op øjeblikkeligt, og rensdyrene bagved ville blive udsat for overlydsbrag og derefter selv flamme op.

Den samlede rensdyrflok ville være brændt af i løbet af 4,26 tusindedele af et sekund, dvs. ca. når julemanden er nået til det femte hus. Men det kan i øvrigt være lige meget, for idet julemandens slæde accelererer fra 0 til 1000 km/s på 1/1000 sekund, vil alle i slæden blive udsat for en kraft 17.500 gange stærkere end tyngdekraften. En julemand på 150 kg. (vægten skønnet ud fra eksisterende billedmateriale) ville blive naglet til bagenden af slæden svarende til en vægt på ca. 3 millioner kg, hvilket øjeblikkeligt ville knuse hvert et ben i hans krop og forvandle ham til en gang splat.

5) Konklusionen er derfor, at hvis julemanden nogensinde har eksisteret, er han død nu.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 25-12-09 19:07

Citat
Fra : webm

Dato : 25-12-09 15:48

--------------------------------------------------------------------------------

Nu har det jo ikke noget med religion at gøre om Julemanden findes KLAPHAT kun noget med hvor enfoldig man er...

Og hvad ved du egentligt om det? KLAPHAT!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 25-12-09 19:09

Citat
Fra : DecemberRæv

Dato : 25-12-09 15:54

--------------------------------------------------------------------------------
Julemanden, Tandfeen, Påskeharen, Storken som kommer med børnene, Superman, ja de findes alle sammen et eller andet sted.

Ved du om de er i familie?

Kommentar
Fra : DecemberRæv

Dato : 25-12-09 21:16

Ja - Én stor lykkelig familie og Kandu.dk er deres fætter

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 26-12-09 01:46

Citat
Så lad os da holde Jul 1.Maj eller hvornår Jesus nu blev født ...

God ide. Så er det da i det mindste ikke så skidekoldt som nu, og man behøver heller ikke bruge alle juledagene til at rydde sne.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 26-12-09 01:55

Citat
Fra : Hovgesen

Dato : 25-12-09 17:43

--------------------------------------------------------------------------------
Her er en beskrivelse af julemanden job.
Så hvis I ikke vil have jeres børn skal læse dette indlæg, der tror på Julemanden, så er det nu I skal fjerne dem.

Hø, hø - den var go'

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-12-09 12:24

Selvfølgelig findes han, jeg fik 5 par strømper af ham

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-12-09 12:25

hvis ikke, hvordan vil du så forklare, at jeg sidder her og svarer dig.

Kommentar
Fra : DropDetFis

Dato : 27-12-09 13:16

Julemanden, Hulemanden, Hjulmanden findes + jeg henviser til DecemberRæv + rødebrik´s indlæg.

De har åbenbart indsendt en blanket om at blive udmeldt af Kandu.dk ...

Og Julemanden har opfyldt deres ønske ...

Så Jo :

Julemanden findes!

Især på Kandu.dk !

HoHo

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-12-09 14:08

Jeg kan godt lide at Hovgesen har så travlt med at bevise at julemanden ikke findes og så selv bringer beviset for at julemanden i virkeligheden findes

Citat
En julemand på 150 kg. (vægten skønnet ud fra eksisterende billedmateriale)

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 27-12-09 18:49

NEJ

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 27-12-09 21:06

Er det ikke snart på tide at lukke dette indlæg og få delt nogle point ud?

Kommentar
Fra : DropDetFis

Dato : 28-12-09 07:11

Hovgesen - Det sker nok skal du se ... Næste Jul ...

Kommentar
Fra : DropDetFis

Dato : 28-12-09 07:12

Håber at du, Hovgesen, løber af med sejren !

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-12-09 00:46

@ Hovgesen: kunne vi ikke få lov at se det billedemateriale du er i besidelse af?

Kommentar
Fra : DropDetFis

Dato : 29-12-09 08:43

Hej Flash77.

Julemanden findes i flere forklædninger, men den aller mest venlige og hjælpsomme (og følsomme) findes lige her på Kandu.dk !

Jo, det er rigtigt nok !

Se selv:

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=17589

Kommentar
Fra : DropDetFis

Dato : 29-12-09 08:45

Og Julemandens trofaste, kloge og følsomme rensdyr er her sandelig også !

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=205563

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-09 15:43

Her kan man se at julemanden eksisterer, Polarekspressen kører op til han på Nordpolen.

http://www.showtime.dk/PolarEkspressen-3D-BD_7321970243420

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-09 19:07

http://da.wikipedia.org/wiki/Sankt_Nikolaus

Citat
Mest udbredt af alle Nikolaus-traditioner er uden tvivl identifikationen med julemanden.

..såeh spørgsmålet har da lidt med religion at gøre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 29-12-09 19:53

EXTERMINATOR:
Det billedemateriale der findes er billeder på nettet du kan google dig frem til.
Det er bare skrevet i billedesprog, så man kan forestille sig hvordan han vi se ud.
og nej selvfølgelig findes han ikke, ligesom alle andre fantasifigure.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-09 19:58

Citat
..selvfølgelig findes han ikke, ligesom alle andre fantasifigure.

..og Gud(-er) ..skulle der måske tilføjes.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-09 20:02

Selvfølgelig findes julemanden, og der findes engle. Hvem har ikke oplevet at der gik en engel gennem stuen?

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 29-12-09 20:26

granner01
Tror ikke på nogen har det.
Det er bare en talemåde man siger, når der bliver tavshed et stykke tid. Har intet med engle eller andet at gøre.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-09 21:14

Mit barnebarn på 5 tror på julemanden og engle, og så tror jeg da også.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-12-09 21:36

næ næ Hovgesen, så let slipper du ikke!

du skrev selv at der eksiterede billedemateriale der dermed bekræftiger julemandens eksistens

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 29-12-09 21:44

Come on man..
Hvor længe kan denne tråd leve!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-12-09 22:08

Citat
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-09 20:02

--------------------------------------------------------------------------------
Selvfølgelig findes julemanden, og der findes engle. Hvem har ikke oplevet at der gik en engel gennem stuen?

Jeg har engang oplevet noget lignende - blot med en julemand...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-12-09 22:09

Citat
Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 29-12-09 21:44

--------------------------------------------------------------------------------
Come on man..
Hvor længe kan denne tråd leve!

LÆNGE!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 29-12-09 22:10

Tak for svaret Hovgesen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-09 22:58

Tråden kan leve i måneder, lige så længe vi har lyst til at skrive i den.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-09 23:08

Og der findes engle, se bare mit nye profilbillede.