/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Registreringsdatabasen
Fra : technet
Vist : 481 gange
500 point
Dato : 25-04-03 10:39

"Registreringsdatabasen er et at de maget kritiske områder når man administrere Windows systemer. Kritisk fordi det er her alle system og programoplysninger gemmes, hvorved registreringsdatabasen bliver væsentlig både for driften af systemet og især for sikkerheden"

spg: hvorfor så sætte så lave point når der et tip om lige Registreringsdatabasen
og hvormange er i det hele taget klar over at det er her man kan styre windows helt ned til den mindste detaljer
(for det er det svage punkt)
______________________________________

sidespring!
er der nogen der ved hvor regedit stammer fra ? (helt tilbage i win95)
sv: det er nemlig en dansker der lavet den

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 25-04-03 10:53

Jeg synes også at der er en tendens til, at jo sværere spørgsmålene er, desto lavere points.

/Thomas

Kommentar
Fra : technet

Dato : 25-04-03 10:59

Bofh>> du er ved at forstå hvad jeg mener

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 25-04-03 11:41

Det er tror jeg godt kan svare på. Dem der kommer med de "svære" spørgsmål, er i de videste udtræk selv superbrugere eller måske uddannede IT-folk, som ikke lige kan huske på svaret af spørgsmålet. De vurdere så, at dette her er et nemt, og derfor sætter point til det.

Ergo, hvis en ganske almindelig forbruger spørger om noget, såsom hvordan formaterer man teksten, så den bliver med fed. Så kan det være at vedkommende regner med, at det er et svært spørgsmål, og sætter så mpske 500 p. til. ( De er jo gratis, og vedkommende har brug for svar. Man kan jo altid oprette en ny bruger eller spare op, hvis man får brugt alle sine point)

Men sådan tror jeg det er.

Dog ved jeg ikke, hvor regedit kom fra

Moltov

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-04-03 13:49

jeg vil give moltov ret.. ens problem kan nemt være logik for en anden.. ---> dermed den store pointforskel...

Solgaard

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 25-04-03 15:16

Det må have noget med hvordan man selv vægter sværhedsgraden og for ikke at nævne: timingen.
Hvis jeg f.eks. har ultrakort tid til at få løst et problem og selv har stirret mig blind på det, kaster jeg nok nogle flere points ind end ellers.
Jeg vil ikke genskrive/citere "molotov"'s kommentar, men udelukkende tilslutte mig den.

HC

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 500 point
Dato : 25-04-03 16:12

Hej Tecnet m.fl.!

> Technet, du har lige selv oprettet http://www.kandu.dk/dk/spg/14314 - deri står en masse om tips.

Tips bliver bedømt forskelligt ud fra hvem der nu tilfældigt får lov til at vurdere dem. Og flere gange, så får gode tips næsten ingen tips - men sådan er det!

M.h.t. til dit eget tips ( http://www.kandu.dk/dk/tip/3674 ), som jeg tror du hentyder til, ja så kan den lave vurdering skyldes:
At nogle ikke mener, at du skal have flere point!
Sabbotering af tips-systemet!
Manglende forståelse for et godt tip.
Systemmæssige vanskeligheder (se efterfølgende)!

Men jeg har lagt mærke til, at tips med lidt tekst og bare en henvisning via et link tit bliver vurderet lavt. Det kan evt. forklares ved, at når jeg eks.v. skal vurdere et sådant tips. Ja- så prøver man tipset ved at kigge på det link; men når man så har kigget på linket fra tippet, ja så er man måske ikke mere logget på Kandu eller kan ikke få lov til at vurdere tippet - det er sket for mig flere gange og det er nok det der kan være årsagen, idet der så kan komme andre brugere i stedet der vurderer tippet anderledes!

Mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : technet

Dato : 25-04-03 16:59

Tak for svaret Bjarne_H.

med hensyn til dette : Systemmæssige vanskeligheder .
så kan du gøre følgende
copy&paste linket ind i en ny browser ( evt. minimer kandu)

husk mange af de windows fejl der sker er faktisk i Registreringsdatabasen

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 25-04-03 17:15

Hej Technet!

Selv tak

M.h.t. copy &paste, ja så bruger jeg også det og også at højreklike og åbn i nyt vindue.

Men når jeg så kommer tilbage til Kandu så er jeg mange gange blvet smidt af af Kandu. men Kandu er blevet bedre kørende for mig efter jeg har givet dem alle sikkerhedsmæssige rettigheder og accepterer alle cookies og særskilt opsat rettigheder i mit firewallprogram (Zonealram pro) - så nu er det kun en sjælden gang jeg bliver smidt af når jeg bruger den PC.

Og m.h.t. til Registreringsdatabasen - ja hvor har du ret - samtidig tak for det gode tips:
http://www.winguides.com/registry/ som jeg allerede har kigget en del på og gemt til mine foretrukne i min mappe Windows - tips og triks.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-04-03 18:57

Godt spørgsmål Technet Svaret hænger i vinden! Og fra Bjarne