/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Ribbenstegen lugter når den bliver stegt
Fra : TanteAnne
Vist : 1860 gange
100 point
Dato : 24-12-09 17:01

Synes min Ribbensteg lugter af "orne" hvad skal jeg gøre.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 24-12-09 17:05

Hvis det er tilfældet, at den er fra en ikke kastreret orne, så kan du godt smide den ud. Den lugter ikke....Den stinker

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-12-09 17:27

Ikke sikkert, men den er slem hvis det er tilfældet.

Jeg vil ikke sige at Du skal håbe det bedste, men hvis den bliver ved med at stinke og Du har en and eller andet kød til at stege ved siden af så skynd Dig at hælde stegeskyen ud sammen med "svinet", så er der måske en chance at Du kan få lidt frisk sky til sovsen.

Og så sker det denne aften

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 24-12-09 21:21

Citat
Synes min Ribbensteg lugter af "orne" hvad skal jeg gøre.

Smid den UD, til sø´erne, så er næste år´s steg næsten klar til brug.

Eller køb ved en AUTORISERET slagter, næste gang..

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-12-09 21:56

Den skal IKKE smides ud.
DEN SKAL BYTTES................

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 24-12-09 22:06

STADIG NOGET (svineri)

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 25-12-09 00:27

Den er købt på et slagteri. Lugten forsvandt efterhånden og smagen var der heldigvis ikke noget med.

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 25-12-09 14:08

For en anden gangs skyld - så kan sådan en steg byttes. Min veninden fik sådan en til jul - hun fik en ny steg samt 4 flasker rødvin i erstaning - men det er selvfølgelig trælst, hvis det er det eneste mad, man har at servere. Men forretningen/slagteren skulle nu have det at vide.......

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 25-12-09 14:11

Undskyld -

Citat
rødvin i erstaning

Jeg mener selvfølgelig "i erstatning" - det må være julemaden, der trykker på hjernen.....

Kommentar
Fra : rødebrik

Dato : 25-12-09 14:33

Hej TanteAnne, måske kan du bruge det gode råd fra mit spørgsmål?

http://www.kandu.dk/Spg143250.aspx

rødebrik

og det skal ikke koste dig en øre ...

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 25-12-09 19:25

Rødebrik.

Smut over på ARTO

Kommentar
Fra : rødebrik

Dato : 26-12-09 12:56

Citat
Smut over på ARTO

Har kigget - De er for seriøse i det Forum ...