/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Læs lige dette.
Fra : bb1
Vist : 498 gange
100 point
Dato : 23-12-09 23:40

Tanker ved årsskiftet 2002/3.
Bent Ballegaard.

Hvis du har mad i køleren, tøj at tage på, tag over hovedet og en seng at sove i…..
Så er du rigere end 75% af verdens befolkning.

Har du penge i banken, lidt i pungen og små mønter i sparegrisen…..
Så regnes du imellem de 8% rigeste i verden.

Hvis du vågnede i morges mere frisk end syg……
Så har du det bedre end den million som ikke vil overleve denne uge.

Hvis du aldrig har oplevet krigens faser, ensomhed i fangeskab, lidelsen af tortur eller plagen af sult….
Så har du det bedre end mindst 500 millioner mennesker i verden.

Hvis du kan besøge en kirke. Uden at blive generet, arresteret, tortureret eller dræbt…
Så er du heldigere end tre milliarder mennesker i verden.

Hvis dine forældre lever og stadigvæk er gift….
Så kan du godt føle dig speciel også i Danmark.

Hvis du holder hovedet højt med et smil og er taknemlig…
Så er du heldig. Idet mange kan vise taknemlighed, men få gør det

Hvis du læser dette er du dobbelt heldig. Eftersom nogen tænker på dig og fordi….
To milliarder mennesker i verden ikke kan læse.

Ha` en rigtig god dag og vær taknemlig for hvad du har og tænk på hvor heldig du er !

Spørgsmålet er: Har du tænk over det? Debatten her inde bære præg af at nogle ikke har

Hav et rigtig god jul alle sammen og et godt og lykkebringende nyt år.. Jeg drager ud til et land hvor største delen af befolkningen 95% ikke er så heldige, som Jer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-12-09 23:52

Tankevækkende, den kan jeg da få helt dårlig samvittighed af... men det orker jeg altså ikke sådan rigtigt at ha' lige nu (egoisme)

Nå du skal måske på jagt sydpå?

Nu har du sat det under kategorien - jagt - jeg jeg fjerner fluens ben, inden i begynder at skændes -

God jul

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-12-09 00:02

Ja tankevækkende, men det kan ikke give mig dårlig samvittighed.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-12-09 01:16

Det er heller ikke meningen, at nogen skal have dårlig samvittighed over at være født i den rigeste del af verden.. Vi skal blot huske på det også når "bølgerne" går lidt højt herinde. Det er der desværre nogle få, der ikke forstår.

Jo jeg skal også på jagt er så priviligeret, at jeg kan det...

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-12-09 01:43

Jeg føler dybt taknemlighed og det er faktisk den fedeste følelse i verden..den ¨kan man heldigvis vælge at
føle uanset hvor rig eller fattig man er..pengemæsigt eller åndligt!

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 24-12-09 02:06

Ja det fortæller en del om danskerne

Kommentar
Fra : DecemberRæv

Dato : 24-12-09 05:54

Fint skrevet & kloge ord ...

Kommentar
Fra : DecemberRæv

Dato : 24-12-09 05:58

Håber ikke du også får besøg i dette spørgsmål af viber73, som jeg ser du havde i det andet spørgsmål, som jeg ikke ville kommenterer, da jeg ikke er jæger!

Men han/hende "censur-kunstneren" er da ... ... ... ... ... !

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-12-09 08:46

Nåhhh---du skal nok også til Sverige

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-12-09 09:18

Den var god dabj - men selv om den svenske krone er svækkket volvo solgt til Kineserene så er 90% af befolkningen,der hvor jeg skal hen meget fattigere med hensyn til penge - men ikke med gæstfrihed.

Kommentar
Fra : DropDetFis

Dato : 27-12-09 14:25

Bent Ballegaard, bb1 du er da en klog mand, som sagde noget rigtigt ved årsskiftet 2002/3, som stadig holder vand. Lad os da være noget mere positive og DropDet(negative)Fis.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-12-09 20:43

Hvis alle gjorde det - hvordan tror du så verden ville se ud i dag 2009 ?

Mennesket kan lære meget af dyrene. Vi behøver ikke længere leve som flok dyr for at overleve, men gør det alligevel...

Muslimer,Jøder og kristne for blot at nævne nogle.
Andre mener, at bofældesskaber som THY - lejren og Christania stadig er sagen...

Hvorfor går vi på jagt ? Det er jo ikke kun for at få frisk luft. Vi kan jo købe det hele i butikkerne...
Ja selv den friske luft på flasker!!!

Jeg var på jagt på en lille ø I dag Hjernø og her var næsten alle mand af huse og selv i folks haver måtte vi sende hundene ind. Der er ingen ræve på øen og det kan mærkes på den øvrige vildt bestand..

Annuller spørgsmålet
Fra : bb1

Dato : 12-02-10 05:31

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

- men også denne tråd var et skridt på vejen......