/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
En mening.
Fra : bb1
Vist : 1008 gange
200 point
Dato : 23-12-09 23:20

Information.

Den Danske befolknings kendskab til jagt og vildtpleje, er af ganske afgørende betydning, for deres fortsatte accept af at der drives jagt.
Da den del af befolkningen, som er bosat i byerne er tiltagende vil deres viden om jagt og vildt i takt hermed også blive mindre.

Beslutningerne omkring jagtudøvelsen tages – hvad enten vi kan lide det eller ej – mere og mere af politikerne. Deres holdninger afspejler meget nøje, hvad befolkningen mener.

Derfor er det uhyre vigtig, at Dansk Land- og Strandjagt medvirker til at opbygge respekt i befolkningen og hos myndighederne for jægernes virke.
Det kan kun ske igennem en målrettet kommunikation i relevante medier.
Det nytter ikke, at kun enkelt personer alene bringer deres ”Rabiate” meninger til torvs. Eller ved useriøst. at de angriber andre jægers virke.

Strategisk plan.

Også internt må Dansk Land – og Strandjagt i fremtiden arbejde hen imod at kunne tilbyde sine medlemmer, at også de får en mulighed for at dygtig gøre sig. Omkring organisations arbejde, skydning, jagthunde arbejdet og praktisk jagt.

Det er vigtigt hvis foreningen fortsat skal kunne arbejde seriøst i de forskellig artede udvalg og nævn, som de forhåbentlig også får sæde i for fremtiden.
Det er vigtigt at foreningen hjælper sine medlemmer til at få et højt videnniveau.
For det har de personer, som vi debattere med – det giver ingen respekt kun at råbe op.
”Græsrods tanken” er ikke noget D.L.S. alene har patent på når det gælder jagt og vildt forvaltning.
D. L. S. har ikke opfundet ” Det at gå på jagt”.
D. L. S. har blot, som alle andre jægere et ansvar for at sikre jagtens bæredygtighed såvel naturbevarelsesmæssig som etisk.
Og det kan ikke ske, hvis D. L.S. ikke kan forhandle og kommunikere seriøst.
D. L. S. skal ikke kaste sig ud i nogen form for lovmæssige jagtbegrænsninger. Det gør det kun svære at få fredede vildt arter optaget i jagtloven igen.
Arbejd i stedet for, at der indføres lokale særfredninger – hvis bestanden er for lille.
Er problemet at bestanden er blevet for stor. På grund af udsætninger. Så arbejd for,
at det løses lokalt.
Foreslå ikke landsdækkende løsninger, som også vil berører de områder, hvor problemet ikke findes.

Bent Ballegaard.

Sådan skrev jeg til D.L.S. bestyrelse for flere år siden,men lige meget hjalp det.

Derfor er mit spørgsmål - kan denne forening tages seriøs????????????????

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-12-09 23:34

Kan jagt for fornøjelsens skyld tages seriøst?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 23-12-09 23:35

Kan man tage noget indlæg i jagt kategorien på kandu.dk seriøst?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-12-09 23:41

Håbet kan ingen tage fra en. Lige gyldig hvor meget de forsøger........

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 24-12-09 00:26

Al jeres latterlige jagt fnidder!