/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobil uden aut lydløs ved lav batt.
Fra : Eyvind
Vist : 1055 gange
50 point
Dato : 23-12-09 16:33

Hej.
Min Nokia 6021, syntes det er bedst for mig, at den lige hopper til lydløs ved lav batteri niveau.
Hvis jeg ikke lige ser, at den er i lav batteri tilstand og bare sætter den til at lade - så går dyret sgu over i lydløs indstilling.
Ok jeg kan så slukke og tænde igen, men hvis jeg ikke opdager det.........................

Her kommer så spørgsmålet:
Findes der en mobil (uden abonnement) som ikke har denne unode.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 23-12-09 16:50

Jeg har lige modsat problem med min samsung 480. Den bipper ved lavt batteri selvom den er i lydløs tilstand. Det er pisse irriterende hvis man sidder til et møde eller noget.

Men for at svare på spørgsmål, ja det gør der.
SonyE kæden kunne ikke finde på det, som din nokia gør.
Og er faktisk første gang, jeg har hørt en telefon skifte til lydløs ved lavt batteri.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 23-12-09 16:53

[CITAT][Findes der en mobil (uden abonnement) som ikke har denne unode. /CITAT]

JA, de fleste giver lyd ved lav batterispænding, det får man gerne at pr. advarsler før den lukker helt ned, det gør min Sony Erikson

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 23-12-09 16:55

Citat
uden abonnement

Det er jo kun at spørgsmål om hvad du vil gi for den . fuld pris = uden abonnement

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-09 17:20

Se nu render jeg ikke rundt med den mobil hele tiden, så et par bib kan sagtens overhøres.
Jeg skal ikke bruge en mobil som kan en masse.
Til mail har jeg comp
Til film og foto har jeg et fint camera
Til musik har jeg både radio og bærbar comp. i stereo.

Det eneste den ikke må er at gå over i lydløs efter lavt batteri niveau.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-12-09 18:18

Citat
Det eneste den ikke må er at gå over i lydløs efter lavt batteri niveau

Eyvind, er du sikker på, at det ikke er noget du selv har indstillet den til?

Jeg har aldrig hørt om problemet - har du kontaktet Nokia's support?
http://www.nokia.dk/produktsupport/produktsupport/nokia-6021#

Manual til Nokia 6021: http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_6021_UG_da.pdf

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-12-09 19:03

Hvad med bare at lade den lade medens du sover

Så er den altid "kampklar" og går aldrig tør....

For du sover vel ikke kun hver 3-4 dag

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-09 19:05

Tak IBM760, men jeg har manualen for 6021 - men jeg kan ikke se noget om at den går i lydløs ved lav batteristand.

Diskutionsforum er på engelsk og ikke til at hitte rundt i.

Som et af børnebørnene sagde.:" farfar du skal da bare slukke og tænde igen."

Det lyder meget godt, men jeg opdager det jo ikke, for den smsser eller ringer ikke.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-12-09 19:25

Ok, discussionforum er på engelsk, men har du prøvet at ringe til dem - jeg tror de snakker dansk.

Citat
Nokia Care Kundesupport Nokia Care Kundesupport er stedet, hvor du kan få svar på dine spørgsmål og hjælp til at løse eventuelle problemer med din Nokia-mobiltelefon.

Du kan ringe mandag til fredag mellem 9.00 og 18.00.

Telefonnummer: 35 444 222

(Samtalen sker til almindelig lokaltakst)

Men du skal nok vente til efter jul

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-09 19:33

Jeg går nok ind til TDC ........................................ eller køber en som ikke gør det.

Tilbage til studiet - hvilken mobil gør det ikke.
JEG VIL HA' lyd på altid, for jeg går ikke til møder eller biografen, men slukker når der er behov for det, når der skal vises hensyn. Og kigger så efter når den tændes igen.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-12-09 19:43

Jeg har aldrig hørt at din model eller andre skifter til lydløs profil ved lavt batteri, og selvom den gør er det vel ikke nødvendigt at slukke for den?

Mon ikke der er noget galt med din telefon?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-12-09 19:45

Citat
Tilbage til studiet - hvilken mobil gør det ikke.

Mig bekendt, er der ingen der gør det - det må være en fejl 40 eller mobilen er defekt.

Min kone og jeg, bruger begge Nokia - og har aldrig oplevet problemet!
Og kan kunne jo også dagligt kontrollere batteristanden i mobilen's display - det tager ikke ret lang tid.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-09 20:13

Jeg er først blevet mobilbruger inden for de sidste par år og er ikke så vandt til disse apparater.

Det nemmeste har været at slukke og tænde for dyret, frem for at rode med menuen.

Citat
Og kan kunne jo også dagligt kontrollere batteristanden i mobilen's display - det tager ikke ret lang tid.

Ja ja ...............................men det glemmer jeg jo, og så ligger den bare der og siger ingenting.

Nå men måske er det en fejl 40+ - og jeg vil alligevel ha en mobil med tydeligere taster, for synet er heller ikke for godt.............måske en Erikson

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-12-09 20:23

Med store taster, skal du måske kigge på disse sider:

http://www.familietele.dk/
http://butik.seniorland.dk/group.asp?group=58

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-09 20:31

jo jo den er mægtig, men jeg skal også smsse, med ungerne.
Så det er ikke godt med Doro som har store tal. Der skal også være store bogstaver.

Jeg så en Erikson med dejlige tydelige bogstaver/tal - men hende i butikken var det næsten ikke til at se, og jeg smsser heller ikke så meget at placeringen af bogstaver kan huskes.

Men indtil videre, må jeg prøve at lade dyret op i tide, og så kigge efter en ny mobil.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 50 point
Dato : 23-12-09 20:38
Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-09 20:52

Tak for svaret IBM760. Flot fundet.............................men det bliver ikke den.

Den koster 5-6 gange så meget som jeg bruger om året på mit selvpåfylderkort (TDC mobiltid)
Jeg er nok en af danmarks dårligste mobilkunder

Til gængæld kan jeg ringe og smsse fra det meste af Europa. Og det er dejligt med en forbindelses linie når vi rejser, for jeg gider ikke slæbe rundt på den bærbare overalt.