/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
lydproblem i ubuntu 9.10
Fra : Cyberworld
Vist : 380 gange
500 point
Dato : 23-12-09 16:13

Jeg har en HP Pavilion DV7-1095eo hvor jeg kører med Ubuntu 9.10. Da jeg kørte med vista brugte jeg en lyd driver som hedder idt high definition audio codec driver. Men ubuntu giver mig en driver som hedder HDA intel. Den virker men den subwoffer som er i bunden af computeren virker ikke. Hvordan ændrer man lydkort driveren.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-09 16:42

Udover at du nok har opdateret, kan det være, at du kan få lidt mere hjælp her:
www.ubuntudanmark.dk hvor jeg ved at der er mange dygtige ubuntufolk.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-09 18:02

Der er lydproblemer i den Ubuntu 9.10 jeg opgav og gik over til 8.04 LTS, du skal ikke fokusere på hvad tingene hedder på Windows, det her er Linux og du skal (kan) ikke bruge de samme drivere

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-12-09 19:15

to ting, først lige en advarsel: det kan godt være at der er dygtige folk på ubuntudanmark, men der er alstå også ret mange wannabees og de kan smadre din installation på et splitsekund, taler af bitter erfaring

angående lyd i ubuntu 9.10, hvis man har to lydkort har man et problem, f.eks et onboard og et seperat så går ubuntu i selvsving.

hvis man deaktiverer onboard lyd i BIOS virker det fint
nu har du jo så en bærbar og dit problem er lidt anderledes.

jeg har ikke lige en ubuntu kørende lige nu, men jeg gætter på at du skal ind og aktivere din subwoofer i indstillingerne, men kan ikke lige huske hvordan det var man gjorde det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-09 19:29

Jammen dog EXTERMINATOR - så må man lige tage gode råd med et gran salt.

Også dem jeg selv giver derinde.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-12-09 19:40

jeg håber da ikke at du var en af dem der "hjalp" derovre, ellers har jeg da lige et regnskab vi skal have ordnet!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-09 20:41

Jo jeg er da der ovre en gang i mellem, men kan du lige vente med at rive hovedet af til efter i morgen for vi skal ha' risalamande.

Men jeg undrede mig lidt, da en spørger ville af med ubuntu og tilbage til sin windows, at der blev snerret lidt.

Det var i øvrigt årsagen til at jeg hoppede fra Linux for mange år siden, fordi sslug på mig virkede for målrettet, og ikke rigtigt acceptered dovne amatører som bar ville bruge programmet.

Ubuntu og andre Linux distroer leger jeg dog med af og til.

Ok kom så med det - hvad har jeg "hjulpet" dig med at ødelægge.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-12-09 21:14

Citat
Ok kom så med det - hvad har jeg "hjulpet" dig med at ødelægge.

skulle det ikke vente til EFTER risalamande

nu ved jeg jo heller ikke om det er dig, og det var ikke noget vigtigt, bare en radiusserver til ca 800 computere og 1500 brugere, som sagt, ikke noget vigtigt

@Cyberworld: spam i din tråd stopper nu. sorry
@Eyvind: Jeg opretter et Riv hovedet af Eyvind spørgsmål efter risalamande

Kommentar
Fra : DecemberRæv

Dato : 24-12-09 09:37

Jeg er nu også blevet (godt) hjulpet i Ubuntu.Danmark og Ubuntu.UK (?) forum.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 29-12-09 17:02

Prøv at find din PC'er hos produkcenten, og søg opdatering der!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-12-09 19:55

@ alka: det er altså ubuntu der er tale om, du finder IKKE en driver hos HP