/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Start af fejemaskine
Fra : Dieter
Vist : 4031 gange
100 point
Dato : 23-12-09 15:35

Min Texas fejemaskine har stået stille 1 års tid.
Den har været tømt for benzin!

Nu skal jeg bruge den. Har renset og opvarmet tændrøret før start.
Har tappet kaburator for vand.

Jeg har kunne starte maskinen ganske kort - så går den i stå igen.
Dette har jeg prøve ca. 10 gang. Den vil ikke køre.

Nogen der har et bud hvad der er galt !?

OBS: der ER nyt benzin på !

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 23-12-09 16:04

Citat
Jeg har kunne starte maskinen ganske kort - så går den i stå igen.
Dette har jeg prøve ca. 10 gang. Den vil ikke køre.

Er det efter at du har pumpet benzin ind før start, at den går ud igen kort efter, for så tyder det på at den ikke får benzin / selv kan suge det til karburator.

Eller er det når du gir gas at den dør, for så er det et tændings problem, eller blandings forhold i karburatoren der skal justeres.

Kan den gå i tomgang?

Har du spændt alle skruer/bolte ved karburatoren, så der ikke kan komme falsk luft ind ved div. pakninger, for de kan være meget tør/stiv så de ikke slutter tæt.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 23-12-09 16:24

Det er efter at jeg har pumpet benzin ind før start, at den går ud igen kort efter.
Je kan slet ikke give gas. Den "dør" inden !
Jeg vil spænde skruerne i morgen. De er mørkt nu

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 23-12-09 18:18

Hvis du har trykluft ved hånden, bør du blæse karburatoren godt igennem. Har oplevet nøjagtigt det samme med en Texas fræser. Den kunne starte på en "snaps", men ikke holde sig igang. En omgang med blæsepistolen, og vupti: Tomgang et par minutter, og så fungerede det hele igen.
(Kan gøres mens den sidder på, såsnart du har fjernet luftfilteret )

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 23-12-09 18:19

Fint det vil jeg prøve i morgen.
Jeg har en stor kompressor

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-12-09 21:22

Hvis den dør når du giver den gas får den for lidt brændstof....

Derfor skal du finde ud af hvorfor det mangler.

Du skal nok give den choker i lidt lang tid - før du giver den gas, så din motor når at blive varm.

vh Ben

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-12-09 07:29

der sidder 1 til 2 membraner i kaburatoren skift dem så kører den igen de bliver tørre og kan ikke arbejde

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 24-12-09 10:43

Det med kompressoren er en god ide men pas nu lidt på.
Membranerne tåler ikke for voldsomt tryk de er lidt sarte.
Højris

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 24-12-09 12:37

Citat
Jeg har en stor kompressor

JA og med den kan du ødelægge mer end det gavner, hvis du begynder at blæse på en karburator der er monteret på maskinen, hvis der er membraner kan de springe, svømmerhus kan tage skade, benzinpumben kan tageskade, og alle pakninger i karburatoren kan tage skade, så det vil jeg fraråde, men prøv nu først lige at spænde alle skruerne først for får den falsk luft kan den ikke suge benzin selv, hvis det ikke hjælper må du til at tjekke alle membraner og pakninger om de er tørre/defekte, om membranen i benzinpumbeb er tør/defekt, for at tjekke det skal den skildes af og så kan der bruges trykluft i alle kanaler og dyser.

Kommentar
Fra : sonniboel

Dato : 27-12-09 18:00

Jeg er vicevært og har min egen lombardini, der er 30. år gammel og pronto dieselstart virker for mig (det er en æterblanding på sprayflaske)

Giv den en ordentlig snaps; to - tre sekunder ind i luftfilteret wllwe direkte ned i indsugningen før du hiver i snoren.

- og så lige det indlysende - benzin på tanken - åben hane - ingen fugt i tændrørskablet mm.

//Sonni08