/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Kan firmaet kræve pengene igen?
Fra : 10.Totti
Vist : 865 gange
140 point
Dato : 23-12-09 13:10

Fik for en uge siden, et brev fra mit tidligere forsikringsselskab, om at jeg skulle have 3,239kr tilbage. Pengene var gået ind med det samme.

Nu har jeg så idag, fået et brev om at det var en fejl, og at jeg straks skal betale pengene tilbage.

Er det egentlig noget jeg SKAL? Det er jo ikke mig der har klokket i det. og hvis pengene er brugt, så er der jo ikke rigtig noget jeg kan gøre?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-12-09 13:14

Regner du med nogen vil hjælpe, med den imponerende statistik du har?

Spørgsmål
- Ubesvarede    3
- Besvarede    43
- Annullerede    83
- Slettede    0
Ialt    129

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 23-12-09 13:14

Hvad er der galt med den?

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 150 point
Dato : 23-12-09 13:15

Citat
Er det egentlig noget jeg SKAL?

Ja naturligvis skal du da det.
Det er jo IKKE dine kr. men nogle som der ved et UHELD er sendt til dig.
Selv om det er et forsikringsselskab kan de jo også komme til at fejle.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-12-09 13:19

2% åbne
33% hvor "man" har kunnet overkomme at acceptere

resterende har det været for svært pænt at lukke og sige tak for hjælpen.

PS ivørigt skal du naturligvis tilbagebetale penge du uretmæssigt har fået. Og forsikringsselskaber slæber dig hele vejen igennem for at få deres. At du evt har brugt dem, er de kolde overfor.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-12-09 13:33

Medmindre Du har haft en skade eller andet der ikke var færdigbehandlet har de begået en fejl, det er såmænd nok ikke andet end et enkelt tastetryk som en medarbejder har foretaget, men de har alligevel ret til at kræve beløbet tilbage.

I midten af firserne fik jeg en månedopgørelse fra banken, en dag var der sat 17 milliarder ind på kontoen, dem havde de så fjernet igen efter et par timer.
Næste dag lavede de samme nummer

Desværre gav det ikke nogen renter, kortvarige renter er nu ellers det der giver flest penge og også noget bankerne tjener en del på.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-12-09 13:37

LOOL Vi fik også givet en tegnepige 2,3 mill i månedsløn. Disse stod også kun en halv dag, før man fik dem tilbageført.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 23-12-09 13:46

Prøv at vend det om.

Hvis du havde betalt 3,239kr for meget til dine forsikringer, og dit selskab havde den holdning, at det ikke er dem der har lavet en fejl, men DIG - vil det så være fjong med dig, at de beholder pengene?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-12-09 13:48

Du har en vægtig pointe der No1Here......

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 23-12-09 13:52

selvfølgelig skal de havde dem tilbage, hvis pengene er brugt må der jo bare komme renter m.m. på, sådan et selskab har et udværket system på plads til at indkassere penge som du nok skal komme til at føle.

God jul.

Godkendelse af svar
Fra : 10.Totti

Dato : 23-12-09 14:00

Tak for svaret piaskov.