/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Windows 7
Fra : bauchmann
Vist : 515 gange
400 point
Dato : 22-12-09 15:15

Hej
Jeg har lige fået opgraderet til windows 7. Der er bare ingen mailprogram, men de skriver man kan downloade et gratis fra Microsoft. Hvordan gør jeg det? Husk jeg er meget tungnem indenfor det her, så skær det venligst ud i pap.

Julehilsen til jer alle
Torben

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-12-09 15:17

Du bruger livemail eller hotmail, det kan downloades fra msn

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-12-09 15:18
Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 410 point
Dato : 22-12-09 15:23

Hvorfor ikke Thunderbird? Det er også en gratis mail program, på dansk og med gange gode ting indbygget og kan med tilføjelser udbygges endnu mere:
http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-09 15:25

Hotmail kræver at du opretter en ny mail adresse, Live mail kan bruges til din nuværende mail adresse, men der er ikke dansk stavekontrol med som standard

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-09 15:26

Thunderbird kan bruges til alle pop mail, både din nuværende og eventuelle nye

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 22-12-09 15:29

Hej
Den beder om en pop3 adresse. Hvordan skriver jeg den?
Torben

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-09 15:39

Hvem beder om pop3 adresse? Du bruger dine oplysninger fra din mail udbyder til at skrive ind i en ny mail konto

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 22-12-09 15:39

Hej
Her går det godt. Nu bliver jeg bedt om både indgående og udgående server Den ene er pop 3 den anden er noget med htlm. Håber i forstår det, for det gør jeg ikke.
Torben

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-09 15:40

For eksempel skal TDC mail være: pop3.mail.dk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-09 15:41

Jo vist forstår vi du skal skrive de oplysninger som din mail udbyder har givet dig, du skal på et tidspunk også skrive en kode

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-09 15:43

Citat
Den ene er pop 3 den anden er noget med htlm.
er det ikke smtp i stedet for html

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 22-12-09 15:48

Hej igen
Nu er det i orden med POP 3 men så mangler jeg htlm. Hvordan skriver jeg det.
Jeg kan godt se jeg kommer af med nogle point for der er flere wsvar jeg kan bruge så i er flere der får.
Torben

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-09 15:52

Hvilken program har du valgt og hvilken mail udbyder har du? Er du sikker på det med html? Det plejer at være smtp

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 22-12-09 15:57

Hej
Det er SMTP adresse der spørges om.
Nu må i ikke blive træt af mig, men jeg aner så at sige intet om det.
Torben

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-09 16:01

Ok det regnede jeg også med, eksempel med TDC igen, så skal der stå: asmtp.mail.dk
andre mail udbydere har ikke A med og der skal stå: smtp.udbydernavn.dk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-09 16:03

Du har også en kode til din mail boks, den skal du ikke spørge os om men dyk ned i skuffen med gamle papirer og finde den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-09 16:05

Forresten - hvis du har en anden udbyder til mail end du har til din internet forbindelse, så er det internet udbyderens smtp du skal bruge

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-09 16:12

Hvad hedder din mail til efternavn...........................ikke hele adressenmen bare:

xxxx@hotmail.com
xxxx@mail.dk
xxxx@gmail.com
eller noget helt andet.

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 22-12-09 16:36

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-09 16:38

Selv tak du fik alle oplysninger på plads eller?