/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Bluetooth forbindelse
Fra : k_m_s
Vist : 1753 gange
500 point
Dato : 22-12-09 13:50

Hej

Hvordan gør i?

Jeg skal ha Bluetooth forbindelse til min samsung mobil fra min Win 7 pc. med programmet PC Studio.

Skal jeg først instalere pc studio og lade pc studio finde mobilen.

Eller skal jeg først lade Win 7 finde mobilen, instalere pc studio og så lade pc studio finde mobilen?

Hilsen

Kim

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-09 13:54

Citat
instalere pc studio og så lade pc studio finde mobilen?
uden at kende programmet, så gætter jeg på at det er et program lignende PC Suite til andre telefoner, så det vil være en god ide at installere programmet og så kontakte telefonen, programmet har sikkert de nødvendige drivere til bluetooth og andre forbindelser, husk at slå bluetooth til på mobilen før du opretter forbindelse

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-12-09 13:55

Har du indstillet din mobil til at din maskine kan se mobilen på bluetooth. Mobilen skal aktiveres.

Hos mig starter jeg bluetooth på maskinen først og så aktiverer jeg mobilen. Så finder maskinen den.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-12-09 14:25

Du skal først instalere pc studio og lade pc studio finde mobilen....

Hvis den ikek kan finde skal du sikre dig at din Bluetooth er aktiveret i dine netværksindstillinger.

Når du finder den skal du vist højreklikker og vælge aktiver. Den ligger sammen med netkort og trådløstnetkort.
vh Ben

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-12-09 15:12

Følg MANUALEN slavisk, på et tidspunkt skal der nemlig indtastes en kode på telefonen så den kan blive "parret" med blåtanden i computeren.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 29-12-09 11:07

Hej igen.

Nu har jeg fundet ud af at der ingen radio enhed er i pcen Så jeg skal bruge en bluetooth dongel.

Har ret dårlige erfaringer med bluetooth så her er min ide til fremgangsmåden. skriv endelig hvis i kender en bedre.

Afinstalere pc-studio, sætte bluetooth dongel i usb og forhåbentligt finder windows 7 den og installere den selv, (checke at jeg kan tænde og slukke bluetooth med kontakten på pcen) installere pc-studio igen, lad pc-studio finde mobil.

Ha en god dag
Kim

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-12-09 11:16

Det lyder meget fornuftigt.

Det tager jo ikke så lang tid at afinstallere pc-studio.

Du kan jo også prøve om den skulle virke ved at bare at sætte din dongle i. Ofte finder programmer selv de dele de ønsker at arbejde sammen med. Uanset række følge.

god fornøjelse.
vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-12-09 11:36

Det er ikke ubetinget dårligt, at have bluetooth i en dongle.

Dette skylde at langt de fleste bærebare PCer der har bluetooth har fælles antenne med det trådløse netværk. At få netværk og bluetooth adskilt har den fordel at de ikke forstyrre hinanden.

Så at din PC ikke har bluetooth, kan være en fordel, med hensyn til stabilitet og tilgængelighed.

vh Ben

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 29-12-09 12:00

Den metode du beskriver har jeg brugt på en Acer bærbar med Windows 7, og brug Windows 7 egen bluetooth software, der er sikkert en cd med den dongle du køber, men det er noget værre skidt som ikke virker ordentlig, så lad helt være at bruge den eventuelle cd, jeg købte en mini usb dongle i Bilka, der koster de næste ingenting

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-12-09 13:27

Rigtigt, det software der følger med donglen er noget skidt, angiveligt kan det finde mange telefoner og har program til overførsel, men intet af det er optimalt.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 29-12-09 16:05

Samsungs har åben bart problemer, men her kan PC suites måske hjælpe dig:

http://samsung-pc-studio.dk.malavida.com/d6616-download-gratis-windows

Herkan du læse om de som har samme problem som dig:

http://www.mobil-forum.dk/showthread.php?p=183558

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 30-12-09 07:30

Tak for svaret o.v.n..

Jeg var i Bilka i går og købe en mini usb dongle

Jeg fik det til at virke og fik taget back up men nu vil pc studio ikke gå på nettet og hente opdateringer, jeg tror der ligger noget tilbage fra første instalation.

Men som også sagt er programmerne til mobiler ikke det bedste.

Men nu har jeg back up og det er det vigtiste så må jeg få kigget på andet senere

Ha en god dag.

Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 30-12-09 07:58

Bare en konstatering.

Grunden til at jeg tror der ligger noget fra første instalation og driller, er at pc studio opdaterede første gang jeg installerede den.

Kim

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-12-09 09:40

Det er ikke sikkert at den søger opdateringer hver gang....

Giv den lidt tid, så søger den sikkert opdateringer.
Vh Ben

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-09 11:07

Selv tak - og igen på den Windows 7 computer jeg hjalp med, der bliver slet ikke brugt andet end den software som er i Windows 7, ingen PC studio, men det kan jo være at dit program har nogle funktioner du ikke vil undvære

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 30-12-09 11:31

Hej o.v.n.

Kode
Selv tak - og igen på den Windows 7 computer jeg hjalp med, der bliver slet ikke brugt andet end den software som er i Windows 7, ingen PC studio, men det kan jo være at dit program har nogle funktioner du ikke vil undvære

Opretter lige et nyt spørgsmål ang. ovenstående.

Kim