/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC, GHz
Fra : Troldepige
Vist : 945 gange
100 point
Dato : 21-12-09 20:37

Min søn har for noget tid siden fået et pc-spil forærende som kræver 2,8 GHz, og det kunne ikke køre på vores gamle pc.
Nu er jeg så ved at købe en ny pc hvor der ud for processortype står "E5300 (2,6 GHz)", denne pc har 6 GB DDR3 RAM, men eftersom der står 2,6 GHz kan den vel heller ikke trække et spil som kræver 2,8 GHz.
Eller ??????????

Jeg har ikke selv særligt meget forstand på disse dele, men en kammerat påstår at selv mange dyre pc-er kun har 2,6 GHz, men hvis det er tilfældet hvilke pc-er kan man så spille disse spil på?

Accepteret svar
Fra : amlupo

Modtaget 110 point
Dato : 21-12-09 20:42

Hvis den nye har dual core processor har den i teorien dobbelt hastighed

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 21-12-09 20:43

Din nye processor er en dual core og er af nyere dato og 6Gb ram. jo tror ikke du har noget at være nervøs for

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 21-12-09 20:43

Hvilket så betyder at den sagtens kan trække spillet

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 21-12-09 21:29

Hvad for en processor har du i den gamle maskine, og hvad for dele er i den nye computer?
og hvad spil snakker vi om?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-12-09 21:57

Her er der en pc med 3 GB ram, det nye Windows 7, en hulens masse plads og et godt grafikkort.

http://cdon.dk/hjemme-elektronik/hp_compaq_cq61-310so-win7_15.6_320gb_hdd_3gb_ram-7390939

Det var bare det .

Mvh Chris

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 21-12-09 22:35

Tak for svaret amlupo.

Det lyder jo rigtig godt, så er der jo ikke så meget at betænke sig på.

Den jeg har tænkt mig at købe er en HP STATIONÆR PC P6246