/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
gasovn eller elovn
Fra : michaelmoeslund
Vist : 2681 gange
100 point
Dato : 21-12-09 19:42

Vi står for at skulle ha et nyt komfur, -helst et gas.

Vi er pjattet med hjemmelavet pizza, og går derfor efter et komfur hvor ovnen
kan blive møgvarm

Er det så en elovn eller gasovn,eller kan man få et komfur med speciel varm ovn?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-12-09 20:00

Et elkomfurs ovn kan komme op på 275°

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 21-12-09 20:01

-Ikke vores

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-12-09 20:21

et moderne gaskomfur har indbygget grill i toppen og kan give en ganske betydelig temperatur.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-12-09 20:34

Du kan vælge et gaskomfur med elovn. Min ovn kan kommer op på 275 grader. Og når jeg bager pizza, varmer jeg pladen med, når jeg varmer ovnen op og evt. en stenplade. Pizza bliver god og sprød.

Det er et Gorenje gaskomfur med elovn, (tror slet ikke der findes nogen med gasovn mere ?)
Jeg holder meget af, at lave anden mad på gas.
Men jeg ville ikke undvære min elovn.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-12-09 20:37

undskyld- jo jeg kan se, at der er masser med gasovn - sorry
og det har jeg ingen erfaring med

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 21-12-09 20:46

Har lidt svært ved at skulle vælge ud fra de erfaringer jeg har med vores nuværende komfur, det er et elkomfur, og der er sgi ikke alt for mange "heste" i

Ovnen bliver ikke over 200-210-ifølge komfurets termostat

Så måske en gasovn kan blive varmere end en el? eller har nogen nogle erfaringer?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-12-09 20:56

Citat
Ovnen bliver ikke over 200-210-ifølge komfurets termostat

Det må være fordi det er en gammel model. Min elovn bliver buldrene varm på de 275 grader og rigeligt til at lave en god pizza.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 21-12-09 21:22

Vi har købt er gaskomfur med gasovn fra elektrolux med grill for oven, det er fantastisk noget af det bedste

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-12-09 21:37

Man kan sagtens købe en gaskomfur, mange i København har gas, naturgas. Og vi har gaskomfur i kolonihaven (flaskegas) og den ovn bliver ikke meget varmere end Elkomfurets.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 21-12-09 22:39

Svaret er en varmluftsovn. Den har gasovnens gode varmefordeling og mukighed for grill/over/undervarme. Bliver 275 grader var, OG - i varmluftsovn skal man sædvanligvis bruge 20 grader laver temperatur end angivet i opskriften.

Kommentar
Fra : mibo5

Dato : 21-12-09 22:41

Jeg er gået fra gas med gas ovn til induktion med elovn og jeg syntes at induktion er det beste jeg ønsker ikke gas tilbage

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-12-09 06:46

Enig med Klemme2006 om en varmluftsovn og mbo05 om induktion, men det sidste er en anden sag

En af de andre fordele ved varmluftsovnen er en jævnere fordeling af varmen, så du ikke oplever at småkagerne er bløde et sted på pladen og brændte et andet. Det giver også en mere ensartet pizza.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 22-12-09 20:06

Vores komfur er fra 2000, -jeg ville egentlig bare gerne vide, hvilken ovn der som standard bliver varmest

men men men... angående pizzabagning i en varmluftovn, det er prøvet og afskaffet, brændt i toppen, blød i bunden -dårligt resultat

Jeg bager pizza på 3 cm granitsten, eneste minus, den tar en time om at varme for fuld grill...