/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
se lige dette hvad er han for en karl
Fra : technet
Vist : 488 gange
500 point
Dato : 25-04-03 01:30

hvad er dette for en måde at tiltale folk på når man prøver at hjælpe , det får mig lyst til at hæve mine point på dette spg til max eller jeg vil forære min profil væk til den der har lyst til at have den og så er jeg ude af dette board

se lige her hvad jeg mener
http://www.kandu.dk/dk/spg/14310

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 25-04-03 01:38

Jeg forstår dig godt technet. Synes også Frank farer lidt for hurtigt op...

Kommentar
Fra : technet

Dato : 25-04-03 01:53

Jeg kopiere lige dette http://www.kandu.dk/dk/spg/14310 i nedenstående så er i fri for at købe svaret hvis det er tilfældet.

-------------------------------------------------------------------------
1. Franksp spørger
Dette tips

http://www.kandu.dk/dk/tip/3672

er et tydeligt bevis på, hvem der er populær herinde i kandu.
Et tip, som fnollerpigen kommer med, og som jeg tror alle ved, giver max. stjerner.

Jeg må indrømme, jeg er lidt "misundelig" og også "skide-sur", så nu går jeg i seng.

Frank
______________________________________________________________________________
jeg ( technet) svare ( acepteret svar )

Franksp>> misundelig over hvad ???
skide sur over hvad ???
mangler du point så kom med dit favorit emne så skal jeg stille et spg dertil

---------------------------------------------------
her er tip hvis man er sulten
gå ud i dit køkken og gå hen til dit køleskab åbn den er der mad ?? hvis ja så put det i munden
er der ingenting så ind til din nabo og spørg vedkommende om du må få lidt mad

____________________________________________________________________

frank svare:
Tak for svaret technet.
Du får mine point, så jeg kan lukke svaret med det samme, da jeg ikke ønsker en SmallTalk, med dit ubehøvlede indlæg. Desværre er der efterhånden for mange af din slags i kandu.
________________________________________________________________________________

jeg (technet) svare

ubhøvlet ?? nu er jeg helt uforstående for jeg kan ikke se hvad du skulle være misundelig over ?
men med din talemåde her så skal jeg da gerne lade med at svare på flere indlæg fra dig ,

og du skriver
Desværre er der efterhånden for mange af din slags i kandu.

okey jeg kan da godt holde mig væk så er jeg da ikke til besvær for dig
____________________________________________________________________
samtale slut

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 25-04-03 02:19

Ja technet.... var franksp ikke en mand ville jeg tro han var præmenstruel .... han reagerede liiiige overmodigt nok der - enig !!!

Bryder mig heller ikke særlig meget om at blive udnævnt til noget som helst af franksp eller andre - det er vel for hulan ikke popularitet det handler om, vel

*går storgrinende i seng* - og P.S til dem der måtte have overset ironien i tippet med den forbrændte finger - har jeg kun een ting at sige ..... øøhhh Godnat

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 25-04-03 02:33

Hej

>Frank - Vi har netop drøftet tips http://www.kandu.dk/dk/spg/14259 - jeg kopierer lige svar fra dig ind samt efterfølgende gode forklaring fra Bantam og når vi nu læser dette, ser vi med forskellige briller, nogle vil ikke give vurdering (point) til andre end sig selv og andre prøver at vurdere tip objektivt; som jeg har skrevet mange gange - afskaf eller lav en anden måde at vurdere tip på!

Efterfølgende er hele spørgsmålet kopieret ind - så behøver I ikke at bruge point for at læse det

[citat]
Hej Shady!

Det er dejligt, at se ordentligt tip http://www.kandu.dk/dk/tip/3645 - Tak for det!

Nu er det ikke fordi jeg selv bruger PHP; men jeg har planer om at prøve på et tidspunkt.

Jeg fik desværre ikke mulighed for selv at vurdere det; men for at tilskynde dig og andre til at sende tip der er gennemarbejdet og med indhold og sandsynligvis meget brugbart synes jeg lige jeg vil vise min erkendelse!

For 1 ud af 5 stjerner er s.. da for latterligt så må man da hellere afskaffe denne vurdering m.h.t. point når man ikke kan forstå at værdsætte et ordentligt tip.

Så Shady kom lige med en kommentar!

Mvh
Bjarne

Fra : Franksp Dato : 23-04-03 22:57

Hej Bjarne_H

Jeg vil give dig helt ret. Mange gode Tip, bliver dømt meget lavt. Jeg synes selv, at jeg også har lavet nogle gode tip. Det højeste antal stjerner jeg har fået er 3. Jeg tror, at hvis man gentagne gange får en lav bedømmelse, mister de fleste af os interessen for at skrive tip.

Mvh
Franksp

Fra : 3773 Dato : 24-04-03 10:20

Yes

Fra : bantam Dato : 24-04-03 12:22

Hej med dig Bjarne_H

Det er jo et emne vi tit er inde på, og hvor jeg også flere gange har sagt min mening.

Det er helt sindsygt med det pointsystem for tips, for det vil eller kan som det er nu aldrig blive retfærdigt bedømt

Det er jo nok sjældent, det er dem der virkelig har brug for dette tip, (nu mener jeg de mere tekniske og nørdede tip) ), der kommer til at bedømme dem, og giver stjerner som fortjent, men mange gange er det brugere,som ikke fatter en disse af hvad der menes,(incl. mig selv) men som får lov at bedømme, og da man ikke kan bruge det til noget, ja så giver man nul stjerner

Så kan man jo bare lade være at kigge på tips, der ikke siger en noget, men vi er jo alle nysgerrige og skal lige kigge, og jeg syntes s.. altid det er de tips jeg kun kigger på af nysgerrighed jeg får lov at bedømme, og ikke dem jeg virkelig kan bruge til noget , men det er jo bare tilfældigt det ved jeg nok, men jeg syntes tit det føles sådan.

Det er desværre alt for sjældent at de gode bliver belønnet som fortjent, og det er jo faktisk lidt synd, for det ender jo med at når de ser at mange helt mærkelige tips får mange stjerner, ja så mister de interessen, til stor skam for os alle

Vi må jo bare håbe at der en dag bliver lige vilkår for alle og at kandu fjerner de stjerner, så tror jeg det vil ændre en del på standarden

mvh
Bantam

Fra : Bjarne_H Dato : 24-04-03 12:42

Hej Fransp, 3773 og Bantam!

Tak for de gode kommentarer!

Så må vi jo håbe at også Shady læser med, samt andre der har andre gode tips, ligesom et af de sidstkomne (Tedd - http://www.kandu.dk/dk/tip/3649), som har bevirket at mine PCér med XP igen fungerer godt - jeg var en af dem der fik mulighed for at vurdere det og tippet fik da også 3½ velfortjente stjerner (5 fra mig).

Fra : shady Dato : 24-04-03 13:30

Jamen, jeg siger tak for den gode respons og jeg er da glad for at folk kan bruge det! :)
Jeg håber da ligeledes jeg kan hjælpe folk fremover med mine tips og svar! ;)

Mvh
Shady

Fra : Bjarne_H Dato : 24-04-03 13:48

Tak for svaret Shady - 5 stjerner for tippet

og tak for øvrige kommentarer!

[/code]

>Technet, Franksp og alle andre - vi kan jo alle lige blive noget irreteret over denne mærkelige måde at bedømme tip på - og nogle bliver sure - andre ironiske o.s.v. - og vi opfatter forskelligt

Forleden fik jeg for puklen fordi jeg bragte en advarsel vedrørende manglende systemgendannelse efter virusfjernselse sådan er der så meget

Jeg synes det er mest synd for dem der kommer til at overreagere - fordi der er jo også en dag i morgen!

Når vi kan komme op at toppes om sådanne bagateller - ja så må det være fordi her er for kedeligt og at vi åbenbart mangler Zonker

Glem det her m.m. og lad os alle trykke på næven og komme videre - livet er s.. for surt til dårlig rødvin.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 25-04-03 02:48

Hørt ....

Ja, stemningen herinde lader meget tilbage at ønske ....
skod de skide point for de tips, måske det vil sortere i dem ..... både dem om brændte fingre, og Hasselbach kartofler m.m

P.S Zonker er her skam stadig - dog under andet login

Godnat ( igen igen )

Kommentar
Fra : technet

Dato : 25-04-03 03:19

Bjarne_H >> jeg vil give dig 100% ret det er faktisk ikke værd at toppes om sådanne bagateller,
men jeg er ikke vant til at blive tiltat på den måde så det var et ubrud lige her og nu for ud skulle det bare

jeg bryder mig heller ikke om pointsystemmet

Kommentar
Fra : technet

Dato : 25-04-03 03:29

Bjarne_H > foresten så kan jeg godt forstå at nogen sætter mit tip her http://www.kandu.dk/dk/tip/3675

lavt men jeg tror heller ikke der er ret mange der klar over hvad det egentligt går ud på eller det er måske prisen ( ja den er høj
( godt MS betaler for mig)

Kommentar
Fra : kummel

Dato : 25-04-03 03:35

Mine 25 ører:

Jeg er kan godt lide dette forum men må ærligt indrømme at jeg er fuldstændig græsk katolsk når det kommer til tipspoint. Det er jo ikke de store point vi taler om og i den sidste ende betyder de jo egentlig ikke noget...Hvis man virkelig går efter at vinde månedspremien er det vel næppe tipspoint der gør udslaget. For at komme op i de høje rækker er man nødt til at give nogle gode svar... Så lad det ligge!!! Nogle tips er åndsvage, nogle indlysende (og får derved en til at trække på smilebåndet - en lille hilsen til Fnollerpige :) ) men nogle er gode og kan faktisk hjælpe.
Vi er her for sjov, det gælder jo ikke liv eller død...

Jeg slutter af med en ordentlig hilsen til de faste herinde - tak for et godt forum - men tips og det hele!! :)

Godnat og sov godt

Kommentar
Fra : kummel

Dato : 25-04-03 03:35

Ihhh, mine smileys virker ikke længere :(

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 25-04-03 05:15

Bjarne_H skrev:

>ja så må det være fordi her er for kedeligt og at vi åbenbart mangler Zonker<

Nej da - han er lige her: hansandersen22

Vi mangler ham ikke, han vil nødigt gå glip af noget, og der sker jo ikke alverden ovre hos ham selv - mærkeligt nok

Ram2

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-04-03 06:30

Herjsa og god morgen
Tjah! Man får jo en gang imellem en på snuden, og det gør man vel, hvis man stikker den frem. Ikke fordi jeg ikke kan følge technet... for det kan jeg så RIGELIGT, og er for den sags skyld også enig.
Er det bare ikke sådan, at nogle mennesker kommunikere man altså bare bedre med end andre? Selvfølgelig er man mere overbærende med dem, og knapt så tollerant for de modsatte. Vi har vel alle en skidt dag... hvor vi burde holde os væk fra Kandu... og andre. Tag og giv med samme sind (måske slet ikke et så uaktuelt ordsprog), hvilket til tider kan være svært at efterleve. Livet er (undskyld) sgu' ikke let!
Alt i alt er vi vel alle sammen herinde fordi vi hygger os, kan li' at hjælpe andre... og måske også for at teste sig selv lidt af - indrømmet at de 500 fik mig til at gå herind, også selv om jeg al'tid påberåber mig, at jeg ikke er her primært p.g.a. points. Det er jo heller ikke hver gang vi sender et svar at vi sidder med de vise sten, men vi (jeg) forsøger da efter bedste evne, og så sidder der måske en eller to, og føler man er totalt gak-gak fordi DE lige netop i det enkeltstående tilfælde er eksperter - so be it! Det er deres problem... ikke mit.
Misundelse, jalousi, bedre viden og slige sager er en grim ting... men fanges vi ikke en gang imellem i nettet? Man må så kæmpe sig væk derfra inden det opsluger en, da det er altødelæggende for en selv... og alle andre, hvis de hopper med på vognen.

Jeg vil slutte af med at nævne dette Kinesiske ordsporg, har sagt det før herinde "Den som tror at vide alt, ved slet ingen ting" - og med lidt sort humor... så var det før SARS.

Nå, det var så mit lille bidrag (der sidder sikkert et par stykker og ryster på krydderen - so be it!)
Hygge... og g'morn' til jer alle sammen
Søren

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-04-03 06:42

Bjarne_h skriver:

[citat]
Forleden fik jeg på puklen fordi jeg bragte en advarsel vedrørende manglende systemgendannelse efter virusfjernelse
[/code]

Hm, Bjarne, der blev reageret, fordi man mente din advarsel var malplaceret.
Du påberåber dig jo ret til at reagere, når du mener, andre gør noget forkert.
Så må andre vel også have ret til at reagere, når de mener, du gør noget forkert?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-04-03 07:08

Godmorgen..ja, det er muligvis fordi jeg ikke er heltvågen, men jeg begriber gandke enkelt ikke denne tråd! Jeg forstår simpelthen ikke, hvem der er sure og hvem det er, der har skrevet et ubehøvlet indlæg?????????? Den ene er sur på den anden og giver point..hjælp. Måske er det fordi jeg ikke har fået min kaffe endnu..
Godmorgen til jer alle
Christina

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 500 point
Dato : 25-04-03 07:24

har læst det igen og er nået frem til følgende.
franksp blev sur på technet fordi han skrev om et køleskab...dernæst gav frank technet sine point. Nu er technet sur og vil ikke være her mere og vil give en masse points væk..og hele miseren munder ud i den fjogede diskussion om tips.....
(henter lige min kaffe!) Så! Kaffe, smøger og en gravhund på skødet! Hyggeligt!
Nå..igår forsøgte jeg at starte en diskussion om tips, netop for at vi kunne komme det her til livs. Det lykkedes desværre ikke rigtigt og jeg troede så, at det var løbet ud i sandet..men det fremgår jo tydeligt, at det er det ikke. Det er ærgeligt, at franksp bliver så fornærmet over et indlæg, der i dybeste bund og grund henvender sig til senta og de øvrige tipsfikserede. Jeg forstår stadig ikke, at han kunne finde tecnets indlæg decideret "ubehøvlet"...han kunne have valgt at undre sig over, hvor køleskabsdelen kommer ind i blilledet!
Hele spørgsmålet om karinas tip er en kedelig affære. jeg nåede ikke at læse tippet i går aftes (gik tidligt i seng) men jeg skal da ærligt indrømme, at det morede mig da jeg læste det i morges. jeg ville også have givet det en masse stjerner, fordi det sætter tipsdiskussionen i relief.
Det dybeste problem er, at der ikke er en saglig debat om emnet og at kandu ikke vil gå ind og blande sig. Det her er en legeplads for voksne, men der må stadig være nogle overordnede retningslinier, også for tips. Ude i siden, hvor der jo elklers er forklaringer om alt muligt, kunne der såmænd godt stå en kort instruktion i det at skrive tips, så vi slipper for disse kedelige indlæg om folk, der bliver sure og fornærmede.
Eller også skal de erfarne kandubrugere simpelthen holde sig fra den del, der hedder tips. Disse ville i så fald være meget længe om at blive bedømt og forsvinder måske helt ud til sidst.
En anden ting vedr tipsne, så burde man måske kun læse dem, der er inden for kategorier man interesserer sig for..når man nu synes slægtsforskning sucks, kunne man holde sig fra dem...ved ikke!
men konklusionen må være, at selvom ingen næsten orker det, må der en seriøs debat på banen, så uheld som ovenstående undgås. Og så kunne jeg da godt tænke mig at vide, præcis hvad der fik franksp til at fare sådan i flint.
Mange venlige hilsner, Christina (der nu har fået kaffe...jubiii!)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-04-03 09:09

Frank har såmænd fået et surt opstød. Jeg må på en eller anden måde holde med Frank i at kvaliteten i en del af de ydede tips er stygt dårlige. Senest har der kørt et par versioner om afkalkning af kaffemaskine. Sjovt nok har tips altid medført flere tips, ikk'!

Jeg smed en henvisning til kalkning med kulekalk og kalkvand istedet for trælastens stampede kalk. Fluks kommer Clan med en af de gamle opskrifter med kærnemælk og det hele, som vistnok min farfar brugte. Altsammen fair nok. Men Fnollerpigens ville jeg nok sætte i samme bås som Solgaard's - undgå vandplask i røven - de må siges at være rimelig åndsvage.

Men jeg er helt på det rene med at folk der ikke har "brug" for tippene, bedømmer disse og giver dem "ganske få stjerner". Det er derfor ikke der man kan tjene points'ene. Er man point-jæger skal man bare "dobbelt-svare" eller svare uddybende, så skæpper det i kassen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-04-03 09:13

...og som tidligere nævnt - points'ene er åndsvage.

Månedspræmien kan man for min skyld sagtens beholde, men den bør udloddes på en anden måde.

....og ti mod en på Clan vinder i denne her måned, så formentlig tillykke med det!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 25-04-03 09:55

Kan man ikke lide lugten og fremgangsmåden herinde,jamen så er der da utallige andre boards man kan benytte i stedet.
JEG ER SÅ TRÆT SÅ TRÆT
Af at høre om bruger der truer med at forlade Kandu,smider en helt masse point ind på det,og så viser det sig at de ikke kan undvære Kandu(hvor naiv har man lov til at være)
Man brokker og brokker sig over de mange mærkelige tips der dukker op,er man utilfreds,jamen kære venner så kan man da bare,hvis man får muligheden for det,at give det nul stjerner,så nemt kan det gøres IKK.
Så længe kandu accepterer det,jamen så må vi andre også.
Lige siden jeg blev oprettet herinde den 23-06-2001,har brugerne brokket sig over tips og pointsystemet,jamen for fanden da,uden pointsystem,så var kandu ikke det,som den er i dag.
Og bare se på det her spørgsmål,hvor gevinsten er 500 point,jamen så er der i skrivende stund kommet 17 indlæg,alle sammen,selv om de ikke vil indrømme det,håber på at få de 500 point.
Og så hakker og hakker man på hinanden,og nogen gange kommer der nogle meget ubehøvlet svar,jamen kære venner,imellem så mange forskellige bruger,vil der altid opstå gnidninger,det må man vel bare falde op og ned på.
ET GODT TIPS TILSIDST
HUSK AT BEHANDLE ANDRE
SOM DU SELV ØNSKER AT BLIVE BEHANDLET.
De bedste solskinshilsner
Brian

Godkendelse af svar
Fra : technet

Dato : 25-04-03 10:22

Tak for svaret skingur.
det var så de 500

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 25-04-03 10:26

Foriøvrigt læser man vel også kun de tips hvis headline har ens interesse. Eks.v kunne jeg ikke drømme om at klikke på nyligt oprettet tip om Michael Jacsons hjemmeside. Når M.J ikke har min interesse, er det da nytteløst for mig at læse om hans fansite.
Problemet er jo så bare når headline er misvisende, hvilket desvære sker ofte. Ang. pointdiskutionen har jeg ytret min mening i andre indlæg, og gider ikke gentage mig.
Ha` en fin fin dag.
Laurenzio

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 25-04-03 10:29

Undskyld skingur, jeg gik dig vist lidt i bedene dèr. Det var ikke meningen.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 25-04-03 10:59

Jamen hva fa... Brian - Er du blevet religiøs eller er det bare new wave. Det klær dig.

[citat]
Og så hakker og hakker man på hinanden,og nogen gange kommer der nogle meget ubehøvlet svar,jamen kære venner,imellem så mange forskellige bruger,vil der altid opstå gnidninger,det må man vel bare falde op og ned på.[/code]

Ram2

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 25-04-03 12:21

Uhhh sikke en masse det satte gang i .....

3773 forskellen på mit og Solgaards tip er : IRONI .... men lad nu det ligge.

Kummel, dine smileys virker ikke fordi du glemmer bindestregen mellem : og ) ....
Rigtig god weekend allesammen...

Masser af venlige tanker fra Karina

Kommentar
Fra : technet

Dato : 25-04-03 12:33

Fnollerpige>> det troede jeg heller ikke at det ville blive sådan
men som du selv skriver : IRONI
og som kummel skriver: Vi er her for sjov, det gælder jo ikke liv eller død...
men jeg fandt da lige ud af at det ikke var så nemt at komme af med point når man sætter den højt for der er jo noget der hedder man køber så får man bare nye ledige point .
øv øv..