/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
vinyl til CD
Fra : ajohansen
Vist : 611 gange
100 point
Dato : 20-12-09 15:21

hej
hvad skal der til for at spille vinylplader over på CD?

//ajohansen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-09 15:37

En USB pladespiller ca. 400 kr.

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 20-12-09 15:39

sådan en har jeg, men hvad med programmer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-12-09 16:02

Audacity anbefales til at optage og redigere den er gratis, hvis der kun skal optages og ikke redigeres støj fra eller noget, så kan du nøjes med mp3 optager:
http://audacity.sourceforge.net/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-09 16:03

Det eneste der fulgte med min var vist den lille CD med driver, som jeg vist ikke brugte.
Men der er flere programmer som kan håndtere og brænde musik.
Her er et gratis
http://uvm.gonesurfing.dk/flora/user/webfiles/209/B-niveau%20Kort%20vejledning%20til%20Audacity.pdf

og her er et der også kan brænde CD

Windows mediaplayer kan også.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-12-09 16:07

Du kan også hente den der hedder Lenco gramofon driver fra Harald Nyborg, det er ikke en driver som sådan, men Audacity og manual til at bruge programmet:
http://www.harald-nyborg.dk/pdffiles.asp?n=10

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 20-12-09 16:39

Man kan også redigere med audacity, støj m.m. men det er et stort arbejde.

Redigere støj automatisk fjerner for meget, manuel redigering kræver tid og tålmodighed.

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 20-12-09 19:11

OK der er jo lidt forskelligt at kikke på

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 20-12-09 20:45

Jeg accepterer knasterlyd fra vinylerne, det er autentisk fra den tid man havde pladespiller
med lidt slidte plader.

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 21-12-09 12:25

hvordan får man lyd direkte fra pladespilleren via en bærbar, på min pladespiller er stikkene for store til at kunne gå i den bærbare?

//ajohansen

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 21-12-09 12:41

du skal ha en USB spiller

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 21-12-09 12:42

Citat
En USB pladespiller ca. 400 kr.

Hvis du læser hvad der svares

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 21-12-09 12:43

hvis du læser svaret så har jeg sådan en men der er nogle lydstik som skal i pladespillerens lydkort. og det er der problemet er

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-12-09 13:04

I snakker forbi hinanden, har du ajohansen ikke en pladespiller med usb udgang? Når jeg optager fra mine kassette bånd så bruger jeg udgangen fra båndoptager til hørebøffer og indgangen på computerens lydkort, er det dine muligheder ajohansen? Så er det en adapter til lydledningen du skal bruge, den kan købes i radio forretninger - Bilka har den også og den ser sådan ud: http://www.av-cables.dk/lydkabler/minijack_kabel/minijack_adapter/35mm_stereo_jack_han_63mm_stereo_jack_hun_152_da.html

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 21-12-09 13:41

lige nu er problemet er at pc ikke kan finde USB'en fra pladespilleren og at pc'ens lydstik er for tykke til at være i pc'ens lydkort

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 21-12-09 15:54

Citat
pc'ens lydstik er for tykke til at være i pc'ens lydkort

Volapyk

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 21-12-09 19:50

brorteil muligvis men stikkene fra pladespilleren passer altså ikke i pc'en

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 21-12-09 20:31

Nej enten er det 3,5 mm stereo stik eller usb stik,
min pladespiller har begge typer.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 21-12-09 20:34

http://www.sandberg.dk/

Sandberg har ledninger der passer